Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 20 |
Mobilspel
| Pågående | 19 150 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-07-16 17:00 | |
![]() | Man kanske skall ta det ur flera perspektiv. Rent globalt kommer jag och tänka på att alla skall ha rätt till liv, mat, boende, åsikt och så. Jag är lite konfunderad över hur vår feministiska debatt har varit färgad av pengar och lön. Likaså att man inte vågar diskutera olikheterna. Onekligen är det ju så att kvinnan har ett annat hormonsystem än mannen och är den som bär barn i 9 månader och är extremt bunden till barnet under första åren. Antagligen är det affärslivet som gör en avräkning för detta 'lönemässigt'. Visst är det orättvist, det håller jag med om. Det kommer ju dessutom med en enorm belastning att hantera en sådan situation. Fram till på 50-talet vad jag förstår, så fick man skatteavdrag eller något sådant när man valde och va hemmafru. Att det är bra för barnen att ha en förälder hemma kan nog många hålla med om.. varför inte ett jämlikt skatteavdrag för hemmafruar / hemmapappor? | |
| Satyra | 2010-07-17 09:50 | |
![]() | "Visst finns det några små skillnader, men inget att tjafsa över." Hahaha | |