Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade62
Mobilspel
Pågående20 450

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Eomin2008-05-17 11:20
Antal inlägg: 175

Media har verkligen ställt till det, och det är precis vad de vill. Genom att få oss människor, ett flockdjur, att bara se personer som ser ut på ett visst sätt så tror vi att det är så vår art ser ut. Då försöker de allra flesta sälla sig till det för att inte utmärka sig från flocken. Det är så vi människor fungerar omedvetet. Fick vi se personer som vägde över 100 kg i all media under ett år skulle det bli ett ideal för många, även om den medvetna sidan av folk skulle säga att det inte är helt hälsosamt.

Men jag förstår mig på de som gör ingrepp om de mår dåligt med sin utsida, att de har en hängig AA-kupa och gör den till en B. Jag förstår inte de som har en B eller C (Normal bröststorlek) och gör den till en E.

Eomin2008-05-17 11:22

tifina: Det är troligen svårt att förstå det om man aldrig har haft några egna komplex som varit så stora att de inskränkt livet. Och som gör att man inte kan visa sig avklädd eller vissa kroppsdelar för att männkiskor faktiskt skulle stirra och undra. Och nej, jag har inte och tänker inte operera mina bröst, dom är bra som de är. Men jag kan förstå det.

tifina2008-05-17 11:28
Antal inlägg: 58

"Men jag förstår mig på de som gör ingrepp om de mår dåligt med sin utsida, att de har en hängig AA-kupa och gör den till en B. Jag förstår inte de som har en B eller C (Normal bröststorlek) och gör den till en E."

Jag har svårt att förstå mig på ditt resonemang. En kvinna med hängig AA-kupa kan tycka att hennes bröst är världens vackraste och en kvinna med normalstora kan vara väldigt missnöjd. Det spelar ingen roll hur brösten såg ut innan, det som är oroväckande är att många är missnöjda och väljer att lägga sig under kniven, istället för att se att problemet kanske ligger någon annanstans.

Majja712008-05-17 11:31
Antal inlägg: 20

Nu är vi där igen och pratar om vad som är normalt och inte. En DD-kupa kan väl vara lika normal som en hängig AA? Visst är det tråkigt att inte tjejer kan vara stolta över sina bröst och kroppar som de är och ser ut. Men vi förändras så mycket under vårt liv. Från flicka till tonåring. Från ung kvinna till sliten mamma =) Från medelålders till gammal. Inte alltid lätt att hänga med, det går så himla fort. I kombination med att idealet är att se ut som en ung och fräsch 20-åring hela livet blir det jäkligt svårt för oss kvinnor att vara nöjda med oss själva.

Intet2008-05-17 11:39
Antal inlägg: 557

Men är detta egentligen värt att diskutera? Ingrepp av alla dess slag är ju något man måste bestämma över själv. Precis som att vissa bleker håret, vissa bleker tänderna, vissa tränar överdriver mkt etc. Det är ju inget vi andra kan råda över utan det är personliga val. Spela roll om en tjej har silikonbröst eller inte, det är ju i slutändan upp till henne själv ändå.

tifina2008-05-17 11:41
Antal inlägg: 58

tifina: "Det är troligen svårt att förstå det om man aldrig har haft några egna komplex som varit så stora att de inskränkt livet."

Jag har haft, och har, stora komplex som inskränker mitt liv. Jag vet hur det är.

"Och som gör att man inte kan visa sig avklädd eller vissa kroppsdelar för att männkiskor faktiskt skulle stirra och undra."

Och tycker du då inte att det är förskräckligt att vi lever i ett samhälle där en kvinna med små bröst blir utstirrad? (jag har visserligen inte upplevt det). Sitter problemet i att kvinnan har små bröst eller i att man i vårt samhälle måste passa i en viss mall för att vara accepterad? Löser man då problemet genom att kvinnan opererar brösten?

