Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 18 803 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Zmul | 2008-06-07 20:51 | |
![]() | hehe..=)) | |
| Lenis2 | 2008-06-07 20:57 | |
![]() | 1) ta katt från katthem, finns så många katter som inte har något hem! 2) försäkra den! | |
| zmiley | 2008-06-07 21:00 | |
![]() | Jag har tre små knyten i en väska på andra våning som är leveransklara om sisådär 7 veckor, och med min vanliga tur är dom säkert både inkontinenta och svårt psykotiska. | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-06-07 21:01 | |
![]() | Psykiska problem hos innekatter?? Inget jag har märkt och jag har 4 st själv.. Håller med allt som Zmul skrev, speciellt om kattsanden. Dom billiga luktar kattkiss efter en dag.. Satsa på en dyrare sand.. Honkatter är mildare i temperamentet, tycker jag, har dock nackdelen att dom skriker när dom löper. =) Hankatter kan när dom blir könsmogna börja skvätta urin för att markera revir.. båda beteendena brukar försvinna vid kastrering/sterilisering, som då kostar 500-1000:- och nummer 7: jag har två riktiga bondkatter, en bonkatt/skogskatt och en main coon/bondkatt/siames, alla damer i varierande ålder =) och väldigt speciella.. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-07 21:01 | |
![]() | Säger detta med största möjliga söthet.. Sådan husse sådana djur? | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-06-07 21:03 | |
![]() | åh, tur du bor så långt borta då Zmiley.. =D | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-06-07 21:03 | |
![]() | Därför är vissa utan djur Trash.. ;) | |
| zmiley | 2008-06-07 21:03 | |
![]() | O jag bara lapar i mig av dina varsamma sanningar ;-) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-07 21:04 | |
![]() | zmiley: Bra, kommer o kikar snart då. Obs, jag bits int. | |
| zmiley | 2008-06-07 21:04 | |
![]() | Myran- Har ett kanonavtal på bussgods ;-) | |
| imw | 2008-06-07 21:05 | |
![]() | OK Caandy Tack för ett gott skratt. Bättre lycka med katten! | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-06-07 21:06 | |
![]() | nää, tror inte det Zmiley.. 4 räcker..och så har jag ju 3 hundar nuförtiden också... =) Men det klart.. Är dom långhåriga?? ;) | |
| zmiley | 2008-06-07 21:10 | |
![]() | Den lömska pappan som smög här ute är till minst hälften norsk skogis. Min lilla besudlade flicka är en helt vanligt om än lågbegåvad bonnmora. Ungarna föddes i måndags så jag har inte hunnit ägna så mycket tid till att mäta pälsen ännu, men en gissning är att de får lite örontofsar åtminstone..... | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-07 21:10 | |
![]() | Jag tycker att du har en samling jättebra frågor, men du får nog absolut mest och bäst svar om du istället går till djuraffären eller kontaktar seriösa kattsidor på nätet. Om man vill är det även jättebra att åka till stockholms katthem och se om man där hittar en katt eller en kattunge som man "klickar" med, och där kan de också svara på dina frågor. Tänk på att en katt kan bli uppemot 20 år. Stort lycka till! : ) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-07 21:12 | |
![]() | Hur var det, hundar skall få vara ensamma max 6 timmar? Hur är det med katter? Ngn ny lag.. ngt | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-07 21:33 | |
![]() | Caandy, bra val! :) Om du oroar dig för att katten kommer vara ensam en del kanske du ska fundera på att skaffa två? Själv har jag två cornish rex och de uppskattar varandras sällskap väldigt mycket. Jag tror inte det finns några speciella raser som lämpar sig olika bra för att vara ute eller inne. De flesta med dyra raskatter brukar ju hålla dem inne. Låna hem en kattrasbok från biblioteket och läs på om raserna och se vilken som verkar falla dig i smaken. Min ras fäller knappt något vilket jag tycker är en väldig fördel. Sen kan man ju ha dela åsikter om utseendet :) Vill du ha en livlig eller stillsam ras? | |
| vindsus86 | 2008-06-07 21:34 | |
