Spelrum
Giraffen44
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade66
Mobilspel
Pågående19 535

Forumkategorier

Användare Inlägg  
rispåse2008-05-22 10:35
Antal inlägg: 406

Jo, det är nog så att det handlar om stress, det tror jag oxå. Men det är inte så lätt att komma ur det i dagens läge. Vi lever i ett samhälle med högt ställda krav.Det kan vara därför som hjärnan slår frivolt ibland o vi uppfattar det som glömska, tok, o allt annat...Jag kan fortfarande flina åt tokigheterna, men kommer den dagen att jag blir rädd för allt jag hittar på, då hoppas jag att nån i min närhet ser till att jag får kolla upp ett o annat om jag inte gör det själv

TarrasFolke - Ej medlem längre2008-05-22 11:09
Antal inlägg: 297

Jag har varit tankspridd så länge jag kan minnas, eller hur var det nu?

mommesfrites - Ej medlem längre2008-05-22 11:12
Antal inlägg: 7605

Kommer inte ihåg mitt eget telefonnummer ibland...
ringer ju aldrig till mig själv :P

mantikoran2008-05-22 11:16
Antal inlägg: 183

För min egen del är det nog så att jag är inne i intensiva tankeprocesser periodvis och så upptagen att "oväsentligheter" inte prioriteras i min (mycket lilla) hjärna. Andra gånger kan det vara så att jag befinner mig så mycket i "nu" och så upptagen med det, att allt utanför faller bort.

mantikoran2008-05-22 11:17
Antal inlägg: 183

"ÄR så upptagen" ska det va´

Vigdir2008-05-22 11:29
Antal inlägg: 3722

Dagligt göra:
* ringa mobiltelefonen för att hitta den
* leta nycklar
* leta plånbok
* leta något klädesplagg som av någon anledning inte ligger där jag definitivt lagt det - jag tror små tomtar flyttar skärp och Bh:ar under natten
* försöka komma ihåg intressanta saker som personnummer, telefonnummer och koderna till datorn (mina egna alltså...)

Nästan dagligt göra:
* leta efter bärbar telefon
* leta efter jacka/väska
* fundera på var jag lade posten - och varför
* påminna mig själv efter inköpsrundan om att mjölken ska vara i kylen, fisken i frysen och schampot i badrummet

Klocka och kalender har jag givit upp för lääääänge sedan.

Det enda jag aldrig missar är dottern, men det kan bero på att hon hörs oavbrutet...

Ballerina2008-05-22 11:33
Antal inlägg: 1726

Jesus jag är alltid i min egna värld. Jag kan promenera i 2 timmar utan att fundera på att det är fysiskt ansträngande, eftersom jag har så mycket tankar :)

katalias - Ej medlem längre2008-05-22 12:02
Antal inlägg: 2032

Jag har faktiskt glömt mitt efternamn en gång. Visserligen kom jag på det efter två-tre sekunder, men ändå. Då blev jag orolig på riktigt.

trashone - Ej medlem längre2008-05-22 12:04
Antal inlägg: 18678

Ah vilken lättnad. Jag är inte ensam om detta och inte värst!
Mina egna små pinsamheter tänker jag hålla för mig själv...

FLuBBeR - Ej medlem längre2008-05-22 12:53
Antal inlägg: 3784

Tack för alla fina inlägg och tips! :D

Vigdir2008-05-22 13:40

Jag har (ännu) inte glömt mitt förnamn. Efternamn och ålder däremot... Glömmer aldrig när jag för mååååånga år sedan på badhuset blev tillfrågad hur gammal jag var och fick en total blackout: "Jag är ju ett år yngre än kompisarna, är de 15 och jag 14? Eller är jag 15 och de 16? Eller är det jag som är 16? Eller vänta nu, är jag 13...." Det stod fullständigt still. Och det i tonåren, när den egna ålder är så himla viktig.

