Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade54
Mobilspel
Pågående18 755

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Larvbrud - Ej medlem längre2010-01-10 12:36
Antal inlägg: 4050

Enklast är alltså att döma folk för hur de ser ut och inte för hur de lever.

Satyra2010-01-10 12:36
Antal inlägg: 4561

:-) Samma här caughtbock, angående dålig karaktär - åtminstone just i faser/perioder. Sen är det ju lättare såklart att leva osunt då man är yngre och kroppen inte börjat ge ifrån sig några osundhetstecken ännu. Tycker ändå det är tröstande att höra/läsa/veta att det aldrig är för sent att träna upp sin kropp! ;-)

Var det DET ditt ALDRIG syftade till, amb1? hahaha ;-)

Satyra2010-01-10 12:38

Larvbrud - bäst är det alltså att inte göra så.

mrperfect2010-01-10 12:47
Antal inlägg: 11437

Om man orkar gå tre mil och inte är *dö* efteråt så väger man lagom mycket

caughtbock2010-01-10 12:51
Antal inlägg: 7699

Bäst är att inte döma alls, det är ju insidan som räknas. (nu kommer klyschorna)

katalias - Ej medlem längre2010-01-10 12:53
Antal inlägg: 2032

mrperfect: Jag hade helst sett att du bytte ut ordet "man" i din mening till "jag". Kan nämligen inte hålla med om att orka gå i tre mil är en adekvat måttstock på lagom vikt.

katalias - Ej medlem längre2010-01-10 12:54

caughtbock, haha! Svårt att undvika klyschor i detta ämne. I princip håller jag med, man ska inte döma alls. Tydligen verkar det vara väldigt svårt.

Kadgar2010-01-10 12:56
Antal inlägg: 638

Frågan är väl egentligen vem man är rädd för att bli dömd av....sig själv eller andra?....

katalias - Ej medlem längre2010-01-10 12:58

Kadgar, jag tror man är mest rädd för att bli dömd av andra, men grunden för att inleda en förändring är förmodligen att man BEdömt sig själv, ärligt. Vilket är lättare sagt än gjort, tror jag.

Kadgar2010-01-10 13:01
Antal inlägg: 638

hmmm.....jag tror inte man skulle banta om man vore sista människan på jorden :)

Linn79 - Ej medlem längre2010-01-10 13:02
Antal inlägg: 4279

Det finns ju riktlinjer för hur många procent av kroppen som bör utgöras av fett, jag utgår från att det finns medicinska underlag för de riktlinjerna. BMI kan vara ett sätt att räkna, men stämmer inte för alla individer (t.ex de som tränar väldigt hårt och har mycket muskler).

Vad som är vackert eller ej....rent ytligt sett handlar det för mig om proportioner mer än om kilon.

caughtbock2010-01-10 13:05
Antal inlägg: 7699

Haha! Tänkte att jag kunde dra den igen ifall någon hade missat den. ;) Men uttryck blir ju ofta uttjatade om de är sanna.

myra64 - Ej medlem längre2010-01-10 13:11
Antal inlägg: 578

Satyra skrev: "MIN gräns för när jag anser att jag är för mullig är om/när jag tycker att kroppen på något vis blir i vägen vid rörelse. Alltså om magen tex blir så pass bullig att jag känner den när jag ska böja mig fram och knyta skorna. ;-)"

Vilket jag håller med om helt.
*smygkollar på mina slipin-skor och fnissar*

Satyra2010-01-10 13:11

"Frågan är väl egentligen vem man är rädd för att bli dömd av....sig själv eller andra?...."

Kadgar - om det handlar om det rent estetiska så tror jag att man ser sig ur andras ögon och alltså inte vill bli (ut)dömd av andra. Och det tror jag gäller ÄVEN då man påstår sig vilja gå ned i vikt heeeelt för sin egen skull, för som du säger - vore man ensam på jorden/bodde på en öde ö, så inte fan skulle man bry sig om sådant! ;-)

Sen kan man ju vilja hålla någotsånär normalvikt ur andra aspekter också, som det jag tog upp tidigare t.ex - att det blir obekvämt att röra sig och därför påverkar ens dagliga liv på ett negativt sätt.

mrperfect - håller med katalias. OCH, det handlar nog mer om kondition än om vikt, ditt resonemang. Känner många under/normalviktiga med uuuurusel kondis och även många mer runda med bättre sådan. ;-)

Satyra2010-01-10 13:13

myra64 - hahaha ;-)

mrperfect2010-01-10 13:13

Katalias, hurså? Om man väger lite eller mycket spelar inte så stor roll, bara man tränar, och för det allmänna hälsotillståndet är promenader bäst och skonsammast, man behöver inte göra någon elitsatsning utan bara må bra, ge tusan i att röka och vara måttfull med sprit .

kommentar?

mrperfect2010-01-10 13:14

Satyra
Det var ju precis så jag menade.

Satyra2010-01-10 13:21

mrperfect - ok, tolkade det inte som att det var så du menade.

Med andra ord - trots att man då skriver kortfattat så kan det bli hur luddigt som helst. ;-) hehe
(Det var en liten vänlig pik till dem som tycker att jag skriver för mycket och därmed för invecklat. ;-) Menar dock inte dig nu, mrperfect.)

katalias - Ej medlem längre2010-01-10 13:22

mrperfect, om du anser att du har lagom vikt när du orkar gå tre mil så säger jag inget om det. Men om du gör en gränsdragning som ska gälla generellt så har jag problem, eftersom tre mil är en lång sträcka, och om man orkar gå det så handlar det mer om kondition och uthållighet än om vikt. Tråden handlar ju om övervikt/undervikt, och framför allt (med tanke på Satyras nystart av tråden) om hur folk uppfattas i samband med sin vikt. Det allmänna hälsotillståndet är således lite off topic.

Snoosy2010-01-10 13:27
Antal inlägg: 4273

För mig hade du varit normal oavsett så som du är nu eller så som du var då du var smalare.
Ser nästan aldrig människans kropp. Tittar oftast bara i ögonen.

Om du mår bra i det du har så bry dig inte om vad andra tänker. Oftast är det människor som har problem som ser det ytliga och gör något negativt av det.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?