Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 20 075 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -bara Ann - Ej medlem längre | 2008-05-14 22:57 | |
![]() | Min man brukar också klaga på att han har ont i högerarmen. Trots att han faktiskt är ganska muskulös och vältränad i just den armen, för sin ålder, - så känner han sig ibland lite trött och avdomnad i den. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-14 22:59 | |
![]() | -bara Ann då :) Vad tröttar han ut högernäven på? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-05-14 23:01 | |
![]() | kära bara ann... vet inte vad jag skall tro om din karls arm. Låter som han kanske spelar pingis i smyg? | |
| skrabban | 2008-05-14 23:19 | |
![]() | Antingen är det en nerv som kommit i kläm eller så är det sk tennisarm. Det vill säga man gör ensidiga rörelser med armen och då kan man få en inflammation. Har själv haft det, det tog ett och ett halvt år innan det gick över. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-14 23:20 | |
![]() | såå lång tid | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-05-14 23:21 | |
![]() | frousen shoulder? | |
| Cajsa-Stina | 2008-05-14 23:22 | |
![]() | Har -bara anns man frusit fast tror du vita... | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-05-14 23:43 | |
![]() | i så fall är det väldigt trist!! | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-05-19 12:27 | |
![]() | Så vad sa doktorn? - Här, ta ett par piller o återkom om det inte blir bättre... Klassiker. 140 spänn o två askar Ipren senare: troligen inflammation, inte direkt döende iaf. | |
| Ballerina | 2008-05-19 12:42 | |
![]() | silverin Först tycker ja att du ska kolla upp så att det inte är hjärtat, för det kan stråla ut i vänsterarmen (vill inte skrämma dig, men viktigt att kolla) Annars kan du ha samma prob. som jag har, överrölig nacke. Min danslärare blev helt hysterisk när jag berättade om mina symtom "ohh my god it can be you heart suanne, you have to go to the doctor" jag kollade upp det och blev remissad till en sjukgymnast som trodde att jag hade en muskelinflamation. Efter deras behandlingar så blev det inte bättre och jag hade ständigt ont i nacke, axlar och armar. Tappade känseln i händerna ibland. När jag flyttade till Sthlm så gick jag till läkaren och fick en massa tabletter och remissad till en ny sjukgymnast (en ängel) hon undersökte mig och kom fram till att problemet låg i att jag har en överrörlig nacke och det är där allt börjar, så jag fick en massa övningar för att stärka nackmusklerna och trapezius och vips! Nu har jag nästan aldrig ont :) | |
| Ballerina | 2008-05-19 12:45 | |
![]() | skrabban precis den överrörliga nacken gör att man spänner fel muskler och en nerv kläms. Min underbara sjukgymnast konstaterade det hela genom att exprimentera med mina vader och det gorde jätte ont och då kom hon fram till vilken nerv det var och varför :P | |
| frvib | 2008-05-19 13:10 | |
![]() | Hjärtproblem är det inte. Då gör det inte ont hela tiden. Med tanke på att du har haft ont i två år tycker jag att en inflammation verkar otrolig. Givetvis kan man testa med värktabletter för att se om det sker något förbättring, men doktorns diagnos verkar som sagt långöskt. Hoppas hur som helst att det blir bättre! | |
| Angeloflove | 2008-05-19 13:33 | |
![]() | Det kan oxå vara psykologiskt. Jag har själv varit med om det. Just i högerarmen, kunde knappt röra på den utan att det gjorde jätteont. Hade ingen aning om varför. Sen träffade jag en kvinna som såg att jag mådde dåligt och hon sa åt mig att jag måste säga det jag vill ha sagt till den det gäller (alltså skälla ut mitt ex). Det gjorde jag och sen var värken borta. =) | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-19 13:33 | |
![]() | Silverin: Hjälper Ipren mot den eventuella inflammationen då? Annars borde du väl få något preparat som gör det. Jag kan inte mycket om sådana här grejer (trots att jag själv lider av ett kroniskt symtom som ställer till det med nackmuskulaturen). Men jag tycker det verkar lite konstigt att det "bara" skulle vara en inflammation, med tanke på att du haft problemen så länge. Inflammation ger väl med sig av sig själv med tiden? Nåväl, du får väl knapra lite Ipren och sedan gå tillbaka till läkaren och begära en remiss till någon expert på området. Jag tror liksom flera här att det kan röra sig om någon "vajsing" i nacken; en nerv som ligger i kläm eller något liknande. Hoppas du blir bra snart i alla fall. Kram /Robban | |
| Brunne1 - Ej medlem längre | 2008-05-19 13:36 | |
![]() | Kan det vara fotsvamp månne? | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-05-19 15:08 | |
![]() | Kan va fotsvamp, också... men jag tyckte Dr. Rahman verkade lite väl ointresserad av mitt problem att jag inte brydde mig att ta upp det. Självklart kan det vara en inflammation, så jag tuggar i mig lite piller för det ger mig anledning att sova lite mer än annars. Valet stod mellan Ipren o Voltaren. Den andra e såpass stark att den skulle fungera som heroin för mig, så jag avstod. Kommer inte nöja mig med det svaret, för givetvis kan det inte "bara" vara en inflammation efter så lång tid. Men nu vet jag vilken husläkare jag INTE vill ha framöver. Får väl se det som att jag pröjsade för att få den infon... Ballerina kanske kan PMa -en ängels- namn så jag kan ta kontakt? Fotsvampen brukar kräva en dos Pevaryl efter all vinterförvaring i varma dojjor. Det är receptfritt också... något man slipper lida av snart iaf. | |
| Ballerina | 2008-05-19 16:07 | |
![]() | Silverin Bor du i Tyresö? :) | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-05-19 16:10 | |
![]() | Nä på Söder... tänkte att det kanske va en ängel som körde privatpraktik. Men om inte får jag försöka hitta nån annan. För jag tror mer på hjälp därifrån än från Fabbo Doc... Piller e liksom inte min grej. | |
| Ballerina | 2008-05-19 16:13 | |
![]() | Silverin Hmm det är iof. privat tror jag hon heter Räv i efternamn hihi. Nej jag åt 9e värktabletter om dagen :/ | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-05-19 16:18 | |
![]() | Haha, det va ju riktigt kul. Mig ville Doc sätta på 4 om dan, det e väl ungefär hur många jag äter per år. Tog en idag, en halvtimme senare sov jag... Ska slå på Räv o se om hon har tid, eller nån att rekommendera. Tack. | |