Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 574 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sotfinger | 2008-05-21 12:04 | |
![]() | Självklart ska man hålla sej i form så man känner sig pigg och spänstig! Promenera, cykla, simma, spela brännboll, klättra i träd, dansa. Men att prata om att bränna fett med din vikt+längd verkar tokigt. | |
| habukaz - Ej medlem längre | 2008-05-21 12:47 | |
![]() | Sådana här trådar dyker upp lite titt som tätt, men det enda som egentligen hjälper är ju någon form av träning hur du än gör. Förbränningen måste ju komma igång och det enda sättet är att man rör på sig mer än bara gå runt i lägenheten. Om du tycker att det mesta inom träning är tråkigt rekommenderar jag dig att börja med en lagsport. Det finns hur mycket som helst att välja mellan, allt från divisionspel till korpen. Men jag håller även med Sotfinger; är man 166 lång och väger 52 kg ska man nog vara lite försiktigt med att försöka gå ner i vikt. Kanske det vore en bättre ide och koncentrera sig på att komma igång med något istället för att stirra sig blind på vikten? Det viktigaste är väl ändå hur du mår... | |
| Miss_jk | 2008-05-21 12:48 | |
![]() | Visserligen sa h*n att h*n bara ville komma i form för att h*n var slapp och hängig, inte att h*n ville bränna fett... | |
| Jollz | 2008-05-21 12:57 | |
![]() | jag_lovar skrev: "...jag väger inte mycket 52 kilo o är 166 men min kropp är hängig och slapp." Varför diskuteras vikten, när han/hon klargjorde att det handlade om att trimma till kroppen, inte gå ner i vikt? | |
| Jollz | 2008-05-21 12:59 | |
![]() | Skulle annars tipsa om olika fyspass på gym. "Lekledarna" brukar vara härligt innovativa, så det blir aldrig trist. Fast om ett simkort låg utanför din budget är det nog inte att rekommendera. | |
| habukaz - Ej medlem längre | 2008-05-21 13:02 | |
![]() | Bara för att inte stod det så betyder inte det att jag inte kan ta upp det för diskussion. Ju mindre en person är desto viktigare är det att vikten är i balans med längden, det finns mindre utrymme för viktfluktationer. Min poäng är att h*n måste ju börja någonstans. Träningsformer som jag inte gillar kan bli roliga (eller i alla fall uthärdliga, haha) om jag utför dem med en annan person eller i grupp. | |
| Jollz | 2008-05-21 13:06 | |
![]() | habukaz Du skrev: "Men jag håller även med Sotfinger; är man 166 lång och väger 52 kg ska man nog vara lite försiktigt med att försöka gå ner i vikt. Kanske det vore en bättre ide och koncentrera sig på att komma igång med något istället för att stirra sig blind på vikten?" Tyckte att h*n snarare tvärtom, var medveten om sin låga vikt men ville komma i form. | |
| frefax | 2008-05-21 13:08 | |
![]() | Att leka med barn är otroligt krävande, men samtidigt jättekul. Hitta nån som är otroligt energisk som gillar att vara ute och leka. Du måste lyfta, springa omkring osv. Sätt dig själv i gungan med ungen i knät, så övar du magmusklerna, sitt på huk i sandlådan, det stärker ben och rygg, dra och putta på vagnen ger oxå träning! | |
| Sagolika | 2008-05-21 13:11 | |
![]() | Haha, såg nyss på TV, en unge som "rockring:ade" - minns det sen jag var yngre. Jättekul! Men frågan är om det finns tyngre rockringar? Det finns nog bara de vanliga i leksaksaffären, men de borde väl funka ändå? | |
| frefax | 2008-05-21 13:11 | |
![]() | Annars är faktiskt Yoga riktigt uppfriskande, är själv ganska lat, men tycker det är roligt att se vilka roliga ställningar och rörelser man faktiskt kan få kroppen att utföra, och snabb effekt ger det oxå. Kan rekomendera "Yoga för dig" av Tara Fraser. Finns på de flesta bibliotek! | |
| Jollz | 2008-05-21 13:12 | |
![]() | Inlines kanske, se till att pendla ordentligt med armarna för bålträningen. =) | |
| frefax | 2008-05-21 13:13 | |
![]() | Ok, ett sista förslag (tror jag). Skaffa pojkvän/flickvän och ha en massa sex! Bättre träning finns inte! Man kommer åt en massa muskler man inte ens visste att man hade. Speciellt tråkigt är det ju inte heller! | |
| jag_lovar - Ej medlem längre | 2008-05-21 17:12 | |
![]() | hehe jag vill inte gå ner i vikt, jag vill bara trimma kroppen lite få den lite fastare. Yoga har ja prövat o de va da trkigaste jag gjort. Hahah leka med en unge är säker bra men jag har lite fobi flör barn så de blir svårt. Inlines snääla :O man får väll inte skada andra mig på inlines jösses livsfara för andra på vägen ju. En kille o ha sex med hmm jo men eftersom ja inte har så bra självförtroende så har ja super svårt at visa mig i min slappa kropp just nu så de blir också svårt. | |
| Miss_jk | 2008-05-21 19:04 | |
![]() | Det var inte mycket som passade damen, får jag lov att säga... | |
| hungerstrejk | 2008-05-21 19:35 | |
![]() | Jag gillar frågan. En riktig soffpotatis som hoppas på genvägar till ett bättre liv! Snart kanske man kan få "kom-i-form-mirakel-pille r" i McDrive-luckan. *fniss* | |
| pecan | 2008-05-21 20:01 | |
![]() | Jag kan komma på 3 st motionsformer som är KUL! Från det lugnaste till det svettigaste: *Frisbee-golf, (in på www.discgolfguide.se/ o hitta en bana) *Sök ett fysiskt jobb hos en bonde eller liknande. Det ger muskler att stapla potatislåor, typ :) Eller det kanske inte är kul, men man får både lön o muskler *Spela squash | |
| BugBig - Ej medlem längre | 2008-05-21 20:15 | |
![]() | SEX SEX SEX OCH MER SEX! :-) | |
| skrankan | 2008-05-21 20:18 | |
![]() | Jag o min man bruka ta en "powerwalk" varannan kväll. Tycker det är uppfriskande o nyttigt. | |
| ralfus | 2008-05-21 20:23 | |
![]() | skärpning med inställningen nu! | |
| Dr Ultrabra - Ej medlem längre | 2008-05-21 20:26 | |
![]() | finns inga genvägar.. du måste omvandla fettet till muskler och det sker inte med rockringar utan med vikter. | |