Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 3 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 83 |
Mobilspel
| Pågående | 19 783 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-23 18:24 | |
![]() | Spelvärd RASAR mot kvällspressen! Se sidorna 8,9, 10, 11, 12, 13, 14 och 15 | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-23 18:25 | |
![]() | BILDEXTRA! | |
| zmiley | 2008-05-23 18:26 | |
![]() | Jag brukar låtsas att jag är stjärnreporter på aftonbladet varje gång jag författar en pressrelease för jobbet. Kanske därför jag fortfarande är en doldis..... För övrigt har jag hört att man på journalisthögskolan använder vår kära lokalblaska Alingsås tidning som avskräckande exempel, så ni som vill ha lugn och ro: www.alingsastidning.se | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2008-05-23 18:26 | |
![]() | Henn Glysén! Vad är journalistisk ambition? Jag anser att de två tidningarna är överlägsna i Sverige i sin journalistiska ambition. De är först med nyheterna, de skriver om det som folk snackar om. De skapar debatt. De underhåller. För face it igen. Vilka trådar i forumet lockar mest folk? Jo, de där man snackar om det som händer. Typ Englas begravning, Tsunami och annat elände. Eller pris på bensin! | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-23 18:28 | |
![]() | Jag köper alltid Kvällsposten på fredagarna pga sportbilagan. Gissa vad som är deras förstasidesstoff + sidorna 42,43,44,45,46 och 47... "JÄTTEBRÅK inför finalen mellan PERELLI och rivalen från UKRAINA. =)) | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-23 18:32 | |
![]() | Tsunami och Englas begravning är naturligtvis två bra exempel på viktiga nyheter som skall belysas. Däremot är dokumentation av intrigerna i senaste dokusåpan av ringa intresse, enligt mig. | |
| Hr Winbladh | 2008-05-23 18:35 | |
![]() | "De skriver om det som folk snackar om." Jag skulle vilja säga att det är precis tvärtom, det kvällspressen skriver om pratas det om (åtminstone bland de bredare folklagren). Journalistisk ambition saknas fullständigt. Det handlar endast om sensationshysteri, kändisar och teveprogram. Jag kan inte föreställa mig att Aftonbladet skulle skriva om det dolda folkmordet i Bortre Muggistan eller något annat lika viktigt men dessvärre fullständigt fritt från braskande rubriker, strandsatta svenskar eller inblandade halvkändisar. Och vadå underhåller? Jag blir fanimej förbannad när jag lånar eller hittar en Aftonpressen och bläddrar igenom eländet. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-23 18:36 | |
![]() | Håller med Henn. Kändisarnas vanor och ovanor tycker jag hör hemma i häntextra.. Däremot nyheter ur "verkligheten" såsom Tsunamin och mord m.m hör hemma i kvällstidningarna anser jag. | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2008-05-23 18:39 | |
![]() | Om man bläddrar igenom en HäntExtra ser man att i stort sett alla artiklar bygger på grejer från AB och Expressen. Hr Winbladh: " "De skriver om det som folk snackar om." Jag skulle vilja säga att det är precis tvärtom, det kvällspressen skriver om pratas det om (åtminstone bland de bredare folklagren)." Förstår inte ditt inlägg där. | |
| Hr Winbladh | 2008-05-23 18:56 | |
![]() | (Förklaring t Morristown) Kvällspressen börjar med att skriva om något och därefter blir det allmängods och folk börjar prata om just detta. Det är alltså värderingen hos kvällspressen som avgör om en fråga ska bli stor eller inte. Gulliga småflickor från småorter som blir mördade går att göra braskande rubriker på och därför slås det på stort och därefter anser de breda folklagren att det är en stor sak. Ett bortglömt folkmord eller en etnisk rensning i ett land långt borta ter sig helt ointressant ur ett kvällspressperspektiv och därför blir det inget som folk pratar om, trots att det kanske är det som vi borde diskutera. | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2008-05-23 19:30 | |
![]() | Hr Winbladh! Varföpr borde vi diskutera det? Vid köksbordet diskuterar vi vad som händer hemma. Ute på gården snackar vi om vad som händer på byn. Nere på torget snackar vi om vad som händer i stan. Och så vidare! | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-23 19:40 | |
![]() | Och på betapet snackar vi om allt stort och smått i världen :) | |
| Hr Winbladh | 2008-05-23 19:41 | |
![]() | Därför att det är något som händer på riktigt, kanske inte nere på byn, men likafullt är det faktiska händelser. Aftonpressen bjuder istället för dessa riktiga och verkliga händelser på pseudoskeenden, påhittat kändisskvaller och rena lögner. Varför försöker du (Morristown) försvara Aftonpressen? | |
| Michelin | 2008-05-23 19:47 | |
![]() | Smaken är som baken.... läs eller skit i det ... | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2008-05-23 19:49 | |
![]() | Jag försvarar Aftonpressen för att jag helt enkelt tycker den är bra! | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2008-05-23 19:50 | |
![]() | Och för övrigt Hr Winbladh! Hur i sjutton ska Aftonpressen ha råd att rapportera objektivt från alla världens krishärdar? Eller vill du att vi ska tvingas läsa censurerade Reuters-artiklar? | |
| smörbit | 2008-05-23 22:02 | |
![]() | Jag föredrar "TTELA" | |
| Fruktskrutt | 2008-05-23 22:17 | |
![]() | TTELA som hade fel bilder inför schlagerfestivalen.. :) | |