Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade64
Mobilspel
Pågående19 610

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Minta2008-05-23 20:45
Antal inlägg: 20042

Det är fullkomligt normalt att känna avundsjuka. Jag blir avundsjuk när jag upplever att andra har en så fantastisk familjegemenskap och släktgemenskap eftersom jag inte har det. Att höra till på ett självklart sätt. Men jag är nöjd med min lägenhet så jag är inte avundsjuk på materiella saker, det hade jag nog varit annars. Bostaden betyder mycket. Jag har också de saker i lägenheten jag vill ha. Jag blir avundsjuk om jag inte kan köpa det jag vill ha samtidigt som någon annan kan det. Men det händer inte så ofta längre.

bennyboll - Ej medlem längre2008-05-23 20:49
Antal inlägg: 8806

Tack för dom orden, Minta...Som sagt , så har jag aldrig, iaf inte vad jag kommer ihåg, varit avundsjuk på någon annan innan. Mrn som du säger att bostaden betyder mycket, men jag behver inte 137 kvm stor lght, men det var såååå snygg!!!!

Jesper M2008-05-23 21:14
Antal inlägg: 1332

jag tycker att det är sjukt patetiskt och idiotiskt när folk är avundsjuka på materiella ting i sverige, eller i övriga västvärlden också för den delen.
och då menar jag i fall där den avundsjuke faktiskt har det bra.

skärpning för fan!

remvanrijn2008-05-23 21:22
Antal inlägg: 16492

Silverin:
kolla min profil..haha

Candee2008-05-23 22:43
Antal inlägg: 1256

Nja..jag har svårt för att bli avundsjuk på saker och jag trivs i min lägenhet...tvärtom..blir lite smått förbannad ibland på att folk lägger så mycket tid på att försöka samla ihop till dessa saker för att överglänsa och ofta skaffa saker de knappt har råd med. Dessutom på familjens bekostnad där barnen får lida när föräldrarna måste jobba mycket för att få ihop till allt det som kallas status..
..ne, lyckan är när man kan njuta av det tid som är nu och försöka att umgås med familj och vänner och lämna några fina minnen till sina barn när de växer upp, att de vet att man alltid funnits där för dom.

Är jag avundsjuk så är det för saker jag inte hinner att göra, idéer som finns i tankarna..jag är ju en kreativ person.

Men en lägenhet är ju iof sig så mycket mer..det är en viktig bit i ens liv...
..men tänk på hur mycket din kompis får slita för att ha den lägenheten..och hur mycket saker du kan göra för de pengarna..men ännu bättre..koncentrera dig på att uppskatta rätt saker. Livet är mer än det materiella..;)

Silverin - Ej medlem längre2008-05-24 00:14
Antal inlägg: 1760

Jag har precis upptäckt en talang hos E Solu, den jäkeln kan måla också. Riktigt bra till råga på allt.

Jag e så avundsjuk, jag e så avundsjuk...

zimba - Ej medlem längre2008-05-24 00:23
Antal inlägg: 2256

Jag är avundsjuk på alla som har sina mormor, farmor, morfar, farfar, mor och far i livet. Och dessutom god kontakt.. Jag har min mamma kvar så helt ensam kvar har man inte blivit. Men den där härliga känslan som de verkar ha som har fått växa upp med sina "gamlingar" i närheten till dem. Det skulle jag också velat ha upplevt. Men men, nu är det inte så och jag gräver inte ner mig för det, men det hade varit mysigt med en gammal tant som blev glad när man kom och hälsade på och bjöd på nybakta bullar.. =)

zimba - Ej medlem längre2008-05-24 00:24
Antal inlägg: 2256

Det kanske bara är så i sagornas värld förresten..

Snoosy2008-05-24 17:42
Antal inlägg: 4273

Har ett annat dilemma, men ändå nästan samma gaah.
Älskar min lägenhet, men den är trång redan nu, och snart får vi tillökning. Vet inte vad jag ska ta mig till :S

sjutusan2008-05-24 17:45
Antal inlägg: 824

Adoptera! Eller,,, skaffa en till lägenhet och hyr ut denna till kompisar så ni kan åka dit och mysa när ni vill!

taru2008-05-24 19:03
Antal inlägg: 286

Haha, HATAR avundsjuka, TÅL för tillfället inte min svägerska som precis satt här och berättade att de ska på en "liten resa" över jul. Mexiko i två veckor... för dryga hundra tusen.. o här sitter man o funderar på hur man ska ha råd att andas typ. Suck!

annaanderss2008-07-23 20:38
Antal inlägg: 118

Jag blir så avundsjuk på alla som vet bäst hela tiden och som alltid har rätt i allt! Det är deras åsikt som är rätt hela tiden.... Eller inte...

imw2008-07-23 20:46
Antal inlägg: 188

Zimba! Du får gärna komma och bjuda mig på nybakta bullar.
Om du gör det så lovar jag att vara tant åt dig en stund!

Jättetrevlig - Ej medlem längre2008-07-23 20:53
Antal inlägg: 559

finns vissa här som är avundsjuka, som måste ljuga och snacka skit om andra...du vet vem du är!

Kolbxbo - Ej medlem längre2008-07-23 21:25
Antal inlägg: 1161

Det är inte så mycket man kan göra åt.
Du får göra det bästa av det du har.
Just nu är jag inte ett dugg avundsjuk på någons lägenhet.
Under semestern har jag kommit fram till att det suger att på i lägenhet speciellt under sommarhalvåret. Saknar ett hus med trädgård och altan.
Lägenhet och ett fritidshus skulle kunna va en möjlighet.

Kolbxbo - Ej medlem längre2008-07-23 21:26
Antal inlägg: 1161

Skrev fel..."att bo i lägenhet" ska det stå

bennyboll - Ej medlem längre2008-07-23 21:50
Antal inlägg: 8806

Min avundsjuka gick fort över.... Vilken jäkla tur alltså, eftersom jag inte har känt så förut!!=)

Jag är nöjd o glad över vad jag har, och annars får jag väl göra nåt åt saken, så enkelt är det...

Suds McDuff2008-07-23 22:13
Antal inlägg: 1308

Jag kan faktiskt bli lite avundsjuk på folk som har det lätt i livet...

annaanderss2008-07-23 23:06
Antal inlägg: 118

Jag håller med dig Suds men jag hörde på radio idag (sommarprataren Raymond någonting) att vi styr själva det som händer oss så vi får väl ta oss i kragen och se till att vi också får det lätt här i livet.....

Candee2008-07-23 23:22
Antal inlägg: 1256

Mänskligt att känna så, har hänt mig en del ggr. Men man får hitta andra positiva saker istället och tänka på saker som får en att känna lycka. Jobba bort såna tankar helt enkelt... :)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?