Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade43
Mobilspel
Pågående20 061

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-10 13:14
Antal inlägg: 2483

elPatron, det finns redan mängder av servrar och zombies som inte gör annat än att generera sån data. Det har det gjort i många år :)

dudeniro - Ej medlem längre2008-06-10 13:14
Antal inlägg: 6214

mofo... jag respekterar din åsikt. Det är ju bra att terrorism finns så att vi kan använda det som hotbild. Fungerar i alla lägen... terrorism kan ju vara vad som helst (minns SÄPO och djurrättsaktivisterna t.ex.)..en riktigt god fiende.

Hans Holmér hette han väl... PKK spåret som hjälpte till att fixa så att polisen efter 20 års tjat fick sin antiterroriststyrka... inte för att palme mördades av terrorister (så vitt vi vet), och inte för att vi har haft någon terrorism sedan palme mördades... antiterroriststyrkan har vi, och visst är det bra att man idag har gett dem ökade befogenheter så att de kan få stävja fängelseuppror, anarkister och andra samhällsfaror. När vi nu har en sån fin antiterroriststyrka men ingen terrorism, menar jag.

Väntar nu bara på att tio år skall gå och att man argumenterar för att signalspaningen förvisso inte ledde till att några terrordåd förhindrades men att det finns gott om information om andra brott så att man kan väl lika bra fortsätta snoka i folks mejl, faxmeddelanden och tjuvlyssna på folk som ringer utifrån till sverige... just in case. Så att svensson kan känna sig trygg, i ett av världens tryggaste länder.

mofo09192008-06-10 13:17
Antal inlägg: 35

elPatron tror du dom gör detta för att få läsa din "snuskpost"?
Inte bryr jag mig det minsta om en person jag inte känner läser mina och dina mail och kanske får sig ett gott skratt, samma person läser sedan ett 3:e mail och kanske lyckas sätta stopp för någon kriminell verksamhet. Värt de i mina ögon.

elPatron - Ej medlem längre2008-06-10 13:19
Antal inlägg: 2131

<elPatron, det finns redan mängder av servrar och zombies som inte gör annat än att generera sån data. Det har det gjort i många år :)>

ja och det sitter miljoner fåntrattar runt om i världen som ska hitta på nya virus oxo till allas datorer för att visa sina muskler. Satans drägg e dom. DET borde va dödsstraff på det. Tänk om dom använde sin hjärna till att kreera ngt bra iaf... emman gör säkert inte så iaf... varken virus eller kreerar :P för hon är laglydig, men hon kanske e ute o cyklar nu........i det fina vädret... ;)

Gariam - Ej medlem längre2008-06-10 13:21
Antal inlägg: 2590

Självklart är det FEL FEL FEL. Absurt! Det finns en väldigt puttenuttig tillit och tilltro för staten i Sverige som inte finns på många andra platser och det kanske är vackert men någon måtta får det vara.

Mårten2008-06-10 13:22
Antal inlägg: 2529

elpatron: paciencia por favor, emman está trabajando ahora, trayendo impuestos dulces a nuestro gobierno querido

E Solu - Ej medlem längre2008-06-10 13:22
Antal inlägg: 4715

Sverige är ett bra land att betatesta nya produkter, brukar man säga på multinationella företag.

elPatron - Ej medlem längre2008-06-10 13:26

mårten: vale vale... suena bien. emman es estupendo, con su bici.

PD. Yo tomo trankilo, no te preocupes

ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-10 13:36

elPatron, jag tycker det är bra att man förstör övervakningssystem när dessa är odemokratiska och används mot befolkningen.

trashone - Ej medlem längre2008-06-10 14:05
Antal inlägg: 18678

Vad sött, trekantsdramatik.

sicks2008-06-10 14:10
Antal inlägg: 5

Mig veterligen är det i lag förbjudet att öppna och läsa annans post.
Om så är fallet måste nog grundlagen ändras för att förslaget ska avar lagenligt enligt yttrandefrihetslagen.

dudeniro - Ej medlem längre2008-06-10 14:13

"Vid misstanke om brott" brukar vara det som öppnar alla möjligheter...terrorism är ju bra, för man kan ju hävda att terrordåd hela tiden planeras...

elPatron - Ej medlem längre2008-06-10 14:23

<elPatron, jag tycker det är bra att man förstör övervakningssystem när dessa är odemokratiska och används mot befolkningen.>

ordvältaren: Jag tycker det är bra med övervakningskameror på stan som kan spela in o fota ligister, drägg, rånare, mördare etc... Många brott skulle lösas om det fanns mer övervakning på allmän plats. Sen om jag petar mig i näsan i kameran bryr jag mig föga om...

Dyslekso2008-06-10 14:26
Antal inlägg: 8945

Jag vet inte om du är förbannad över detta förslag, ordvältaren, men i det här fallet kan jag faktiskt förstå dig.

Dyslekso2008-06-10 14:27

Om du vore förbannad, alltså.:)

Dyslekso2008-06-10 14:27

elPatron: men du vill väl inte att emman ska kunna se dig när du är ute och cyklar? :)

E Solu - Ej medlem längre2008-06-10 14:29
Antal inlägg: 4715

Så länge det bara är datorer som läser mailen så kan vi känna oss trygga (gmail). Det är bara människor som är onda. Datorer har inga onda motiv, det har Hollywood lärt mig.

dudeniro - Ej medlem längre2008-06-10 14:31

elPatron... tror att kameraövervakning kan vara utmärkt brottsförebyggare, och trygghetshöjande. Problemet är väl att vi inte ens vet om när vi är övervakade, vilket innebär att mitt privatliv blir till allmänhetens nytta och nöje om någon så önskar. Om det står tydligt var övervakning sker, bra! Om någon filmar mig i smyg, så gillar jag det inte.

Att jag tar en taxi och det står att den är kameraövervakad tycker jag är bra. Jag väljer själv. Att övervakning sker utan att jag vet om det, t.ex. fastnar det jag skriver i ett mejl eller säger till en vän som ringer mig från ett annat land i något filter... Eller att jag blir betraktad i smyg när jag petar näsan... tycker jag är något värt att kämpa emot. Vår frihet lär inte öka efter att vi börjat tulla på den.

Problemet är när övervakningen i många fall inte står i proportion hotbilden. Nu hävdas att här skall förebyggas terrorism, en otydlig hotbild och fruktan för ett brott som vi väl i princip varit förskonade ifrån sedan ustaja småhärjade i sverige på 70-talet och början av 1980-talet.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-10 14:31

Dyslekso. jag är mycket förbannad, men lite nöjd att vi troligtvis kommer få se några politikers drog och hor-inköp dokumenterade

mommesfrites - Ej medlem längre2008-06-10 14:47
Antal inlägg: 7605

Det är väl lika bra att säpo öppnar post också då och kollar om våra vykort är godkända :/
Finns visst inget privatliv någon stans.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?