Spelrum
| Giraffen | 52 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 596 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kamillan | 2006-02-15 16:35 | |
![]() | ett tips: börja inte | |
| Nemesis_87 | 2006-02-15 17:03 | |
![]() | Att inte börja är ett strålande tips. Det funkade fenomenalt bra för mig. | |
| Purris | 2006-02-15 17:29 | |
![]() | läs boken äntligen rökfri av Allen Carr det gjorde jag, har inte rökt på lite mer än en vecka men det går bättre än någonsin. Allen Carr har rökkliniker över hela världen och jobbar efter sin easyway metod, han har själv varit storrökare. | |
| Kerstin H | 2006-02-15 17:59 | |
![]() | Jag slutade röka för 12 år sedan. Efter 30 års rökning. Det som hjälpte mig var nikotinplåster, snus skulle kunna jag inte tänka mig. Beroendet finns ju ändå kvar om man använder snus. | |
| GM Flash - Ej medlem längre | 2006-02-15 18:58 | |
![]() | Tips från personer som aldrig tagit en cigg ger jag inte mycket för. Om du inte vill lägga av cold turkey kan du hålla dig rökfri under veckorna och unna dig ett pack under helgen. Enklare att klara sig utan ett tag om man vet att man får det senare. Fast det håller inte i längden, då är det bara att lägga av helt och hållet som gäller. Du vet att det är svårt, men det är bara att banka in i huvet att man SKA BARA INTE TA EN CIGG VAD SOM ÄN HÄNDER. Men som sagt, lättare sagt än gjort. | |
| guranboy | 2006-02-15 19:03 | |
![]() | Det svåra är inte att sluta....det svåra är att inte börja igen | |
| metmasken | 2006-02-15 20:10 | |
![]() | Håller med guranboy. En gång rökare alltid rökare.. Har som längst varit utan ca 2 år i sträck. Inte röker jag mycket nu heller, men ibland.. värst att man inte kan sluta helt. Och alkohol utan rök.. nej det går bara inte! | |
| madzanta | 2006-02-15 22:23 | |
![]() | Jag har sagt till mig själv att den dagen jag får barn så ska jag fimpa, får se hur det går. Återkommer om 10 år? | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-07-15 08:59 | |
![]() | Disciplin är ett ord med oförtjänt skamfilat rykte. Jag slutade snusa för ett halvår sen och har inte haft minsta lilla återfall. Det är bara att bestämma sig, precis som man gör när man lassar stången full med vikter, lägger den på axlarna och kör knäböj. | |
| Lillråttan | 2007-07-15 11:11 | |
![]() | Bror Mu har en poäng där. Viljan, beslutsamheten är viktigast av allt. Och att göra sej av med alla martyrtendenser. Sen är det viktigt som någon skrev, att vara förberedd. Tänka igenom alla situationen när man brukar röka och planera strategier för vad man ska göra i stället. Och där måste man hitta det som passar en själv. För många funkar det att göra nånting "fräscht" t ex knapra på en morot eller ett äpple. Röka passar liksom inte så bra när man har den smaken i munnen sen. För många är det svårast just efter att ha druckit kaffe, och om man har arbetskompisar som går ut och tar ett bloss. Planera vad du ska göra i stället. | |
| Pim_ | 2007-07-15 13:04 | |
![]() | Viljan, disciplinen och beslutsamheten att leta fram en 1½år gammal tråd är inte helt att förakta heller... | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-07-15 15:26 | |
![]() | Köp inte mer cig... | |
| Castlevania - Ej medlem längre | 2007-07-15 15:43 | |
![]() | Börja snusa. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-07-15 17:34 | |
![]() | Börja jogga varannan dag. Det tror jag hjälper. Har dock aldrig ens provrökt. | |
| Brittson | 2007-07-17 22:33 | |
![]() | "Sluta röka tips" - är det någon som röker tips? Hur 17 gör man det? Jag trodde att ett tips var något abstrakt. Skit roligt! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-07-17 23:16 | |
![]() | men Brittson, du fattar ju ingenting!!!!! Det klart man kan sluta röka tips, det svåra är att hitta dom när man ska börja röka dom... Har f.ö haft en lärare som slutade röka (JÄTTEDUKTIGT) för kanske 1,5-2 år sedan och fortfarande tuggar nikotintuggummi... Alltså får hon fortfarande i sig nikotin....? och poängen med det???? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-07-18 00:36 | |
![]() | Mindre lidande för omgivningen i form av passivt nikotinintag. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-07-18 00:46 | |
![]() | Jo iofs, men är inte tanken att man inte ska vara beroende av nikotin? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-07-18 00:49 | |
![]() | Det är väl en deltanke. Det finns många saker i cigaretter som är minst lika farliga som nikotin. | |
| passus - Ej medlem längre | 2007-07-18 11:34 | |
![]() | Även om nu svenska forskare efter vanvettiga ansträngningar har lyckats visa en något ökad frekvens av hjärtkärlsjukdomar bland 100 000 snusande byggnadsarbetare visar alla rön som finns nu att det är mycket farligare att röka än att snusa (eller tugga nikotintuggummi). Hellre lite rätt än helt fel ... Ifall man nu endast har en liten vek vilja etc. | |