Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 972 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-29 13:21 | |
![]() | e-squatting brukar fenomenet kallas, av någon någonstans någongång. | |
| Minta | 2008-05-29 13:31 | |
![]() | Haha, det var kul! | |
| Minta | 2008-05-29 13:31 | |
![]() | e-ockupation | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-05-29 15:18 | |
![]() | Har faktiskt inte ens tänkt på saken, alltså har jag inte stört mig på det, men när jag tänker på det så kan det ju också vara ett sätt att visa engagemang för trådskaparen eller ämnet, och det är väl ändå rätt så harmlöst, även om man inte råkar veta riktigt var man står i frågan. | |
| y not | 2008-05-29 18:15 | |
![]() | Henn Glysén har helt klart en poäng, sen får jag nog säga att i den aktuella frågan, som nog snarast får ses i ett beteendevetenskapligt eller möjligen ett systemteoretiskt perpektiv är inte svaret så där självklart. Att svara, om än bara, jag vet inte, är ett uttryck som, liksom flera ovan även påpekar, bör tas på allvar. Det är ju ett uttryck och en viljeyttring, dessutom många gånger ett försök att nå bekräftelse, alltså att bli sedd. Att försmå en sådan kognition kan jag tycka är en smula cyniskt, hur väl man än suktar efter ett adekvat och välformulerat svar på sin fråga. Men glöm för den delen inte det systemteoretiska perspektivet genom att stirra sig blind på en enstaka individs kognitiva funktioner och resultat. Det är ju i det hela, alltså om man ser tråden som sådan som ett system betstående av alla dess inlägg och då givetvis i bakgrunden även de som författat inläggen, en dynamik uppstår och är beroende av vartenda ord, ja minsta bokstav och felstavning påverkar ju helheten och hur nästkommande skribenter författar sina inlägg. Så om inte det där enstaka "Jag vet inte riktigt...." av bove ovan skrivits som första svar i tråden, hade helt klart hela tråden tagit en helt annan struktur och form. Vilken är omöjligt att förutspå eftersom helheten är bestående av detaljerna och en sådan fråga i ett sådant här sammanhang för eller senare genererar minst ett svar av karaktären "jag vet inte", och även det här svaret är av den digniteten då det ju egentligen inte säger någonting utan enbart på ett tämligen långdraget och kanske inte vidare spirituellt sett säger att det enda relevanta svaret på hela frågeställningen är, Jag vet inte, och till den åsikten ansluter jag mig | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-29 18:24 | |
![]() | wow, 29 rader med blaha för att säga "jag vet inte".. | |
| tengeling | 2008-05-29 19:21 | |
![]() | Om man skriver jag vet inte kan man väl göra det på olika språk I don´t know, je ne sais pas, minä en tiedä... | |
| emmylicious | 2008-05-29 21:17 | |
![]() | måste verkligen hålla med trådskaparen. är det något jag verkligen stör mig på här på forumet så är det när en tråd spårar ur och börjar handla om något annat eller om någon svarar fast dom inte har något att tillföra till tråden. | |
| y not | 2008-05-29 21:39 | |
![]() | intressant inlägg emmyliscious. Kan du förklara för mig på vilket sätt det nlägget svarade på trådskaparens fråga, och hur mycket det tillförde tråden, mer än fyra rader, och fyrtiotre ord? | |
| emmylicious | 2008-05-29 21:44 | |
![]() | ha ha, trådskaparen frågade frågade "vad tycker ni om detta" och TS:en utryckte sig innan det att hon tyckte det var störande. | |
| y not | 2008-05-29 21:59 | |
![]() | nja tycker nog du skall läsa trådskaparens inlägg igen | |