Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade44
Mobilspel
Pågående19 779

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Jättetrevlig - Ej medlem längre2008-07-03 12:12
Antal inlägg: 559

Jag jobbade som brevbärare en gång i tiden, och jag vägrade att dela ut ett massutskick från sverigedemokraterna som dessutom proklamerade att alla invandrare var våldäktsmän och cykeltjuvar.
Det blev livat, men jag slapp, enda gången någonsin som jag haft någon som helst nytta av facket. Dessutom hatar jag herrtidningar av den enkla anledningen att den inte bara reducerar kvinnor till objekt som ska bedömas och runkas till, utan att de också reducerar mig och andra riktiga män till apor som bara vill läsa om klockor, bilar och nakna brudar...

Tinatintin - Ej medlem längre2008-07-03 12:14
Antal inlägg: 192

Det var bra gjort tycker jag.

Jättetrevlig - Ej medlem längre2008-07-03 12:16

gjorde inget som vilken vettig människa skulle gjort..

katalias - Ej medlem längre2008-07-03 12:39
Antal inlägg: 2032

Jättetrevlig, du menar väl att du inte gjorde något som vilken vettig människa som helst INTE skulle gjort? Svårt med negationer hit och dit, jag vet. :)

Som facklig blir jag ledsen av era inlägg som rackar ner på facket. Jag jobbar stenhårt för våra medlemmar, utan minsta uppskattning. Under ett par veckor i april hade vi löneförhandlingar, jag var helt knäckt men vi gjorde stora framgångar. Detaljerna kan vi givetvis inte diskutera efteråt, men OM vi hade fått berätta vad arbetsgivarens första förslag hade varit kanske man skulle fått några ryggdunkar och tack. Jävlar i min låda vad mycket jag gjort för våra medlemmar som de inte har en aning om. Driver just nu två superviktiga och jättekänsliga frågor, tillsammans med övriga i klubbstyrelsen, som vi inte kan diskutera öppet men som kommer att höja kvalitetet på arbetsplatsen med flera hundra procent, om vi lyckas.
Med detta vill jag säga att ni kanske visst har en massa nytta av era fackklubbar?

Men det vette fan om jag tycker att facket agerade riktigt i det här fallet. Och detta sagt utan att känna till några detaljer. Jag gillar inte heller herrtidningar, men är principiellt emot onödiga förbud och regleringar. Jag har svårt att tro att fackklubben skulle ha kunnat göra slag i sitt hot, om mackägaren valt att inte plocka bort tidningarna.

Jättetrevlig - Ej medlem längre2008-07-03 12:52

men jag har svårt emot rasister, vilket mitt inlägg handlade om. och att jag slapp vara delaktig i att dela ut rasitpropaganda på mitt jobb som brevbärare har inget med herrtidningar att göra. Och faktum är, katalias, att det ÄR den enda gången facket har stöttat mig. ska kanske tillägga att mitt fackförbund vid det tillfället var syndikalisterna...när det gäller löneförhandlingar t ex så är fackförbunden oftast alldelles för släpphänta, och lyssnar sällan på dem de representerar, hoppas busstrejken håller på tills de fås som de verkligen vill ha det...:)

ordhämnaren - Ej medlem längre2008-07-03 13:30
Antal inlägg: 1045

Jättetrevlig, jag respekterar din övertygelse och tycker det är väldigt bra att du stod på dig, men i demokratins namn borde man inte kunna förvägra ett parti att få sina papperslappar utdelade, alla ska ju ha samma möjlighet att förleda folk. Blev de utdelade ändå?

trashone - Ej medlem längre2008-07-03 13:33
Antal inlägg: 18678

Jag är mållös.

ordhämnaren - Ej medlem längre2008-07-03 13:36

trashone, det brukar ju iofs inte hindra dig från att posta ändå

Jättetrevlig - Ej medlem längre2008-07-03 13:36

Men i demokratins namn ska väl jag få vägra? om jag inte vill sprida i min mening lögner så borde det stå mig fritt, lika väl som de som sprider lögnerna(ingen polemik när det gäller lögner nu, utgår från min uppfattning..:) anser de som sanning? och visst blev lapparna uttelade men inte av mig..:) min åsikt är lika värd som deras? då kan de som stöder eller inte bry sig dela ut deras propaganda. så är nog alla glada...

trashone - Ej medlem längre2008-07-03 13:36
Antal inlägg: 18678

:) Nej sant. Överraskningen denna gång är att det inte är dina inlägg jag blir mållös över.

ordhämnaren - Ej medlem längre2008-07-03 13:39

Jättetrevlig, Ja det är klart du ska vägra, det gav jag dig ju redan beröm för. Sen kan din vägran naturligtvis få konsekvenser om du t.ex. vägrar något som ingår i dina arbetsuppgifter. I det här fallet tror jag även att en arbetsgivare kan visa större tolerans för din vägran eftersom det uppenbarligen finns en passionerad övertygelse.

ordhämnaren - Ej medlem längre2008-07-03 13:40

Angående sanningshalt så tror jag inte ens det är en faktor när det gäller partiprogram :)

Jättetrevlig - Ej medlem längre2008-07-03 13:42

nä det har du rätt i. men vissa sanningar är mer fel än andra kanske?

ordhämnaren - Ej medlem längre2008-07-03 13:51

Jättetrevlig, för individen absolut, men inte för en demokrati. Sen kan man naturligtvis diskutera om det verkligen är demokrati vi vill ha. En lynchmob t.ex. är ju väldigt demokratisk, men kanske inte så trevlig?

Mimmimums - Ej medlem längre2008-07-03 14:05
Antal inlägg: 37

Min chef fick bort mig från sin arbetsplats för att jag var gravid, trots att det inte får gå till så. Han hittade på ett annat skäl som var en ren lögn, men facket gick på den. Det hände två dagar efter att jag hade berättat att jag var gravid, sammanträffande? Ska allt som stör oss bort från arbetsplatsen?

Jättetrevlig - Ej medlem längre2008-07-03 14:18

nja..demokrati innebär väl att man får säga vad man vill? och om inte jag vill lyssna på det så slipper jag? om jag inte vill vidarebefodra det till andra så slipper jag också, så länge det finns andra tillgängliga för det arbetet. Visst är jag emot att åsikter censureras, men det är väl knappast jämförbart, även om jag vet att kanske y not och även du ordis kan få mina ord att verka fascistiska med nåt litet trick..:)

ordhämnaren - Ej medlem längre2008-07-03 15:32

Jättetrevlig, jag är inte ett dugg intresserad av att få dina ord att verka fascistiska, den här gången har du ju helt rätt. Det hela hänger ju på att det finns nån som är beredd att göra jobbet, om det däremot är så att ingen delar ut viss post, då börjar det bli farligt.

Intet2008-07-03 15:52
Antal inlägg: 557

Jag tycker att man borde förbjuda rotmos

ordhämnaren - Ej medlem längre2008-07-03 15:54

Amen

hungerstrejk2008-07-03 16:28
Antal inlägg: 524

Jag älskar rotmos!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in