Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 973 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-29 15:52 | |
![]() | Ja det finns lite variationer mellan versionerna, men det är mest på grund av elakhet och inte begränsning i arkitekturen. :) | |
| le-lou | 2008-05-29 18:24 | |
![]() | tänk på att dual channel-arkitekturen kan fungera rätt dåligt (eller inte alls) om man har 3 Gb minne eftersom man då har en assymetrisk uppsättning. Av den anledningen kan det vara värt att stoppa i 2x2 Gb även om man kanske inte kan använda hela den sista gigabyten. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-29 19:14 | |
![]() | le-lou, man kan använda samtliga 4gb | |
| zero_cool | 2008-05-29 20:05 | |
![]() | Oj, va många tips, tack snälla! =) Iofs klarar jag nog av att pyssla ihop en burk men slipper helst.. ;) Ska bl.a kolla "datorbutiken" (extra tack ichbintysk). Men om någon vet ett bra erbjudande på ett "paket" får ni gärna hojta till, kan aldrig va fel att jämföra lite extra! | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-29 20:35 | |
![]() | zero, du förlorar en slant på paket, ganska mycket faktiskt. Du kan få en jättefin maskin från datorbutiken för 5000kr, jag föreslår att du tar dig i kragen, låter skägget växa ett par dar och i manlighetens namn köper lösa delar. Du kommer spara en rejäl slant, och även få en liten självkänsleboost :) Det är mycket enklare att skruva ihop en dator än man tror. Det är som lego. | |
| emman | 2008-05-29 20:38 | |
![]() | t.om en brud klarar av'et ;) | |
| lutherhuvve - Ej medlem längre | 2008-05-29 20:45 | |
![]() | Hmm, skulle det vara något att måsta påpeka emman??? | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-29 20:55 | |
![]() | lutherhuvve, absolut, mängder av kjoltyg har väldigt dåligt självförtroende när det gäller "tekniska saker", helt i onödan. De flesta saker som ska sättas ihop, kopplas och skruvas samman är designade med klantighetsmarginaler för alla som inte läser bruksanvisningar. Det betyder att när man väl öppnar produktens manual och läser hur det ska göras är det så enkelt att ett barn (eller en brud) klarar av det, trots sitt många gånger dåliga självförtroende. | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2008-05-29 20:56 | |
![]() | Är fusk att läsa instruktionsböcker | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-29 20:58 | |
![]() | tsarraz, jag vet :( men jag gör det ibland eftersom jag inte får ihop vissa saker annars. | |
| lutherhuvve - Ej medlem längre | 2008-05-29 20:59 | |
![]() | Vilken fånig förklaring ord... Har väl inte med självförtroende att göra. Antingen fixar man det plättlätt själv oavsett kön och ålder, fixar det inte alls oavsett kön eller ålder eller så låtsas man inte klara det och pålurar någon annan arbetet. Ex en karl som givetvis ser sig själv såå dutti då! :p | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-29 21:01 | |
![]() | lutherhuvve, det har visst med självförtroende att göra i många fall. Mina kvinnliga vänner ber mig ofta om hjälp när saker ska fixas, jag försöker alltid trixa så att det slutar med att vi gör saken tillsammans istället, nästa gång ber de inte om hjälp utan ordnar saken själv och bjuder hem mig på pankakor istället. | |
| Nasty Nimrod | 2008-05-29 21:14 | |
![]() | Köp en stor hårddisk också, och gärna även en extern som backup. | |
| zero_cool | 2008-05-29 22:09 | |
![]() | Tack igen! Blev en liten genusdiskution (typ) på köpet också... ;) Jo, som jag sa så fixar jag det nog (har skruvat ihop en förut), bara det att man e lite slapp och ärligt talat inte sååå kunnig eller intresserad heller. Men ska fundera på det iaf, förstår att man tjänar en hel del på det... | |
| le-lou | 2008-05-29 22:38 | |
![]() | ordvältaren - du har rätt, iaf teorin om inte annat :) Det jag tänkte på var mer att windows tex har vissa begränsningar? | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-29 22:45 | |
![]() | le-lou, jag är väldigt god vän med windows minneshanterare, det finns inga begränsningar vad gäller 4gb. Vad som däremot kan förvirra användare är hur så kallad memory mapped io fungerar och det faktum att 32 bitar endast kan representera ett 4g stort virtuellt address space. Man bör komma ihåg att varje enskild process har 4gb stort virtuellt utrymme (vilket betyder 4*n gb där n = antal program som körs), men virtuellt utrymme har egentligen ingenting med fysiskt minne att göra. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-05-29 22:55 | |
![]() | Verkade vettigt förslag på datorkonfig. Jag har för mig att Vista visst klara av mer än 4Gb. Funderar själv på bygga nästa burk med Vista 64bitars med minst 4Gb RAM. Tips! En billig försäkring är att köpa ett antistatarmband som ni jordar handleden med. Jorda även chassit ihop med armbandet. Bäst är att jorda dem tillsammans i ett jordat uttag via specialkontakt. Gå inte på andras dumma motförslag med jordning i värmeelement. Du får ingen bra kontakt förräns du skrapar bort färgen.. Vem vill skrapa sönder det? Lycka till! | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-05-29 22:57 | |
![]() | Det finns en switch i Xp konfig som man kan ställa om för att klarar mer än 3Gb. Men vad jag förstått så ger det ingen större prestanda vinst på XP. Bara att det adressera minnet rätt. Rätta mig om jag har fel. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-29 22:58 | |
![]() | Jag brukar dricka jordgubbssaft innan jag mekar med datorer för att bli lite mer jordnära. Tycker antistat är lite fusk. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-29 23:06 | |
![]() | Kolbxbo, du tänker nog på när man flyttar hyperspace till högre minnesområde, för att dra nytta av det måste du länka dina applikationer med en speciell flagga så de är 3gb aware. | |