Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 973 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-29 15:38 | |
![]() | Om detta är tänkt som en enkätundersökning får du nog tänka om. I en enkätundersökning bör man inte kunna anpassa sina svar efter hur de andra svarar. | |
| Tinna | 2008-05-29 15:57 | |
![]() | Håller med E Solu.. Gå in här istället.. app.sgizmo.com/surve.../l ogin.php | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-29 16:00 | |
![]() | emmsahn, det du ägnar dig åt är inte en undersökning, det är propaganda. Dina inlägg försöker leda människor att svara på ett visst sätt och du ställer upp förhållanden och påstår saker utan källhänvisning i förhoppning att dessa ska färga svaren så att de passar din redan färdiga slutsats. Patologisk vetenskap är inte vetenskap, det är politik. | |
| VictorV - Ej medlem längre | 2008-05-29 16:09 | |
![]() | Kan du redan svaren på frågorna 2,3,4 emmsahn så har jag ett tips till dig..Sluta genast studera, du lär inte ha några problem att få jobb! | |
| VictorV - Ej medlem längre | 2008-05-29 16:20 | |
![]() | Jag har en motfråga till dig,, Du skriver att "Trafficking är det tredje största brottsligheten i världen"..Vilka är de fem största, eller åtminstone de två största? Som ordvältaren påpekade på förra sidan så är innebörden av ordet också lite luddigt och beroende på vem man frågar så blir svaret hur utbrett det är olika. Vilken är din källa? Ser lagstiftningen likadan ut i hela världen? Det är ju viktiga bitar i en uppsats. | |
| emmsahn | 2008-05-29 19:53 | |
![]() | VictorV: De två största är vapen och narkotikahandeln.. Meningen var att jag ville veta vad "vanligt" folk kan om trafficking. Nej, det gör den inte. Och jo, det är därför jag har skrivit det.. som sagt, meningen var att jag vill veta vad folk kan om trafficking + att jag ville ge en tankeställare.. Men eftersom folk tror att ni är min källa så behöver ni inte alls svara.. men det var inte det som var meningen eftersom jag redan vet. | |
| VictorV - Ej medlem längre | 2008-05-29 21:21 | |
![]() | Jag har själv varit på kurs om trafficking (och ska läsa högskolekursen i höst), och det jag menade är att för den som verkligen vet hur många som utsätts varje år i världen och i Sverige samt vet vad man ska göra åt det verkligen är duktig och då också genast bör anställas. För det är ungefär som att fråga "Hur många kvinnor misshandlas varje år av sina män?" för att ta ett exempel. Det finns ju ingen som vet det. | |
| emmsahn | 2008-05-30 11:20 | |
![]() | jo, det är sant.. och jag har också varit på en föreläsning om det.. Man vet alltid till en viss del.. men det är alltid ett stort mörkerantal.. och mörkerantalet är omöjligt att veta.. därför var det det man vet till viss del jag hade tänkt.. men vi skiter i allt :) | |
| VictorV - Ej medlem längre | 2008-05-30 14:29 | |
![]() | Nej, jag vill inte strunta i allt. Jag vill gärna veta hur många det är enligt dig och vad du grundar det på? Citat: "Jag kan svaren. Meningen är att jag vill veta hur andras kunskap om trafficking är.. Kanske var lite otydlig.. " | |