Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 931

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Stormfrun2008-05-27 07:35
Antal inlägg: 244

Tack för tipset och jättegrattis. Jag har 40 kg att kämpa med så jag testar allt. Detta har jag inte sett förut så det måste givetvis prövas ha ha.

trashone - Ej medlem längre2008-05-27 07:58
Antal inlägg: 18678

"Haha, tror inte att det är vad alla andra säger ;-), vi är nog bara 3 som gratulerat lottisplotti till viktnedgången.
Kan det vara avundsjuka?
Kan det vara besserwissermentalitet?
Kan det vara jantelagen som visar sig?"

Eller så är man inte en inställsam mes som måste gratulera även om man inte vill.

andraideal - Spelvärd/Forumvärd2008-05-27 08:01
Antal inlägg: 3298

Bra att du är nöjd :-) Tycker själv det låter rätt bisarrt, vad finns kvar att äta? Man ska knappt få äta Bröd, pasta, säd, ris, majs och stärkelserika grönsaker = alla rotfrukter inklusive potatis. Ingen mat med socker, och man får inte äta frukter. Låter inte vidare nyttigt att inte få äta sådana viktiga saker tycker jag. Tarmarna måste ta enormt mycket stryk?

Jag har inga åsikter utöver mer än att jag tycker du ska ta hand om din kropp nu och bra att du känner att detta varit värt det hela! Jag väntar på en diet där jag kan fortsätta med mitt godis och pizzor och rasa i vikt. ;)

emmylicious2008-05-27 08:09
Antal inlägg: 4501

Vad är skillnaden på Low Carb och GI-metoden?

kurtarmak - Ej medlem längre2008-05-27 08:15
Antal inlägg: 12

Hahaha, precis emmylicious, tänkte samma sak!

lottispottis, grattis till din viktminskning. Det du just gjort är att bevisa att metoden fungerar, sedan om den är bra för kroppen i längden vette fan. Jag tycker dock att det ibland koncentreras alldeles för mycket på träning som viktminskningsmetod (fungerar väldigt bra dock), man får inte glömma att bara genom att äta lite mindre och ge sig ut på dagliga promenader kan goda resultat uppnås.

beaujolais - Ej medlem längre2008-05-27 08:17
Antal inlägg: 338

"Har inget med jantelag, avundsjuka eller besserwissermentalitet (kanske lite av det då) att göra, utan man ska inte uppmuntra skadliga beteenden." skriver Malinkan. Misstänker att h*n även är en av de första som påpekar hur farligt och onödigt det är att vara överviktig. Somliga blir aldrig nöjda.

Grattis till alla som lyckas. Hoppas det håller i sig för er!!

BiNo8 - Ej medlem längre2008-05-27 08:29
Antal inlägg: 3473

Grattis till viktnedgång:)
Har själv nyss börjat med points plan vilket fungerar för mig, 3 kg på 3 veckor, så det är bara att kämpa på. Det finns så många olika sätt att gå ner i vikt, givetvis är träning och bra kost det bästa, men det finns så många olika sätt, så det gäller bara att hitta det sättet som är bra för en själv:)

tilltrasslad2008-05-27 08:35
Antal inlägg: 158

Människor...

Jag gick ner 20 kg över ett år på gi-metoden. Grattis till mig.

Jag fick dock bulimi på köpet, och det tog betydligt längre tid att bli av med det.

Vad jag vill säga är att ALLA bantningsmetoder är genialiska.
För att företagen tjänar miljoner på att folk är lättlurade...
Varför köper folk Nutrilett, när en portion är detsamma som en banan, som är mycket billigare...

Nej, äta regelbundet och röra på sig är det enda sättet att gå ner i vikt så att kroppen mår bra..

ALLT annat är bluff och hjärnttvättning.

Stormfrun2008-05-27 09:19

lottispottis, hade du schema i början? Jag har dragit ut allt som verkade viktigt att veta ( det blev c:a 200 sidor! he he ) De som säger att detta verkar oseriöst tror jag glömde att läsa de andra 199 sidorna. Säg det jag inte prövat!!! Jag tycker det här verkar jättebra, men saknar ett modell veckoschema till att börja med.

Stormfrun2008-05-27 09:23

tilltrasslad!!! Vem tjänar pengar på denna metod om jag får fråga??? Den är jättegratis. När det gäller ex. Nutrilette är det faktiskt en metod som läkare anser bra. En banan kanske har samma kalori halt men saknar alla näringsämnen som kroppen behöver, så bananer kan man inte leva på.

oceano - Ej medlem längre2008-05-27 09:35
Antal inlägg: 1563

Grattis lottispottis!
Att gå ner i vikt är EN bedrift vilken metod du än väljer!
Alla människor är olika och vilken metdod som passar för enskilda individer är nog lika olika som det finns metoder att välja på.

Tilltrasslad du fråga varför man väljer att dricka nutrilett istället för att ta en banan? Joo av den enkla anledningen att nutrilett innehåller mer näring än vad du får av en banan.

Sen tror jag personligen att den mest långvariga lösningen är att röra på sig och äta rätt. Men att man väljer olika kurer för att få en rivstart eller skaka om ämnesomsättningen lite kan jag förstå.
Lycka till alla som slåss med sina kilon:-))

MimmL - Ej medlem längre2008-05-27 10:02
Antal inlägg: 505

Grattis!!!