Little_Red - Ej medlem längre2008-05-22 13:49
Antal inlägg: 1092

Jag brukar ha en jäkla koll på saker och ting men det har spårat ur lite senaste månaden, värst var när jag skulle hoppa på buseen för drygt två veckor sedan och kollade på mitt busskort och konstaterade att det hade gått ut så jag köpte ett nytt, och insåg några dagar senare att det hade det ju inte alls det för det gick ut två veckor senare... väl spenderade pengar.... :-(

_Candid - Ej medlem längre2008-05-22 14:04
Antal inlägg: 2602

Känner igen mig delvis, koder, nummer och namn sitter oftast där de ska, men däremot känner jag igen mig i att förlägga mobiltelefon och nycklar så att jag får irra runt onödig tid efter dem dagligen och känner också igen mig i lösningen att till slut ringa upp sig själv :)
Dessutom har jag lyckats glömma min handväska med plånbok och annat av värde på restauranger och en gång i en buss. Varje gång har någon ärlig människa tagit reda på väskan och jag har fått den tillbaka, men en väninna har påpekat för mig att det borde vara lättare att springa ifrån sitt eget huvud än att man slarvar bort sin väska där man bär omkring på allt av värde.

E Solu - Ej medlem längre2008-05-22 14:10
Antal inlägg: 4715

Själv vaknade jag kl 9, gick upp och trodde att klockan var 15, sen kollade jag på klockan och såg att den var 9, vilket var lite väl tidigt, sen la jag mig och sov till kl 11, gick upp och kollade på klockan och trodde den var 15, och kom på att jag skulle träffa en person före lunch, sen tänkte jag vilken tur att det är före lunch fortfarande, och blev så glad att jag la mig och sov igen eftersom jag inte hade försovit mig, och sen vaknade jag kl 13 och kom på att jag var lite snurrig.

zimba - Ej medlem längre2008-05-22 14:18
Antal inlägg: 2256

Ja jisses som det kan bli. Skönt att man inte är ensam om problemet. jag förlägger saker och glömmer bort saker och tider mm. Inte alltid något att fnittra åt, kan bli dyrt i längden.. Jag har inte heller glömt mitt namn än så länge. Undrar om det är vi som kommer att få alzheimers när vi blir äldre.

upa - Ej medlem längre2008-05-22 14:24
Antal inlägg: 2565

Jag brukar glömma bort vad det är för dag. Jag har gjort av med ett antal VISA-kort på hjärnsläpp men det är bra för de börjar alltid krångla efter ett år ändå. De som fyller år får själva ringa eftersom de vet att jag så gärna vill komma ihåg men inte har förmågan.
Men jag har kommit på att det inte har med tankspriddhet att göra utan helt enkelt förmågan att tänka på bara en sak jättebra :)

Vigdir2008-05-22 14:25

Nej, Zimba, det är de andra, de som inget glömmer nu. De har redan förbrukat sin minneskapacitet, och har inget kvar på ålderns höst! Vi håller ju dessutom våra hjärnor i hårdtrim hela tiden med intressanta frågeställningar som "varför ligger min filofax i tvättkorgen?" eller "vad heter jag egentligen?"

zimba - Ej medlem längre2008-05-22 14:28

Vi som är tankspridda kanske har trångt i korridorerna i hjärnkontoret så tankarna springer vilse eller krockar med varandra. Men måste alla tankar vara ute och springa i korridorerna samtidigt? Kan inte nån tanke snällt stanna inne på sitt kontor.. =)

zimba - Ej medlem längre2008-05-22 14:29

Vigdir, skönt att höra. Det tar jag till mig. =)

yayasout - Ej medlem längre2008-05-22 14:32
Antal inlägg: 1408

Jag brukar staka mig på mitt personnummer ibland och dotterns är fortfarande skitsvårt att komma ihåg.
Det händer dagligen att jag cyklar till ica för att handla något speciellt och jag kommer hem med allt annat än just det jag skulle ha. En gång glömde jag bort halvvägs vart jag var på väg överhuvutaget.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?