Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 772 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Zampano | 2008-07-01 19:54 | |
![]() | gå och lägg dig tidigare? | |
| Misic | 2008-07-01 19:59 | |
![]() | häll lite kallt vatten i ansiktet! funkade för min bror =) det var ju mamma som hällde vattnet på honom! jag gillar också att snooza =) fast nu när jag är mammaledig måste jag gå upp när pojken vaknar och vill ha mat! min man hoppar alltid upp så fort klockan har ringt. ibland vill jag att han ligger kvar och gosar lite men han är inte så intresserad av det, inte på arbetsmornar i alla fall ;) | |
| NessaLote | 2008-07-01 20:40 | |
![]() | Jaaa... min syster e världsbäst på att väckas, hon går in, tar täcket, tar kudden, öppnar fönstert o ställer katten i mitt fejs! Vaknade gj jag XD! Andra bra tips är att ha vatten stående vid sängen o dricka d första man gör på morgonen Eller att ställa väckarklockan nånstans så man måste GÅ upp o stänga av den. Eller.... tja så kan man la ligga kvar o sova vidare | |
| Bitte - Administratör | 2008-07-01 20:57 | |
![]() | Man liksom bara vaknar några minuter innan klockan ringer stänger av den och kliver upp,, läser tidningen med storkissen i famnen,, (8 kilo katt), Bitte | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2008-07-01 20:59 | |
![]() | På vilket sätt är det ett bra tips? jag ställer mina alarm på 05.55 och 05.57 och lägger mobilen så att jag måste gå upp för att stänga av den... och då är man ju redan upp.. | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-01 21:02 | |
![]() | =) Katter verkar vara en bra väckarklocka. Synd att vi inte har någon, men jag vill gärna skaffa en bara för att de är så goa också! | |
| kixo | 2008-07-01 21:03 | |
![]() | hum... skita i att pissa innan man går och lägger sig... funkar alltid! | |
| Jankster - Ej medlem längre | 2008-07-01 21:07 | |
![]() | blunda och tänk på en analog klocka som visar en tid fem minuter innan larmet går, tänk på den tiden och att intala dig själv att du ska vakna då. det kanske låter lite småflummigt men det går att träna upp. | |
| Jankster - Ej medlem längre | 2008-07-01 21:08 | |
![]() | glömde skriva anledningen till att ni ska vakna innan larmet är ju för att ni ska bevisa för er själva att det fungerar, samtidigt som larmet funkar som backup om ni inte lyckas. | |
| huldo | 2008-07-01 21:12 | |
![]() | Be honom rabbla sitt personnummer..... då måste hjärnan arbeta.... och då vaknar man =) Vi har kört det på våra tonårskillar och det fungerar.... det ska vara med de 4 sista siffrorna oxå Lycka till | |
| sjutusan | 2008-07-01 21:33 | |
![]() | Jag spelade på virveltrumma för att få upp 16-åringen. Funkade bra. Våld hjälper också, men han börjar bli så stor och lång och tung!!! | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2008-07-01 22:08 | |
![]() | Det finns bara ett sätt - att kliva upp när mobben plingelingar! Självdisciplin är A och O hur jäkligt det än är... Kissemissar kan ju också vara bra som sagt :) www.youtube.com/watc...0f fwDYo00Q | |
| ercama | 2008-07-01 22:15 | |
![]() | jag har en väckarklocka som man har under kudden, den vibrerar så pass att man garanterat vaknar | |
| dinodog | 2008-07-01 22:30 | |
![]() | Själv går jag upp med en gång klockan ringer, har aldrig förståt det där med att snooza. Min man däremot snoozar ofta och mycket men det driver mig till vansinne. Jag ligger ju där klarvaken medans han bara slänger ut näven å klappar till snoozknappen. För att sedan genast somna om i hela nio minuter tills det är dags igen för snoozen att gå igång. Jag kan inte somna om förrän han går upp vilket är frustrerande. Min man däremot hör aldrig min klocka eftersom jag stänger av och går upp med en gång. Så har vi då våra söner som tyvärr har fått pappas egenskap att snooza. Den stor grabben som snart är 18 har jag tjatat hål i huvet på ibland, men det brukar fungera när jag hotar med vattenkannan. Hämtar helt sonika vattenkannan i badrummet han rum ligger tvärs över, fyller på kallt vatten travar in på hans rum och börjar tippa kannan. Eftersom han inte vill att hans säng ska bli blöt kliver han upp med en djup suck. Nu sommarjobbar han och börjar tidigt och måste gå upp tidigt. Givetvis så ställer jag min klocka för att kolla så att han kommer upp, dum som jag är men jag kan ju alltid ligga kvar och ibland så somnar jag om. | |
| Skataan | 2008-07-01 22:59 | |
![]() | Det bästa måste väl vara att ställa väckarklockan en bit i från sängen, och ha en jobbig signal, när den ringer så måste du gå upp och stänga av den, och när du väl har kommit upp så är det ju inga problem längre :) (om ingen redan har skrivit det) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-01 23:21 | |
![]() | Jag har ofta två tiden inställda på min mobil. Den ena ett par minuter efter den andra... första är vakna-funktionen och den andra är stiguppfunktionen. Dock är nog det bästa tipset att kliva upp på en gång man vaknar då man är som piggast då och bara blir tröttare och tröttare... | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-02 00:02 | |
![]() | Tack för alla tips, tror att jag ska testa att visualisera den digitala klockan imorgon, skulle vara kul att veta om det funkar =) Rolig länk Gunilla =) Natti på er! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-02 00:12 | |
![]() | Va f*n!!! Katten är som våra... åtminstone till 1.18 in i filmen ;-) | |
| vindsus86 | 2008-07-02 00:19 | |
![]() | jag ändrar alarm-melodin på min mobil då och då för om jag har samma hela tiden blir jag så van vid den att den inte väcker mig. annars kan man spela in när man själv säger något eller skriker hjärtskärande eller så. jag spelade in när jag själv skrämt sade "vad var det?!" och hade som inloggningsljud på msn (dvs när andra loggade in) för något år sen och glömde stängde av msn. så plötsligt loggade någon in mitt i natten. både katten och jag flög upp ur sängen, helt livrädda. det var effektivt. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-02 00:22 | |
![]() | ASG | |