"Och nej, jag har inte och tänker inte operera mina bröst, dom är bra som de är. Men jag kan förstå det."
Jag kan också förstå, jag råkar faktiskt vara väldigt förstående. Men jag tycker att det är sorgligt och vill inte att det ska vara såhär.

Eomin2008-05-17 11:44

Självklart kan man vara nöjd med det, och det borde man. Men klarar man det inte så ser jag det som att det är berättigat att operera sig. Det jag menade att framhäva är skillnaden mellan operationer för att bli slitzbrudar och för att känna sig mer "normal".

Och Intet, du ger mig en tankeställare. Du har helt rätt. Det är inte värt att diskutera om andras val. Så länge en människa inte skadar någon så får den göra som den vill, framför allt med sin egen kropp.

oceano - Ej medlem längre2008-05-17 11:45
Antal inlägg: 1563

Att tro att vi inte påverkas av vad media matar oss med är nog lite naivt. Håller med ordis där!!
Hade vi vart matade med ett kvinnoideial som mer liknade en Zorntavla av kvinnan så hade många försökt att få den formen. Mycket smala personer hade velat lägga till lite hantag på sidorna av midjan istället för att fettsuga bort dom. :-)
Vi är påverkbara helt enkelt!

Eomin2008-05-17 11:45

Tifina: Jag håller med om det. Det är jättesorgligt. Och jag kommer genomgå en plastikoperation inom förhoppningsvis ett år på grund av hur min kropp blivit. Och jag vet att jag säkert skulle kunna leva med det, men jag orkar det inte.

Lite Onödigt - Ej medlem längre2008-05-17 11:46
Antal inlägg: 64

Så tänkte inte Josef Fritz

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-17 11:54
Antal inlägg: 2483

<3 <3 <3 Zorns kvinnor <3 <3 <3
<3 <3 <3

oceano - Ej medlem längre2008-05-17 12:00

Same ordis!!! kurvor är så vackert<3 <3

Dyslekso2008-05-17 12:13
Antal inlägg: 8945

Alltså, finns det inte undersökningar som visar att män generellt föredrar kvinnor med mer kurvig kroppsform, och att det smala modeidealet mer är ett kvinnligt "egenideal"?

Vet inte om detta egentligen är så uppmuntrande för dem som är missnöjda och vill fylla på med silikon.:/

Johanna73 - Ej medlem längre2008-05-17 12:13
Antal inlägg: 614

Ord-v : Stör du dig på mig bara för att jag inte är lika formbar som du?

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-17 12:16

Johanna73, jag förutsätter att vi alla är ganska lika när det gäller formbarhet, och nej, jag stör mig inte mer på dig än på andra "vanliga" människor.

oceano - Ej medlem längre2008-05-17 12:18

Du är det Johanna men du vet bara inte om det:-))

Johanna73 - Ej medlem längre2008-05-17 12:20
Antal inlägg: 614

whatever...

Jamo2008-05-17 12:24
Antal inlägg: 438

Det här med mediabilden kan man fundera på. Tycker det är konstigt att denna hysteri omkring fasta bröst inte finns i samhällen där vår västerländska mediabild och norm inte når, stammar i afrika och indianerna i amazonas till exempel. Om självkänslan blev bättre av fasta bröst, utan att man påverkas av media, västerländska normen och bilden av hur kvinnor ska vara, var "narturlig" skulle det väll gälla alla kvinnor över hela världen? Jaja, lite flummigt inlägg men hoppas ni hänger med i mina tankebanor. :)

upa - Ej medlem längre2008-05-17 12:27
Antal inlägg: 2565

Om vi har åsikter om dagen skönhetsideal och vill bekämpa det så kommer vi bara ersätta det med ett annat ideal.
Tillslut blir de ett ideal att inte ha något ideal som i sig är ett ideal.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-17 12:28

Jamo, de är inte lika självständiga och speciella som oss här i Sverige. Efter ett par år med självmordsdiet och Sex & The City kommer de lära sig att hata sina kroppar de också.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?