Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 862 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bitte - Administratör | 2008-06-25 07:15 | |
![]() | Norrland ?? Är allt från Gävle och norrut,, sedan har vi ju Norrbotten och det är en helt annan sak,, Bitte norrbottniska | |
| jeehunmoon | 2008-06-25 07:39 | |
![]() | Norrland/Norrbotten/Riksg ränsen, sak samma, jag är från Stockholm. | |
| Miss_jk | 2008-06-25 08:09 | |
![]() | Håller med krösamajja, tycker det är lite otrevligt att bara dyka upp och ringa på dörren och förvänta sig att man ska bli inbjuden. Även om jag inte har något speciellt för mig just då så kanske jag inte alls känner för att ha någon hemma, men att då, när denne har åkt ända hem till mig, bara säga att jag inte har någon lust känns ju inte så trevligt. För övrigt så vill jag gärna ha fler än tre-fyra restauranger att välja på, fler uteställen, fler biografer, fler lägenheter, flera stadsdelar o.s.v. o.s.v. Tacka vet jag storstan!! | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-25 08:12 | |
![]() | Håller med miss_jk. Det kanske är därför man är så oproduktiva i Norrland? Skulle jag få en massa oväntade besök hela tiden skulle jag ju bara sitta och dricka kaffe hela dagarna istället för att bygga atombomber. | |
| Suds McDuff | 2008-06-25 10:54 | |
![]() | Jag kommer från Norrland. Följde med fåglarna söderut för ca ett år sen. Kommer nog inte att återvända på länge. Ju längre söderut desto bättre tycker jag:) | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-25 11:08 | |
![]() | Norrland har skön natur, eller i alla fall Tornedalen. Koppla av i en stuga och koka kaffe över elden samtidigt som man funderar över nästa upptåg i skogen. Norrland är ju så stort i viss mån, t.o.m Sundsvall räknas som Norrland. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-25 11:11 | |
![]() | Bada i älven, kolla in midnattsolen, norrsken.. fjällen! | |
| Miss_jk | 2008-06-25 11:53 | |
![]() | Koppla av i stuga, fjällvandra och bada i älven, det gjorde jag när jag var på husvagnssemester i norrland. Hur mysigt som helst, men inte hela tiden. Det räcker med någon vecka på sommaren. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-25 12:13 | |
![]() | "Morrland" ; ) Jomenvisst. Jag har levt i sthlm hela livet och bott i lappland varje sommar sedan jag föddes. Och jag tycker det finns hur mycket för- och nackdelar med bådedera som helst, det är lite av två olika saker helt enkelt och smaken är som... Lappland är underbart och stockholm är helt OK. Man dyker faktiskt upp hos folk här också. Bor man i en by i Lappland är det ju bara fånigt att ringa innan, den som öppnar dörren får väl vara lite rak i ryggen och bara säga att den är upptagen med annat. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-06-25 12:19 | |
![]() | Storstadens utbud och landets lugn hade varit en fin kombination. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-06-25 12:20 | |
![]() | Min far var från tornedalen så jag var där alla mina somrar som barn.. Jättefint med vacker natur, ljust hela dygnet, alla mina kusiner osv, men....ALLA DESSA MYGG!!!! för ca 10 år sedan åkte vi upp med min familj, för de hade tjatat så om detta länge, och det var lika mycket mygg då, men det berörde inte mina barn o man!!! Men jag var helt hysterisk, lika hysterisk som jag var som barn... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-25 12:21 | |
![]() | Mygg dras till personer som är kåta.. har jag hört | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-25 12:29 | |
![]() | Haha. :) Det var något nytt. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-06-25 12:35 | |
![]() | Okodoki, Trashis... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-25 12:36 | |
![]() | Kan vara något mamma lurade i mig då jag kom i tonåren och inte ville hålla knäna ihop. | |
| kickilina23 | 2008-06-25 13:03 | |
![]() | Hmm vet inte om jag kan hålla med om det där pratet om att vi i Norrland inte är så produktiva.....Är från Sundsvall och har bott i Norrland hela mitt liv..Spana in Birsta området nu strax ovanför Sundsvall..Expanderar så det bara knakar...Hur mycket som helst händer dagligen. Men visst kommer man längre upp i landet så kan man få lappsjukan..har mamma i Skellefteå å jag klarar inte av att vara där längre än över helgen..Trivs jättebra här i Norrland och vill absolut INTE flytta från våran vackra natur.. Men som sagt smaken är som baken.. Å myggorna drar sig inte till dom som är kåta.... Tror ju knappast att alla småbarn som blir myggbitna är kåta.... | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-06-25 13:05 | |
![]() | nä, haha! Men vad är det som drar då? Jag hade miljoner myggbett varje sommar ju.. Är det någon som vet, har det med blodet att göra eller? | |
| kickilina23 | 2008-06-25 13:09 | |
![]() | Haha...har samma problem själv...myggen älskar att käka på mig...men inte på min sambo...det måste vara något med blodet...fast ja vet inte...nått är det iaf eftersom dom dras till vissa | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-25 13:12 | |
![]() | Bär man parfym så dras myggen gärna till en. Detsamma gäller om man inte duschat, eller om man har mycket hemoglobin. Vidare påverkar kroppsbehåringen. Har man vaxat benen så får man fler myggbett. | |
| kickilina23 | 2008-06-25 13:16 | |
![]() | haha ok då ska jag tänka på det nästa gång jag ska till skeå *S* | |