Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 987

Forumkategorier

Användare Inlägg  
E Solu - Ej medlem längre2008-06-01 23:25
Antal inlägg: 4715

Jag gör så här: www.youtube.com/watc...MO 8A0dPETM och kliar mig sedan lite på tidsaxeln så att ordningsföljden blir korrekt.

Nattravn - Ej medlem längre2008-06-01 23:25
Antal inlägg: 9141

Nu blev jag tvungen att testa dra av en tröja. Jag tar tag i kragen och bara dra av den. Böjer mig lite frammåt, tror jag.

alfamarie - Ej medlem längre2008-06-01 23:30
Antal inlägg: 1003

Jag har hört att detta beror på att föräldrar har en tendens att lära flickor att klä på sig själva, de använder naturligt "flicksättet" och att de "hjälper" sina pojkar med att dra över huvudet först. Jag vet inte för jag gör på lite olika sätt beroende på vad jag tar på/av mig.
Jag stoppar nog ganska generellt in armarna först när jag ska ta på mig plagg på den delen av kroppen, jag ids sällan ta av mig brillorna när jag ska trä igenom huvudet.
Men sedan, när jag ska ur samma plagg, så drar jag ur armarna först om det är en långärmad tröja. Om det däremot är ett linne eller en kortärmad top, då tar jag tag i nederdelen och bara drar uppåt. Detta får den tråkiga konsekvensen att jag måste vända på plagget innan jag tvättar eller efter tvätt, annars blir det sömmar utåt nästa gång det skall användas.

Cajsa-Stina2008-06-01 23:31
Antal inlägg: 3154

Jag drar tröjan över huvudet först, töjer ut ringningen lite för att inte förstöra frillan och få smink på tröjan, sedan vänster arm och sist höger och så ner med alltihopa :)

alfamarie - Ej medlem längre2008-06-01 23:34
Antal inlägg: 1003

Sömmar utåt är i och för sig en fördel om man ska hänga upp plaggen ute efter tvätt, för då solbleks de inte på utsidan, utan på insidan...men nu handlar ju inte tråden om det...
Håll mig till ämnet, tack!

kermis2008-06-01 23:43
Antal inlägg: 1323

jag var tvungen att testa. jag har i armarna först, sen huvudet... Testade "killsättet" också och blev bara förvirrad. ärmarna slänger ju omkring så man får leta efter dem när man har tröjan runt halsen... Kändes väldigt opraktiskt. :D

kaparen - Ej medlem längre2008-06-01 23:43
Antal inlägg: 4805

Långärmad:Jag stoppar i armarna i ärmarna men drar inte på dem ordentligt, greppar bakstycket på tröjan med vänstra ( jag är högerhänt ) tumgreppet antingen kvar i ärmen och "nyper" om såväl ärm som bakstycke eller med tumgreppet stickandes ut genom ärmen, drar på tröjan och pressar huvudet genom halslinningem samtidigt som händerna pressas ut genom ärmarna. Linningen dras sedan ner från sin position "i armhålorna" ( det brukar sej från deo-fläckar :) )till lagom långt ner på midjan

T-shirt: armarna genom ärmarna, mest den vänstra med vilken jag tar tag i bakstycket och drar på tröjan. Sedan enligt ovan med linningen som befinner ungefär i armhålorna

Ingen vill veta var du köpt din tröja =)

Tröjdragning ( inte över huvudet nödvändigtvid ) renderar gult kort om man spelar fotboll...

Pialina2008-06-01 23:52
Antal inlägg: 665

Nattravn, inget speciellt som besvärsligt med alternativ 2, utan bara att det är ovant och därför krångligare.

Azetae2008-06-01 23:56
Antal inlägg: 60

Jag använder metod nummer 2, armarna först.

brizze2008-06-02 01:15
Antal inlägg: 72

Baklänges is the way to go.

Alltså: tröjan ut-och-in (ponera att den är långärmad - fast det är egentligen skitsamma), lappen som normalt ska vara bakåt ska med denna metod vara framåt, kör in nävarna i de små hålen från vilka det är tänkt att händerna ska sticka ut, skjutsa in huvudet i avsedd öppning och slingra in - likt the fishy dance - resten av torson i plagget. Funkar smärtfritt och galant vareviga gång och det äääär så mycket roligare!

Vikage2008-06-02 02:57
Antal inlägg: 579

På ett väldigt feminint sätt tar jag armarna först

sjutusan2008-06-02 07:34
Antal inlägg: 824

Den första tröjan drar jag nonchalant på på vilket sätt som helst, upptäcker sedermera att jag smetat smink på kragen, byter, opererar på mej nästa med en kirurgs precision för att inte upprepa fadäsen, spiller sedan tandkräm mitt fram, sliter av den under ackompanjemanget "fan fan å helvete", sliter på mej den tredje på studs nerför backen. Thats my way to go.

emmylicious2008-06-02 07:49
Antal inlägg: 4501

Jag blir förvirrad, men jag gör så här när jag tar på tröjan:

Drar den över huvudet så att den sitter som den ska i halsen, sen letar jag upp ärmarna, en i taget, och sticker i armarna och rättar till tröjan om den hamant snett nånstans :)

Avtagning:
Drar upp tröjan en bit, tar ur ena armen och drar den över huvudet för att sedan ta loss från andra armen.

Smackebonk2008-06-02 08:26
Antal inlägg: 39

nummer 2

niala - Ej medlem längre2008-06-02 08:27
Antal inlägg: 185

använder inte tröja

Miss_jk2008-06-02 08:45
Antal inlägg: 8941

Armarna in i ärmarna först, sedan tar jag tag med tummarna i nacken (på tröjan då) och så drar jag den över huvudet. När jag tar av mig så har jag händerna i kors. Alltså högra handen drar i den vänstra nederdelen och vänstra handen drar i den högra nederdelen, och så drar jag allt upp och över huvudet. Detta resulterar dock alltid i att tröjan blir ut-och-in. Dessutom fastnar knapparna på pikétröjorna i håret.

Jag har fått för mig att det oftast är barn som klär sig enligt nummer ett. Alltså huvudet först och sedan armarna. Och även killar.

passus - Ej medlem längre2008-06-02 08:56
Antal inlägg: 69

Finns det inte en variant på metod 1 där man fattar tag i tröjan utifrån, dragspelsveckar ihop den upp till halslinningen och sedan drar tröjan över huvudet?

Själv kör jag metod 2 - alltid grepp om tröjan med vänster hand och höger arm in i ärmen först. Prövade att byta hand, men det kändes helt onaturligt. Gör vänsterhänta tvärtom?

Pottränad - Ej medlem längre2008-06-02 10:34
Antal inlägg: 4315

Metod nummer 2.

//Kvinnlig

FLuBBeR - Ej medlem längre2008-06-02 10:41
Antal inlägg: 3784

Vänster arm - höger arm - huvud...

//Kvinnlig

snorklan2008-06-02 11:38
Antal inlägg: 1686

Mycket märkligt att det verkar vara könsbetonat hur man klär på sig. Men jag kollade med gubben och han kör 1:an medan jag håller mig till 2:an :)

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?