Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 572 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gubbi | 2008-06-04 16:54 | |
![]() | Bra jobbat! Med så många träningsprogram på marknaden är det kanske snart dags att släppa mitt analysprogram fritt... :) | |
| gubbi | 2008-06-04 17:02 | |
![]() | Programmet skulle dock skrämma slag på alla som är rädda för att motståndaren fuskar... :D Det programmet gör är att från ett inmatat bräde och inmatade brickor så genereras alla möjliga drag - rangordnade i poäng och med angivelse av vad som finns kvar på stället. Det går även att välja en minimipoäng för draget och att visa drag som inte involverar att man använder en blank bricka. Som en bonus prickar programmet även av spelade brickor. Självfallet är då en biprodukt att man kan se samtliga rullningar och ord som går att bilda (och lägga) med ens brickor. | |
| gubbi | 2008-06-04 17:07 | |
![]() | Poängen med programmet är att det för en inbiten spelare är värdefullt att kunna mata in en situation från en match som man just spelat och se vad man kunde gjort bättre. | |
| ANDERStG | 2008-06-04 17:08 | |
![]() | Liknande funktioner som Frank men möjlighet att mata in en spelsituation alltså? | |
| gubbi | 2008-06-04 17:13 | |
![]() | Jag skulle aldrig påstå att programmet har liknande funktioner som Frank, men det som är speciellt är att man kan mata in en spelsituation och få de potentiella dragen genererade. | |
| ANDERStG | 2008-06-04 17:14 | |
![]() | Följande idéer kunde implementeras i Practicando: Låt användaren välja intervall. Om orden 1-100 redan sitter så vill man gärna kunna träna på 101-150 utan att slösa tid på de tidigare orden. Låt användaren ladda egna listor. Det här är den mest naturliga utökningen av programmet. När det gäller rullningar skulle t ex de Frank-simulerade listorna med "nyttigaste" orden vara bra. När det gäller kortare ord vill man skriva upp ord som man just lärt sig eller som känns svåra för att kunna öva in dem ordentligt. Med egna listor behöver man inte kräva samma längd på orden heller. I framtiden kanske folk delar med sig härs och tvärs av sina temaordlistor med yrken, fåglar e.d. | |
| Pialina | 2008-06-04 21:19 | |
![]() | Anderstg:s första punkt hade jag också hunnit tänka. Understöder alltså att man ska kunna välja intervall om 50,så man alltid kan lära sig 50 nya. Den andra idén är också utmärkt! Tack för programmet! | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-06-05 00:30 | |
![]() | Nya versionen låter er ställa in intervallet mellan vilka ord ni vill träna, t.ex. från nummer 201-550 eller 851-900 i listan över de 1000 mest sannolika orden. 1-50 är de mest sannolika, 51-100 något mindre osv. Kanske en smula överpedagogiskt där, men det är lika bra att ta i från tårna. Vi har även i sann TV-shops-anda kastat med en Ratingräknare helt utan extra kostnad, nu kan du garanterat höja stressnivån ett par pinnhål när du bitandes på naglarna skriver in rating och poängställning och ser hur mycket back du kommer gå om du inte skärper dig... www.mortem.se/scrabb...nd o1.1.zip (Ja, vi är medvetna om att vi stavat fel på websidans address i Readme.txt, det behöver inte påpekas :) | |
| Lergryta - Ej medlem längre | 2008-06-05 00:48 | |
![]() | ANDERStg lider av paranoia. | |
| uberbacon | 2008-06-05 02:38 | |
![]() | gubbi: det programmet får du hålla för dig själv :) | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-06-05 11:51 | |
![]() | gubbi, det låter som ett roligt program, men kanske lite för vanskligt att publicera just pga av fuskbiten. Inte för att jag tror att någon kommer hinna skriva in spel parallellt med sin hetsmatch eller ens snabb, men det kommer nog tjafsas mycket om att spelare använder just såna program, och det vore kanske lite beklagligt. | |
| david_i | 2008-06-05 12:12 | |
![]() | Det finns ju redan ett webbaserat sådant program, förvisso med saol 12, men ändå. ordvältaren: finns det möjlighet att utöka programmet till de 2000 vanligaste 7- och 8-orna? | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-06-05 12:45 | |
![]() | david_i, ja det borde man kunna ordna, men det får bli lite senare :) Vi har precis uppdaterat lite. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-06-05 12:50 | |
![]() | Ny Version Igen: www.mortem.se/scrabb...nd o1.2.zip •1-1000 mest sannolika ord •Justerbart intervall •Ladda egna listor •Ratingräknare i paketet utan extra kostnad •Men vänta... det finns mer... Laddar du ner idag skickar vi även med en automatisk brickräknare speciellt för betapet. Nu slipper du sitta med papper och penna och bocka av vilka brickor som gått, ladda in Brickräknarn i din webläsare och låt Brickräknarn göra jobbet :) Tack till Anders och andra för tips om förbättringar. Det uppskattas. Scrabolatorium® | |
| david_i | 2008-06-05 12:51 | |
![]() | Låter bra. Tack för uppdateringen. | |
| Aleu | 2008-06-05 13:32 | |
![]() | suveränt!!! :)) | |
| ordsvall - Ej medlem längre | 2008-06-05 14:12 | |
![]() | om brickräknarn berättar exakt vilka brickor som har gått och vilka som finns kvar är det ju det mest fenomenala tillåtna hjälpmedel som sett dagens ljus för betapet men jag undrar nu varför det inte fungerar i Windows Vista..? finns det nån möjlighet att arbeta ut en kompatibel version av det? | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-06-05 14:25 | |
![]() | ordsvall, Ja Brickräknarn© berättar exakt vilka brickor som har gått, den är dock bara det näst mest fenomenala hjälpmedlet, Scrabolatoriet® www.scrabolatorium.com är naturligtvis det mest fenomenala :) Windows Vista har så kallad patch protection som gör att man inte kan modifera vissa typer av kod som körs. För att göra en Vista-kompatibel version skulle krävas en annan typ av filter, lämpligtvis en LSP, problemet med såna är att de är ett betydligt större ingrepp. Eftersom Brickräknarn© är en leksak/hjälpmedel så har den väldigt begränsad utvecklingsbudget :) Så Vista får nog vänta tills vidare, tyvärr. | |
| ANDERStG | 2008-06-05 14:37 | |
![]() | Japp, det här är mjukvaruutveckling som den var tänkt i begynnelsen. Önskade uppdateringar på en dag. Brickräknarn låter också bra men jag ska nog vänta tills jag är hemma med att pröva den. | |
| ordsvall - Ej medlem längre | 2008-06-05 14:38 | |
![]() | tack för svaret, ordvältar´n, även om det nu inte var det jag drömde om... :d scrabolatoriet är fint, inget snack om den saken men det hjälper mig tyvärr inte att pricka av mina brickor i matcher i hetstempo. det hade helt enkelt suttit så bra just nu... man får väl bara vänta på att det en vacker dag dyker upp något på den fronten även för windows paria-användare... förresten, hur får man bort Brickräknar-programfilern a? jag gick bet på det, dessutom kraschade Firefox när jag envisades med att försöka använda programmet - hör det liksom till eller har jag nu en kaputt dator? | |