Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 535 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Avskydd - Ej medlem längre | 2008-05-22 12:51 | |
![]() | Ja, en vit lögn är roligt för alla mellan 12-14 år. | |
| Avskydd - Ej medlem längre | 2008-05-22 12:51 | |
![]() | Berätta mer lilal gumman barbi | |
| JaguIaren | 2008-05-22 12:51 | |
![]() | hoppas du lärde dig en läxa barbi! | |
| LoveEye | 2008-05-22 12:52 | |
![]() | Avskydd, det var ju ingen lögn... Det är ett skämt.. som alla i tråden förstod, förutom en person... | |
| barbi | 2008-05-22 12:52 | |
![]() | japp love:( skrev de tydligen till fel person men ja är tillbax de e ja glad för:=) men ja tycker att reglerna ska gälla alla! | |
| LoveEye | 2008-05-22 12:52 | |
![]() | och det roliga är att alltid, i dessa trådar där man frågar om avstängningar och varningar, så svarar inte en enda övervakare! Why? | |
| JaguIaren | 2008-05-22 12:53 | |
![]() | det kanske var din tråkiga humor du blev avstängd för | |
| LoveEye | 2008-05-22 12:53 | |
![]() | barbi, exakt! Men de särbehandlas... | |
| vulcan | 2008-05-22 12:53 | |
![]() | Forumadmin: Det kan mycket väl vara så att två personer både uppträder olämpligt i en tråd, men bara en blir avstängd. Det beror förstås på graden av olämplighet. Det är inte lämpligt att slunga ur sig ord som "lögnare" - åtminstone inte om det inte är något väldigt grovt och man har väldigt bra på fötter för att påstå det. Att använda ord som det ovan citerade som "svar" är däremot långt över gränsen, oavsett sammanhang. Har man då dessutom varit inblandad i diverse saker tidigare och fått tillsägelser, alternativt redan andra konton stängda, så kan man inte räkna med att få en varning. Är det tillräckligt grovt spelar den tidigare historien ingen roll. Om jag får ett utdrag ur en spelchatt där någon "gratulerat" motståndarens rullning med att skriva "Dö din jävla fuskf****" eller något liknande så klipper jag kontot direkt. Är man så dum i huvudet att man tror att man får bete sig så här så är en varning säkert helt meningslös ändå. Det jag tycker att en och annan har svårt för är att inse att många saker framstår som mycket värre i text och sagda till en obekant person. Man tror att man kan köra ungefär samma tugg som man kör med polarna när man snackar och chattar. Men det funkar inte. Jag är medveten om att ordet ovan har en lite humoristisk biton också - åtminstone kläcktes det ju i ett sånt sammanhang. Men det betyder inte att det är något som kan användas i chatt eller forum här. Dessutom har människor väldigt olika toleransgränser och vilken gränsen är för andra personer här vet du inget om. Jag ska träffa gamla kompisar i helgen och där kan det ibland vara en ganska rå ton med ganska tuffa tråkningar. Men så känner vi varann sen 20 år och vet hur de andra funkar. Inte en chans att jag skulle använda den jargongen jag använder i det gänget på ett internetforum. | |
| Avskydd - Ej medlem längre | 2008-05-22 12:53 | |
![]() | Loveeye, aha! Det var sanning, katten åt hela måttbandet och blev mätt? säger du nej så ljuger du | |
| LoveEye | 2008-05-22 12:53 | |
![]() | JaguIaren, ja...kanske? | |
| barbi | 2008-05-22 12:54 | |
![]() | nä lärde mig ingen läxa jaguiaren men därimot att vissa får skriva vad dom vill menas andra inte får de:( ja vill inte gå in på detaljer får då kanske ja blir avstängd:P | |
| LoveEye | 2008-05-22 12:55 | |
![]() | avskydd, katten åt måttband och blev mätt... Ja.. MÄTT som i mäta...vilket är ett skämt.. Katt åt ficklampa, lös i magen? Whats the diff? | |
| LoveEye | 2008-05-22 12:55 | |
![]() | barbi, precis det jag menar... andra kan skriva vad som helst, utan att ens få en varning.. men vissa kan knappt kolla i forumet utan att bli avstängda. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-05-22 12:56 | |
![]() | Vänta nu här, blev du avstängd på grund av att du skrev "katten åt måttband och blev mätt"? LoveEye. | |
| LoveEye | 2008-05-22 12:58 | |
![]() | Pg up, nej..men blev anklagad för att vara en lögnare... pga det.. vilket gjorde mig upprörd, jag och den personen hade en diskution, hon fortsatte klaga och anklaga mig för divebrse saker och kalla mig namn. Jag blev irriterad tillslut och svarade något i stil med "Inte mitt fel att du inte förstår skämten, alla andra gjorde det. Bitterfitta" visst, det var dumt att skriva bitterfitta, men lika dumt av henne att i en tråd anklaga mig för att vara en lögnare... | |
| LoveEye | 2008-05-22 12:59 | |
![]() | haha Du förstod inte skämtet heller? | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-05-22 13:00 | |
![]() | LoveEye, ah, jag förstår. Ja, självklart. Bitterfitta och Lögnare, vem säger att det ena är "värre" än det andra? | |
| LoveEye | 2008-05-22 13:01 | |
![]() | exakt, allt är relativt.. | |
| vulcan | 2008-05-22 13:02 | |
![]() | Lite mer forumadmin: Vi försöker hålla en konsekvent linje. Men det enda sättet att vara 100% konsekvent är att antingen släppa igenom allt eller slå till mot allt som kan tolkas som aldrig så lite personangrepp eller otrevligheter. Ingen av de linjerna skulle funka särskilt bra som jag ser det. Som jag tidigare har skrivit så tolererar jag personligen en del i stundens hetta och tillämpar också ibland "den som sig i leken ger" Dvs: Den som själv varit en aning provokativ och kanske vass mot andra får räkna med att tåla en del mer än någon som bara skrivit ett vänligt och sakligt inlägg. Enskilda fall brukar vi inte diskutera - det framgår av reglerna. Jag kan någon gång göra ett undantag om den drabbade själv tar upp det som nu. I så fall är det för att jag tycker att det tjänar ett syfte att förklara hur vi resonerar rent allmänt - inte för att ta debatt om ett redan fattat beslut. | |