Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 20 547 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Frosty1 - Ej medlem längre | 2008-05-16 20:09 | |
![]() | Allt började som vanligt. Jag hette Göran och var ju född den 20 augusti 1936. Jag och min pappa bodde en bit utanför Berlin. Två år efter jag hade födds så hade första världskriget brutit ut och 1938 så bombade Japan ett militär sjukhus och där dog min mamma. Hon jobbade nämligen där som en sjuksköterska, men jag och min pappa gömde oss utanför Regensburg i ett gammalt hus. 1939 så var kriget slut så flyttade vi tillbaka till Berlin och där så byggde vi upp ett nytt hus där det en gång hade stått ruiner. Efter kriget så växte jag upp som en helt vanlig pojke som gillade och cykla och vara med kompisar. När jag blev ”stor” så ville jag bli stridspilot och boxare, men så när jag blev äldre så hade jag bestämt mig. Jag skulle bli stridspilot. 1959 så var jag 23 år och då så gick jag med i Luftwaffe (Flygvapnet) i München och där var det hård träning. Man blev väck klockan fem på morgonen och sen så var det frukost klockan halv sex. Klockan sex så var det uppställning i stora baracken och där så informerade överste om allt som vi skulle göra under hela veckan som kom. Många tyckte att flygvapnet var tufft och jobbigt men inte jag. Man skulle bara göra som dom säger och att kunna ropa: - Ja! Sir., Varje gång man fick någon fråga. Varje morgon så skulle man dela sitt gevär och putsa, olja och rengöra det. Varje man fick vars tre vapen. Ena vapnet var ett enhandsvapen och det var en Karbiner 98k och så fick man ett tvåhandvapen som var en MP40 Sub machinegun och en fem handgranater. I ca två veckors tid så fick vi varje dag vandra med 25kg tunga ryggsäckar och så fick vi för det mesta övernatta i tält i skogar och på vägar. Remmarna i ryggsäckarna skar in i axlarna så att det nästan började blöda, men jag klagade inte. När vi hade varit i flygvapnet i ca två och en halv vecka så hade vi våran första närstrids träning. Vi skulle fästa en bajonett på vår MP40 och hugga på sandsäckar och sen så skulle vi skjuta prickskytte på skyttetavlor som stod 20 meter bort. Och sen efter ca 4 veckor så lärde vi oss hur man flög en Messerschmitt Bf-109E. i slutet av 1936 så tog flygvapnet (Luftwaffe) slut. Jag flyttade hem till Berlin och jag bodde där tills jag blev inkallad igen till flygvapnet. Överste Warchtz berättade att han trodde att det snart skulle bli krig så vi behövdes sär. 1939 så gick Hitler attack först mot Polen med sitt infanteri, pansar, slagskepp och hangarfartyg. | |
| Frosty1 - Ej medlem längre | 2008-05-16 20:09 | |
![]() | Seriöst, jag är lite smått full här hemma i min kammare, tror du att jag kommer ge dig ett rakt svar? *vinglar omkring* /eran frosty | |
| Lite Onödigt - Ej medlem längre | 2008-05-16 20:10 | |
![]() | tack min frosty, inga mer jobbiga frågor. | |
| Frosty1 - Ej medlem längre | 2008-05-16 20:12 | |
![]() | Var det tillräckligt utförligt eller tvivlar du fortfarande på min identitet? /frosty1 | |
| Frosty1 - Ej medlem längre | 2008-05-16 20:13 | |
![]() | Jag vill bara tillägga att jag är svensk, jag är inte stolt över mina handlingar då, min gode vän! /eran frosty | |
| Lite Onödigt - Ej medlem längre | 2008-05-16 20:14 | |
![]() | Tvivlar så det göt ont mitt gode troll | |
| Frosty1 - Ej medlem längre | 2008-05-16 20:16 | |
![]() | Säger han som har en ny användare? Jag är lite skeptisk om dig, ska du veta! /frosty1 som börjar bli upprörd! | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-05-16 20:18 | |
![]() | Nämen nu ska ni vara snälla - Fånga dagen. | |
| anduors83 - Ej medlem längre | 2008-05-16 20:20 | |
![]() | Frosty? www.mimersbrunn.se/a...n/ 5731.asp | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-05-16 20:28 | |
![]() | *S* skitbra kopierat!!! | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-16 20:30 | |
![]() | Nice boobs. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-16 20:30 | |
![]() | Frosty1. Det är bara en sak jag är tveksam till i din berättelse. Sade ni verkligen "Ja Sir" i Luftwaffe? | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-16 20:31 | |
![]() | Det är inte så jävla lätt att skriva sina memoarer. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-05-16 20:32 | |
![]() | Bättre o låta nån annan göra't... | |
| Frosty1 - Ej medlem längre | 2008-05-16 21:40 | |
![]() | Det är min användare på mimersbrunn. /er vän frosty | |