Miss_jk2008-05-27 10:07
Antal inlägg: 8941

Vad jag vet så blir man väl inte lika mätt av en banan som av nutrilett heller. Nutrilett ersätter väl nästan en måltid, vilket man knappast kan säga om en banan. Bananas are for monkeys. Men jag håller fortfarande stenhårt på: Promenera en timme eller två om dagen och ät vad fanken du vill!

RogerM2008-05-27 10:11
Antal inlägg: 15

att döpa någonting till "en metod" är bara ett sätt att tjäna pengar och inmuta ett, ska vi säga, varumärke. Low carb är inget nytt. Hur åt vi i sverige innan kriget tror ni? Vilken metod skulle genomsnittsbonden säga att han åt efter om man kunde ställa en fråga 80 år bakåt i tiden?

Nutrilett säljer inte mat, eller näring. det är ett företag som säljer ett idal, och drömmar om det. Vanllig mat i rätt mängd och av rätt sort är otroligt mycket billigare och helt motsvarande nutrilett, men det är inte vad folk vill ha. de vill inte ha tråkig mat, de vill ha en genväg som utlovar någonting, och det tar företagen tillvara på väldigt bra.

En dålig livsstil och kost kan inte avhjälpas med nån metod, men det kan vara ett steg åt rätt håll.

Russlan2008-05-27 10:51
Antal inlägg: 2

Low carb funkar- sedan är det i sig inget nytt. Atkins från 80-talet, eller var det 70-talet. william Banting, bantningens fader räknade redan på sin tur ut att om han skar ned på kolhydraterna och höll sig till fett och protein så gick han ned. Sedan till den som tror att vi måste äta kolhydrater för att överleva: Fråga er hur eskimåerna överlevde innan den vite mannen kom?
Sedan 1980 har vi konsumerat allt mer kolhydrater i olika former och mindre fett och protein. I samma takt har vi blivit fetare och sjukare i tex diabetes. Skulle tro att anledningen till att dödligheten inte ökat i samma takt har att göra med en allt bättre sjukvård

BiNo8 - Ej medlem längre2008-05-27 10:56
Antal inlägg: 3473

tilltrasslad.har du provat alla metoder? Eftersom du kan påstå att allt är bluff??? Jag har kört med points programet 1 gång tidigare och det funkar bra + att man kan äta MYCKET fast rätt.
Sen finns det faktiskt människor i vår omgivning med olika sorts handikapp som inte KAN röra på sig i den mån som behövs för en riktig viktnedgång

Miss_jk2008-05-27 11:08
Antal inlägg: 8941

Viktväktarnas points-tjosan är riktigt bra. Svärbrorsan höll på med det där och fullkomligt rasade i vikt. Hans enda krav var att han skulle få dricka öl på helgerna, och det var inga problem så länge han höll sig till sina points i övrigt. Nu, typ fem år senare är han fortfarande lika smal, eller ännu smalare och nu äter han helt normalt.

trashone - Ej medlem längre2008-05-27 13:01
Antal inlägg: 18678

Jag tror grejen med alla metoder är att man bryter sina tidigare matbeteenden.

emmylicious2008-05-27 13:09
Antal inlägg: 4501

Jag vill fortfarande veta vad som är skillnaden på Low Carb och GI-metoden?

gnill2008-05-27 13:19
Antal inlägg: 1942

jag äter också low-carb och det är inte alls så att man inte äter några kolhydrater alls (som någon påpekade så skulle ju inte hjärnan funka då och hur kan jag i så fall ha en rating över 2000 :), det går inte att äta utan att få i sig kolhydrater. Men man äter väldigt, väldigt lite kolhydrater, försöker hitta sin optimala nivå (för mig ca 30 g/dag). Och när man äter sina kolhydrater undviker man de snabba. Men en del tror att detta är detsamma som GI - det är det inte.

Jag mår så oerhört bra på denna "diet" och kan gå ner och hålla vikt. Vad finns det kvar att äta frågade någon? oj, igår åt jag:
Frukost 1 ägg, två skivor bacon, 1/2 paprika + kaffe,
Lunch: 1/2 liten avocado (kolhydrater!), 1 wok med kyckling broccoli och lite andra grönsaker
Middag: 2 lammfärsbiffar (hemmagjorda på färs, ägg och färska örter + vitlök), kokt blomkål med örtsalt och tabouleh fast utan bulgur till biffarna.
På kvällen ett par bitar mörk choklad.

Och ja, det finns massor att äta. Lax med gräddstuvad spenat är en annan snabb favorit (lägger en fryst portionslax i micron då). Om man hittar korvar utan dextros och potatismjöl (finns bl a en sådan lammkorv) kan man göra en pytt på korv och grönsaker. Ja, det finsn helt enkelt massor att äta!

Jag mår bra, mitt blodsocker svänger inte som en jojo och jag går ner i vikt och är helt befriad från sug mellan måltiderna. Men till skillnad från många tror jag verkligen inte att detta är en diet för alla, jag tror att den passar just oss som får ett högt insulinpåslag av kolhydrater och som har svårt att gå ner i vikt med t ex viktväktarna (trots att man följer metoden). Den som vill veta mer om varför detta funkar för vissa (obs jag säger vissa) rekommenderar jag att läsa boken Fettskrämd.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?