Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 973 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bove | 2008-05-30 17:32 | |
![]() | Problemet är inte att äldre säger åt yngre hur saker och ting ligger till, problemet är att ingen jävel lyssnar ändå. Ju äldre man blir desto mer inser man hur lite man egentligen vet. Jag är bara 26 men känner redan att jag vet väldigt lite=) | |
| Jamo | 2008-05-30 18:54 | |
![]() | jag_lovar har i andra trådar visat varför hon blir bemött som hon blir. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-30 18:57 | |
![]() | vulcan, äldres ständiga påpekande för yngre att de kommer ändra sig med tiden är väl en tradition och även ett tecken på att vi faktiskt har väldans svårt att både lära oss av historien och att inse våra egna begränsningar. Troligtvis anger frekvensen av påpekningar hur nära K-märkning man är :) | |
| y not | 2008-05-30 19:05 | |
![]() | helt säkert. Och även om jag känner igen mig i 20-åringen så är det inget sm säger att 20-åringen kommer att göra samma val och förändringar som jag gjort. men om jag känner igen mig i 20-åringen så borde jag även förstå 20-åringen rätt så bra istället för den exakta K-märkta motsatsen. Men hur många trådar har jag inte läst bara på detta forumet om hur äldre lägger tyngdpunkten i sin argumentering i sin egen ålder istället för att övertyga med riktiga argument. Så visst är det många som tror sig veta bättre med ålderns rätt oavsett om den innehåller ett enda uns av kunskap. | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-05-30 19:14 | |
![]() | Till jag_lovar: jag är inte många år äldre än du, men hoppas innerligt att du får en humanare syn på människor med åren efter att ha läst dina skrämmande inlägg om barn och gravida (i en annan tråd) och förstår faktiskt varför du blir bemött som du blir :/ | |
| caandy - Ej medlem längre | 2008-05-30 19:18 | |
![]() | Den typen av bemötande är rätt så irriterande. Det är klart att människor kan förändras när det gäller vissa saker, men det går ju inte att säga att någon KOMMER att förändras, bara att personen KAN förändras. Det värsta var nog ändå när en som var typ 35 sade till en deprimerad & självmordsbenägen vän: "Lilla gumman, du är bara 20. Vänta tills du är lika gammal som jag. Då får du riktiga problem. De du har nu går över." | |
| MasterHans - Ej medlem längre | 2008-05-30 20:18 | |
![]() | jag hatar barn, speciellt gapiga skrikiga ungar, o hag kallar barn för Aliens... | |