![]() | 1. om man skaffar en kattunge bör man ha köpt kattlådor (man skall helst ha fler än en åtminstone till att börja med.) leksaker, mat och sådana saker. 2. hur mycket det kostar vet jag inte, för pappa betalar för mina katter just nu (har två stycken).. sedan beror det ju på vad man köper också. billig burkmat kan ju gå för 4 spänn/burk och billigt torrfoder kanske 10-15 per kilo. så billigast att ge katten endast torrfoder, men jag ger mina både torrfoder och burkmat eftersom de inte är särskilt förtjusta i torrfoder så jag tycker det är elakt att bara ge dem sån. 3. man bör tänka på att man inte skall vara hemifrån mycket. det kom väl just någon ny lag eller något om att en katt inte får vara ensam mer än.. vad var det? sex timmar eller nåt sånt? det kan vara svårt att hålla, kanske, men... man skall ju inte vara borta flera dagar. i synnerhet inte om man har en innekatt som är ensam. annat att tänka på? tja.. vad för ras man väljer. det finns såna som ine tror på skillnad mellan raserna, men jag tror definitivt att det finns lugnare och mindre lugna raser. finns raser som är avlade till att vara mer innekatt än utekatt. 4. läs ovan. 5. det vet jag inte. jag har aldrig läst om djur innan jag skaffat dem. det brukar lösa sig ändå. 6. det fungerar, men du bör inte ha EN katt. skaffa helst två stycken så att de slipper vara helt ensamma. jag tycker definitivt inte att du skall skaffa bara EN. det borde inte ens vara tillåtet. (om det ens är det. finns säkert många katthem och så som inte säljer katt till någon som planerar att ha den som ensam innekatt.) 7. åter till det att det finns såna som säger att det inte är skillnad mellan raser. jag tror det är det. jag tror att det är bättre att skaffa exempelvis.. tja.. perser, ragdoll, scottish fold (eller njae. det är synd om såna katter så man bör inte uppmuntra spridande av dem. de har ignet brosk eller nåt såntdär så de kan inte röra sig ordentligt som katter skall. därför förmodligen bra som innekatter, men de mår väl inte bra själva.) alltså, katter som är framavlade mer som prydnader än vilda utekatter. såna katter är ofta innekatter eftersom folk är rädda att de skall bli kidnappade om de får gå ut. gör nog också stor skillnad om du köper katt/er som aldrig varit ute. alltså, som har en mamma som är innekatt. för det är nog svårare att vänja en katt vid att vara innekatt om den en gång varit utekatt. sedan så.. någon föreslog att skaffa katt från katthem. det tycker inte jag. även om det är synd om de katterna så kan det vara svårt att vänja den katten vid ett liv inomhus med någon den inte känner. kattungar är nog lättare. och som sagt så föreslår jag definitivt raskatt. du kan ju kolla runt på olika sidor och se om det står någon om olika rasers egenskaper. och som sagt.. snälla, snälla caandy. skaffa MINST TVÅ! ha inte en katt ensam som innekatt! även viktigt för en innekatt om du ger den mycket att göra. mycket leksaker, gärna flera olika leksaker som du har undanstoppade så kan du plocka fram olika olika dagar, särskilt då du skall vara borta över dagen. så katten/katterna blir stimulerad/e och har saker att göra hela tiden, annars kan de/n bli rastlös/ och deprimerad/e och allt möjligt. lycka till! (och som trashone just skrev här ovan så finns det som sagt en ny lag som säger max 6 timmar. om man jobbar över sex timmar så får man väl vara tyst om det, men köp två katter så är de inte helt ensamma. och mycket leksaker! och ha inte persiennerna nere utan ha det så katterna kan sitta och titta ut. sånt är alltid spännande.) | |
| vindsus86 | 2008-06-07 21:34 | |
![]() | ... nej, jag skriver aldrig långa meddelanden. jag är en kortfattad person. | |
| vindsus86 | 2008-06-07 21:35 | |
![]() | haha om man vill ha en som inte fäller kan man alltid skaffa en sphynx! farm1.static.flickr....e4 5d55.jpg | |
| SaraAras | 2008-06-07 21:38 | |
![]() | Mitt bästa råd till dig är att köpa två katter. I min kattbok "Stora boken om katter" så står det ett par kloka ord tycker jag: "Det är tveksamt om en ensam, instängd katt kan känna sig rimligt nöjd med livet om hemmet är tomt under hela arbetsdagen." Det tycker jag att man ska tänka på innan man skaffar katt. Och som någon skrev tidigare, det är inte jobbigare med två. Det kan faktiskt vara tvärtom många ggr. De håller ju varandra sällskap och leker och har skoj! Perfekt att ha två katter tycker jag! Lycka till med kattköpet! | |