Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 928 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Firefork - Ej medlem längre | 2008-06-18 20:36 | |
![]() | Senaste gången jag såg Maiden live (2006 i Globen) spelade dom alla låtar från nya plattan i ett sträck. Sedan toppade dom anrättningen med 4-5 gamla favoriter på slutet av spelningen. Maiden blandar och ger lite nuförtiden, det är sant. Men jag ser inget fel i det. I övrigt kan sägas att jag gillar synthmusik också. Det finns inga bra och dåliga genrer, endast bra och dåliga låtar. Up the Irons! ;-P | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-06-18 21:02 | |
![]() | Harmonizer, är det Depeche Mode du tycker håller synthfanan högst? DM är en gammal favorit, men husgudarna är pojkarna i AC/DC. Och med detta tvättäkta superrockband nämnt kan tråden stängas. Inget kan mäta sig med dem, än i dag. | |
| Metalnymf - Ej medlem längre | 2008-06-18 21:28 | |
![]() | Hårdrock... Finns det något annat alternativ? :p Metal metal metal. | |
| Eken_70 | 2008-06-18 21:35 | |
![]() | Katalis den gamla rallywannabeen har helt rätt. AC/DC är ett superrockband! | |
| CrazyQ | 2008-06-18 21:38 | |
![]() | Självklart slår hårdrocken ut synten! Ingen tvekan!! | |
| E_Cantona | 2008-06-18 21:41 | |
![]() | Får väl gå i försvarför min älskade Synth, spelar ju ingen roll vem som säljer ut vad, Depeche sålde ut stadion förra året på nolltid iofs men samtidigt är det skönare att inte vara som alla andra utan vara lite unik oxå:) Som synthare vet man ju att man är klokast allafall...haha | |
| Lazlow | 2008-06-18 21:42 | |
![]() | E_Cantona har det =) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-06-18 22:11 | |
![]() | E_Cantona, tänker du på all headbanging? Att hårdrockare ruskar sönder sina hjärnceller, och därmed är synthare klokare...? :) Har så svårt att ta ställning MOT synthare eftersom jag "varit" sådan själv. Men jag har nog "varit" hårdrockare mest och längst, så det är därför jag anser att hårdrocken räcker mycket längre. Och blir bara bättre och bättre för varje år. Intressant också alla fina goa blandningar, som Rammstein och dom där. | |
| goatie | 2008-06-18 22:42 | |
![]() | Har varit både synthare och hårdrockare,men hårdrocken står sig bäst än idag...lätt! Italiensk fanasymetal?? Länka lite Forky. | |
| -bara Ann - Ej medlem längre | 2008-06-18 22:43 | |
![]() | Konstig tråd igen... Vaddå - om de möts i en brottningsring eller? Vadå "vs"? | |
| E_Cantona | 2008-06-18 22:47 | |
![]() | Nja, får säga emot här...Kommer väldigt mycket ny synth numera, nya grenar och nya sound... katalias, gillar du blandningar ska du kanske lyssna på zeromancer...mycket bra:) Tror oxå vi "synthare" är mer gränsöverskridande, öppensinninga...haha | |
| Lejonbalsam - Ej medlem längre | 2008-06-18 22:50 | |
![]() | sv.wikipedia.org/wik...ch _grupper Led Zeppelin avgör matchen, uppbackade av Metallica. Depeche Mode delar plats med The Monkees och Ricky Martin :) | |
| Intet | 2008-06-18 22:53 | |
![]() | Träffade faktiskt en snubbe på sweden rock i år som gick och spelade synth. Han var så förvånad över att alla var så trevliga mot honom fast han var synthare, för på en synthfestival han besökt innan hade en hårdrockare fått spö för att han spelat hårdrock där. Så..är synthare mer öppensinnade? Njaaa skulle inte tro det. | |
| E_Cantona | 2008-06-18 23:03 | |
![]() | Haha, hade en hårdrockare fått spö av synthare??? Kul ju, då är det sant att det snart ska snöa hos hornpelle:)...(OBS, tror dig Intet, lät bara kul, även om jag inte uppmuntrar våld...Synthare slår tillbaka, 25 år senare) Kommer aldrig glömma när vi fick springa efter en Simple Mindskonsert 1982 till centralen...Det var det som fick mig att börja träna, skulle aldrig mer springa för en hårdrockare bestämde jag*S* Lejonbalsam...Förstår att du inte lyssnat på Depeche Mode om du gör den jämförelsen. Vill påstå att Depeche Mode spelar i samma division som Zeppelin och Metallica, inte många band har under så många band fyllt stadiums världen över samt varit stilbildande och influerat många grupper...tex Kent, Rammstein mfl...Herregud, när Johnny Cash gör en cover på en annan artist, då är man stor. | |
| Lejonbalsam - Ej medlem längre | 2008-06-18 23:09 | |
![]() | jodå, jag har lyssnat och tycker att hårdrock är levande och synt är plastigt :) jämför inte depech med de jag nämnde men dom har sålt i samma utsträckning. | |
| Candee | 2008-06-18 23:09 | |
![]() | Har faktistk träffat en hel del rockfolk som kan även kan lyssna till en del synth.. det dissas iaf inte lika mycket hos rockfolket som tvärtom. Jag själv kan helt ärligt tycka att Depeche Mode är bra...kanske för att jag lyssnade på det i tidiga tonåren. Men det är bra musk det oxå.. Missade synthnissen i år dock...:) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-06-18 23:10 | |
![]() | visst finns det mycket bra ny synth... lite svårt att veta vad som är vad i dag bara... :) Zeromancer.. länka gärna om dom finns på tuben. | |
| Candee | 2008-06-18 23:10 | |
![]() | Håller med Lejonbalsam dock..hårdrock är levande musik medans synth låter konstgjort och stelt om man nu ska jämföra..men ibland är det kul att lyssna på. Men det ger mig inte ståpäls om man säger så... | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-06-18 23:11 | |
![]() | Alltså, alla är väl medvetna om att själva frågan aldrig kan avgöras? Kul att diskutera i alla fall... :) | |
| goatie | 2008-06-18 23:11 | |
![]() | Depeche är och kommer alltid va grymma. Men fajten mellan hårdrock och synth tycker jag ändå hårdocken vinner. Här kommer en av mina gamla favoritlåtar. :) www.youtube.com/watc...rd 8tG0xvoM | |