Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 987 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Candee | 2008-06-03 16:38 | |
![]() | Sök, sök och sök..men visa dig gärna på plats oxå. Det är mycket även personlighet som avgör. Man får inte ge upp utan prova om och om igen. Det finns ju inte jobb på beställning utan man får kämpa sig fram...försök först genom konkakter..kanske en vän till en vän har nå tips.. ..bra även att ha CV ute på nätet och gärna på fler ställen. Har själv varit arbetssökande en tid och det är kämpigt. Men man får inte ge upp. Det behövs tålamod, skicklighet och gärna lite tur oxå för att få till 'et men för min del funkade det till slut..;) | |
| MissT | 2008-06-03 22:31 | |
![]() | Jag jobbar ju som resande säljare idag och kan tänka mig fortsätta med det. Men jag vill inte behöva veckopendla. Vilket lämnar arbetsorter som Gävle, Sandviken, Älvkarleby och Tierp... Jag har skickat ut massor av ansökningar och hört av mig via telefon till olika företag. Jag ska kämpa vidare. Är inte typen som vill gå hemma och dra benen efter mig ;) | |
| Candee | 2008-06-03 22:51 | |
![]() | Det löser sig säkert för dig MissT..du verkar vara framåt och öppen..kämpa på bara..håller tummarna för dig iaf..;) Några andra tips har jag tyvärr inte att ge..men kom ihåg att med motgångar kommer medgångar...ge inte upp..! Det kommer att fixa sig till slut..speciellt med den inställning du har..:D | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-06-03 22:56 | |
![]() | MissT: du kommer att greja det här, det är jag säker på. Du har säkert ett antal kontakter som du inte har tänkt på, än. ANVÄND dem, det är så man kommer någonstans här i världen. Någon här kanske har något till dig? Man vet aldrig, kolla alla kanaler! Lycka till! | |
| MissT | 2008-06-03 23:11 | |
![]() | Tack igen alla för ert peptalk :0D Jag ska kämpa vidare och hålla tummarna på att jag kan använda mina sparpengar till en resa istället för att bara överleva... | |
| Sotsvart86 | 2008-06-04 10:40 | |
![]() | Vad händer om du studerar i sommar? Straffas du mer från A-kassan då? StudiMEDLET är i och för sig väldigt litet, men är ändå en inkomst och det finns ju en hel del "slöhetskurser" respektive distanskurser att välja mellan. | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-06-04 17:44 | |
![]() | Men jag läste just att du fick 19000:- tillbaka på skatten så du är nog inte helt barskrapad, ännu =D Att ha en buffert just för sånt här är alltid bra, och sen att inte leva över sina tillgångar heller.. Har inte du just byggt en inte alldeles gratis pool och renoverat huset också?? *tycker mig minnas* Hoppas det löser sig med jobb, annars får du väl öppna eget..Resande säljare av vuxenleksaker kanske vore något för dig?? ;) | |
| maariia | 2008-06-04 18:29 | |
![]() | Du kanske kan kontakta några bemanniningsföretag. Lycka till, jag håller tummarna att det ordnar sig så att du inte behöver ta så mycket från sparade pengar. | |
| MissT | 2008-06-04 21:18 | |
![]() | Haha ja jag fick tillbaka på skatten samt att vi har en del undanstoppat men som sagt, vill ju gärna att de pengarna ska gå till annat, typ huset och poolen ;) Men måste man så måste man, nöden har ingen lag... | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-06-04 21:25 | |
![]() | Hoppas att det ordnar sig bra för dig, MissT! | |
| åsnis | 2008-06-04 21:26 | |
![]() | Lyxfällan betalar kanske ett litet gage? ;-) | |
| MissT | 2008-06-04 23:22 | |
![]() | Vi har definitivt inte hamnat i Lyxfällan. Inte på långa vägar. Det jag menar bara är att jag inte vill hamna på arbestlöshetsmarknaden. Vill verkligen jobba. Man vill inte "leva" upp den buffert man gnetat ihop till roligare saker. Men om det inte finns nåt annat alternativ så självklart är det en lösning. Klart det finns människor som har det värre men jag ville berätta om mitt problem och mina tankar kring att bli uppsagd. Tack alla som peppar och stöttar *kramar om* | |