Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| zmiley | 2008-06-03 06:44 | |
![]() | Tycker lite synd om Ella. Hon skulle säkert bli jätteglad om hon fick pussa nån av er, med eller utan lök. | |
| demyr | 2008-06-03 07:04 | |
![]() | på tal om vårlök så finns det visst något i svenskan som heter det. Sticklök är det första stadiet på denna lök då den ser ut som en liten purjolök, men i nästa stadie när den börjar få en liten kula längst ner och ser ut som en vanlig lök med grön blast så kallas den vårlök (säljs offta i knippen) | |
| BGH | 2008-06-03 08:26 | |
![]() | Vartenda ord som skrivits är säkert sant. Jag orkar inte kolla, men det finns en växt (ört(blomma)) som växer vilt och som blommar tidigt med gula blommor och späda lansettliknande blad. Den inte bara kallas vårlök, den heter vårlök på svenska och tillhör familjen liljeväxter. | |
| jinx8 | 2008-06-03 08:30 | |
![]() | För mig som är trädgårdsintresserad är det upprörande att Estrella missat att Vårlöken är en trädgårdsväxt precis som BGH skrivit. Det är den där späda blomman som kommer tidigt på våren och sprider sig i fält. Har aldrig sett den säljas. Jag ska höra av mig till Estrella!!! | |
| vulcan | 2008-06-03 10:27 | |
![]() | Trevligt! Kan du inte starta en tråd som heter "Dagens växt" eller nåt? Finns säkert fler botaniska analfabeter här än jag (som skämts över denna okunskap hela mitt vuxna liv) som skulle få glädje av den :) Angånde chips så håller jag mig till de gamla favoriterna. Dill&Gräslök är och förblir chipsen Rolls royce. Vårlök är säkert några pinnhåll över de vidriga sourcreamchipsen. Men det räcker inte långt... | |
| Dyslekso | 2008-06-03 10:51 | |
![]() | Undrar när Estrella kommer med smaken Killer Snail, borde också passa bra på vårkanten. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-03 10:52 | |
![]() | *ger Vulcan nya bra smaklökar* | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-06-03 11:01 | |
![]() | Kan ingen maila tillverkaren och påpeka detta? =) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-03 11:05 | |
![]() | Uhm why? Smaken var vidrig och de lär snart försvinna ur sortimentet. *hoppas* | |
| zmiley | 2008-06-03 11:13 | |
![]() | Testa roasted garlic and salt. De är döläckra! Innehåller säkert en gnutta vårlök också så vi inte glider för långt ifrån ämnet. Har alltid en påse hemma ifall jag skulle få slut på vaniljhjärtan. | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-06-03 11:21 | |
![]() | Why? För att det kan vara roligt att veta hur tanken bakom namnet var. Sådana där stora företag brukar också vara duktiga på att ge gratisreklam vid klagomål och påpekande, så vem vet, den som mailar kanske får en badboll eller 10 påsar vårlökschips ;) | |
| jinx8 | 2008-06-03 11:38 | |
![]() | Har varit inne på Estrellas hemsida och tittat på deras chipssortiment. Hittar inte någon med Vårlök. Är det säkert att detta inte är en anka? | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-06-03 12:43 | |
![]() | Här är den enda bild jag lyckas hitta: www.netxtra.se/new/d...t_ id=27150 | |
| zmiley | 2008-06-03 14:10 | |
![]() | Hittade en rolig recension av chipsen annasgladablogg.blog...-v rlk.html Men bara ett överviktigt barn av 10 möjliga är väl inget bra betyg...? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-03 14:34 | |
![]() | "Kan ingen maila tillverkaren och påpeka detta? =)" - Hade varit roligare att meddela Aftonbladet, då kommer det nå ut till fler som kan dra på smilbanden lite. | |