Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 17 |
Mobilspel
| Pågående | 19 998 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vindsus86 | 2008-06-11 16:04 | |
![]() | men om man ljuger på det sättet mick-e talade om så tycker jag inte man är mytoman. man bara ljuger. | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:04 | |
![]() | Men jag pratar inte om otrohet elPatron! Jag pratar om mytomaner, folk som ljuger så de tror sig själva. Och även när de blir överbevisade så står de fast vid sin lögn och får det att låta som det är en annan som har fel!! | |
| vindsus86 | 2008-06-11 16:06 | |
![]() | alltså det kan vara jobbigt med såna personer, samtidigt så tycker jag att om man vet att de är mytomater så kan man helt enkelt vara vän med dem ändå, men skita i vad de säger. :) | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:07 | |
![]() | Men det känns som lite meningslös vänskap om man blir sviken med lögner hela tiden. Och jag vill i alla fall kunna lita på mina nära och kära annars kan det kvitta att ha dom i min närhet!! | |
| vindsus86 | 2008-06-11 16:08 | |
![]() | men som sagt: om du vet att personen ljuger så behöver du ju inte känna dig sviken om det visar sig att den ljugit. | |
| vindsus86 | 2008-06-11 16:09 | |
![]() | ta det personen säger med en nypa salt bara | |
| Mick-E - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:09 | |
![]() | ja det är ju jobbigt om man får höra lögner HELA tiden. | |
| vindsus86 | 2008-06-11 16:10 | |
![]() | beror väl på vad det är för lögner. mytomaners berättelser kan vara riktigt intressanta ibland | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:10 | |
![]() | beror väl på lögnen sus..!! | |
| vindsus86 | 2008-06-11 16:11 | |
![]() | jo, men oavsett vad lögnen är så, vet man att personen ljuger så kan man ju ta allt som historier. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:11 | |
![]() | Jag har varit ihop med en mytoman förut. Det var inte så himla kul att bli sviken, som du säger Oceano. Man vill ju tro på det som folk säger till en och särskilt om det är en som man är superkär i! Jag fattade till slut vad det handlade om, dels för att jag började reagera på att andra drog sig undan oss och dels för att det bara inte GICK att få ihop 1+1=3? Alltså, sanningen gick inte ihop, till slut! Sedan gick jag igenom en stor kris, när det gick upp för mig HUR lättlurad jag hade varit! Vem går det att lita på? Alla? Ingen? Sanningen var den att han var superduktig på att manipulera mig och att han hittade mig i min mest sårbara stund. Det tog länge att pussla ihop mig och att fatta att det inte var mig det var fel på: att jag VILLE tro på honom! Det är det man gör i ett förhållande, tror på varandra och litar på varann! Oceano: låt inte hen dra ner din självkänsla! Det är inte ditt fel att någon väljer att ljuga för dig! Lägg ner kontakten, energitjuvar skall man göra sig av med, illa kvickt! Lycka till! | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:15 | |
![]() | Bra skrivet alfamarie!! Det ska jag ta till mej:-) Just det där med att de är bra på att manipulera en. H*n har verkligen dragit ner min självkänsla och fått mej att känna att det är mig det är fel på. Men som sagt,,,har lagt ner nu och nu kommer jag stå på mej och inte ta tillbaka personen i mitt liv mer!! | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:18 | |
![]() | Jag är så snäll och vill tro alla om gott. Man tror på personen när h*n säger att h*n inte ska ljuga mer. Men så kommer det fram saker som bevisar motsatsen så jag har lärt mej att vissa personer kan man helt enkelt inte lita på. | |
| Helena79 | 2008-06-11 16:21 | |
![]() | Jag bodde med en killkompis som jag från början inte visste var mytoman.. Det tog ett tag innan man insåg att allt inte stod rätt till, han ljög inte om så extrema saker till en början men det blev värre o värre.. Saken med såna här sorts människor är man kan inte ändra dom, dom tror verkligen själva på allt dom säger! Jag motbevisade vid ett flertal gånger min vän o det slutade bara med att han drog ännu en lögn som gärna var lite sorglig, självklart grinade han också o det slutade med att vi inte pratade om det mer.. Det hela slutade med att det gick så långt att hans mamma (som bodde 50 mil bort) fick komma o hämta honom för att kunna ge honom hjälp.. Detta är ju trots allt en sjukdom o den går inte över bara för att personen i fråga lovar att inte ljuga mer eller att du lyckas överbevisa lögnerna.. Du får helt enkelt bestämma dig om det är värt att vara vän med den personen.. Lycka till Oceano. | |
| Mick-E - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:23 | |
![]() | jag tappa bort min mobil häromdagen, med all logik så ska jag alltid göra det när jag är ute o ölar? Har svårt för folk som dömer någon för en dum grej, isf skulle vissa personer inte må så bra kanske... | |
| Pajas - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:40 | |
![]() | Läste något om otrohet. "Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen på henne." Johannes 8:7. :-) | |
| Mick-E - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:53 | |
![]() | ja pajas. Se upp när man bor i glashus... | |
| zmiley | 2008-06-11 16:53 | |
![]() | Ja du Mick-E...Mobiler är jävligt opålitliga, nästan ett slags mytomaner kan man säja. | |
| Mick-E - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:54 | |
![]() | ja, nästan som vaniljhjärtan... | |
| zmiley | 2008-06-11 16:55 | |
![]() | Hade du gått loss på vaniljhjärtan istället för öl hade den nog inte lämnat dig......... | |