Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade7
Mobilspel
Pågående20 547

Forumkategorier

Användare Inlägg  
zimba - Ej medlem längre2008-05-15 18:08
Antal inlägg: 2256

Tror inte att det går att undvika särbehandling när man är många syskon faktiskt. Det är ju inte bara föräldrarna som särbehandlar utan också syskonen. Om ett syskon blir utanför så kanske mamman är där och stöttar extra mycket och då gör hon ju det av en anledning..

vita_syrener - Ej medlem längre2008-05-15 18:08
Antal inlägg: 22144

Ballerina

Jag tycker du låter som en väldigt klok lillasyster. Så stå på dig bara.

oceano - Ej medlem längre2008-05-15 18:08
Antal inlägg: 1563

Jag va iofs väldigt bortskämd när jag var liten. Minstingen och äntligen en flicka. Mamma och pappa tyckte ju att det va kul att få köpa tjejgrejer.
Men det blev folk av mej med trots det:-))

Ballerina2008-05-15 18:09
Antal inlägg: 1726

upa

Jag har hamnat i en del strul i mitt liv plus att jag har tourettes och jag tror att uppmärksamheten som jag har fått har varit lite jobbig. Mamma har varit mycket orolig och mina problem har gärna tystats ner.

Ballerina2008-05-15 18:12

En sak appropå tid så är det en extrem särbehandling vad det gäller mig och äldsta. Vi bor båda i Tyresö och mamma har varit hemma hos mig 2gg(ca 20min sammanlagt)r och pappa 1gång(5min). Hos min äldsta syster är de ganska ofta i alla fall mamma, kan iof. bero på att min syster har 2 barn men det blir ett jävla liv om mamma ska hem till mig på fika då får hon skynda sig tillbaka sen.

Jungfru66 - Ej medlem längre2008-05-15 18:14
Antal inlägg: 80

oceano

Kul att läsa om dig och dina bröder då jag själv har 3 söner och sist kom tjejen. Jag log när du skrev det där om morsa, min dotter agerar verkligen morsa åt sina storebröder fast jag säger till henne att hon inte behöver det. Kram

Ballerina2008-05-15 18:14

vita_syrenen

Tack =) Jag föröker verkligen att inte vara oansvarig och allt annat negativt som hör en lillasyster till.

Miss_jk2008-05-15 18:18
Antal inlägg: 8941

Jag har en syster som är två år äldre än mig. Vi är som världens bästa kompisar. Bråkar aldrig och umgås så fort vi får möjlighet. Har hur kul som helst tillsammans. Jag älskar henne över allt annat!

oceano - Ej medlem längre2008-05-15 19:32

Då vet du vad jag pratar om Jungfru66. Det blev bara värre efter att vår mamma gick bort för 9 år sen. Nu har jag förutom mina egna två barn tre barn som är äldre än mej, haha, det är inte dåligt:-)

Min dotter som är 4 år yngre än sin storebror försöker ofta att styra och beskydda honom. Om han är ute en kväll så ringer hon till hans mobil och frågar hur det är och när han ska komma hem. Inte ens jag tjatar så på sonen eftersom han är 19 och vuxen anser jag:-))

Jungfru66 - Ej medlem längre2008-05-15 19:44
Antal inlägg: 80

haha nä Oceano då har du att göra med så många ungar;)

yayasout - Ej medlem längre2008-05-15 19:45
Antal inlägg: 1408

Känner igen mig oceano! Jag har två äldre bröder som jag är "mamma" åt :)

Vi har ett klockrent kort på oss som barn när jag får "vara med och leka". Mina bröder är utklädda till zorro och jag ligger fastbunden på en stock med två svärd i fejan. Ungefär så är det också att vara lillasyster åt två burdusa bröder. Men jag avgudar dom båda två.

oceano - Ej medlem längre2008-05-15 19:47

Jag hade ständigt ont i mina armar när jag va liten eftersom de alltid drog i mig å bråka med mej, dumma ungar alltså:-)

myran_64 - Ej medlem längre2008-05-15 20:03
Antal inlägg: 3157

Jag har 4 äldre bröder 1, 3, 6 och 17 år äldre än mig.
Som sagts tidigare, vissa gillar man mer vissa mindre =/
Inte helt lätt att vara minst och tjej i vår familj kan jag säga.. Å andra sidan behövde jag bara pipa så kom pappa och frågade om någon av dom andra varit dum mot mig =).
Det bästa med att vara minst och tjej var väl att man fick lära sig en massa bra-att-ha grejor av sina bröder, som att tälja med kniv i skogen (ajabaja), klättra högt upp i trädkojan (oooiijj), smuggla undan äcklig mat från tallriken, smita från våra sysslor *S* och en massa andra bra saker.
Det sämsta var just det här med kläderna, alltid ärva byxor och skjortor efter grabbarna.. Tur man inte kunde ha deras skor utan fick egna, flickskor =)
Annars tycker jag det var bra med flera syskon, det fanns alltid någon att vara med, även om man som lillasyster inte alltid var populär att få i släptåg =)

klobba2 - Ej medlem längre2008-05-15 20:03
Antal inlägg: 2332

syskonkärlek är förbjudet.............

loogard2008-05-15 21:05
Antal inlägg: 97

På tal om bråka, jag och min lillebror (som är den enda jag har riiktigt bra kontakt med) bråkade konstant... och en aning för våldsamt. Att vi överlevde barndomen är näst intil ett under.. Allt ifrån att smälla igen dörrar så den andra klämde sig till att häfta den andre med häftpistolen, kastat knivar... ja du vetsjutton allt vi gjorde mot varandra som små... men någon gång runt högstadiet så blev vi skitbra kompisar istället, kanske är som dem säger... kärlek börjar alltid med bråk

loogard2008-05-15 21:06
Antal inlägg: 97

En annan teori som jag har är att alla människor föds elaka och därav är elaka av naturen men lär sig att skilja på rätt eller fel och dem flesta väljer att leva på rätt sätt.

Ballerina2008-05-16 12:23

loogard

Jag tror tvärt om, att alla människor föds goda :P

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?