Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 928 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jeehunmoon | 2008-06-23 16:06 | |
![]() | "Låt oss utvidga vårt orsak/verkandilemma till den stackars pojke som förra året uppmärksammades i pressen för sin dyra medicin. Hu många afrikanska barn kunde räddats för de pengarna?" Tänk på barnen i Afrika-uttalanden tycker jag är riktigt ointressant att diskutera. "...så tror jag att det är mer rättvist om det mesta tilläts." Med andra ord vill du för att göra det rättvist dra alla "droger" över en kam. Tillåta kokain, heroin och kemikaliska partydroger om alkohol ändå tillåts. Inte ens i Kristiania i Danmark och Amsterdam i Holland tillåter de grövre drogerna. Det finns nog flera sunda orsaker till det. | |
| alapet_torsk - Ej medlem längre | 2008-06-23 23:48 | |
![]() | fan vad du tjötar bulgarien va fan oj vad farligt lite cigg etc..låt folk ha det som dom vil,delvis bra,det är inget krig i detta land så vad gnäller du om. höja priset my ass,du låter som en moderat vill höja allt. jag tycker dom ska höja priset på rosa hattar istället! tjötgubbe! | |
| caziopeija | 2008-06-24 00:16 | |
![]() | Det är ju inte bara sjukvården man belastar om man använder droger, många droger inkl. alkohol gör folk aggressiva. Finns bra många exempel på folk som misshandlat/dödat pga tyngre droger. Men visst om man stänger in drogaren ensam i ett rum under trippen så funkar det väl... | |
| Peddape | 2008-06-24 00:37 | |
![]() | Bra grejjer: Drick aldrig mer än 2-3 öl på en gång. Håll koll på sockret du stoppar i dig. Börja aldrig röka, sluta snusa. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-24 01:08 | |
![]() | *äter choklad* Just ja.. dumt att proppa i sig socker innan sovtest | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-06-24 10:25 | |
![]() | Det vore väl bra med någon form av utjämningssystem, och nu menar jag ekonomiskt och inte i form av guds kärlek eller så. Ett medborgarkonto med sparränta, och straffavgifter! Röker du? Då tas pengar ut varje månad och sätts in på renlevnadsmänniskornas konton. Föredrar du sex framför avhållsamhet? Då förlorar du årsräntan. Den som avstår från livets alla nöjen och laster, kommer per automatik att se sina pengar växa. Pengar som kan endast får investeras i icke hälsopåverkande syfte, t.ex. kan man köpa örngott av god kvalité för pengarna. Jag ser potential för att miljontals livsstilsvariabler skapar in och utförsel av pengar från kontot, något som kommer att skapa nya arbetstillfällen för dem som skall administrera alla transaktioner. Inte nog med det, som medborgare får man en tydlig bild över hur mycket man kan vinna respektive förlora på sin livsstil! Typ: "Jahadu Lotta, du vet väl att dina inköp av burägg förra månaden kostade dig 149 kronor i straffavgift?!". Livet blir mycket enklare, och våra redan hårt belastade lutherska samvete kan uppgraderas till ett tydligt ekonomiskt pain and pleasure system. På sikt kan man diskutera möjligheten till kredit för dem som har råd. | |