Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 772 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| zmiley | 2008-07-03 15:57 | |
![]() | Personliga minnen sparas i små lådor på vinden, har betydligt större problem med sparande. Antikhandlarson som jag är har jag gener som förpliktigar. Pappa sparar på veteranbilar som han fyller min lada med. Dessutom sparar han på fotogenlampor som han än så länge har hemma hos sig. Själv samlar jag på gitarrer och dammråttor. Vet inte säkert vilket jag har mest av just nu. | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-03 17:23 | |
![]() | Tack för alla fina inlägg hittills och speciellt tack till sirik för inspirationen till tråden ;-) Jag kan tänka mig att det blir mer minnes-saker sparade när man har egna barn, då sparar man ju inte bara för sin egen del, det kan vara jättekul för barnen att bläddra igenom sina teckningar eller sagor de hittat på, när de blir äldre. Ja, och så saker från släktingar som har gått bort kan bli en särskilt kära. Som det leopardmönstrade paraplyet yayasout nämnde. Min farfar stod mig väldigt nära. Han hade intresse för tekniska roliga prylar som Rubiks kub, en pendel som aldrig stannade, magnetiska bockar: en svart och en vit som "stångades", en glaskula med ett landskap i som det "snöade" i om man vände upp och ned på den. Allt sånt gör mig så glad att plocka fram, då minns jag genast en fin del av barndomen =) | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-07-03 17:34 | |
![]() | Är ingen samlare utan slänger det mesta vid flyttar. Men jag har en låda i nattduksbordet som innehåller brev, lappar, förlovningsring, foton, biljetter och en massa annat som påminner mig om att jag faktiskt har försökt leva tillsammans med någon på riktigt en gång. Det är en "ond" låda. ;) | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-07-03 17:51 | |
![]() | Jag sparar mina (få) mina vinstbongar. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-07-03 19:40 | |
![]() | En liten plastburk med sand från en strand på Koh Pangan. Annars gör jag mig gladeligen av med både foton och dagböcker, om jag inte tycker att de fyller någon funktion längre. | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-04 10:57 | |
![]() | Reseminnen är kul, synd att jag har så få, men det beror på att jag knappt har rest någonting utomlands. Fast det är kul när någon vän plockar fram en lavasten, ett främmande småmynt eller någon souvernir och har någon historia att berätta kring det och varifrån det kommer! | |
| Femme_Fatale | 2008-07-04 11:02 | |
![]() | Har en tunn teservis med kinesiskt motiv...fullständigt oanvändbar. Den står i mitt vitrinskåp och kommer att finnas där resten av mitt liv för den har min morfar ropat in på auktion och sen har jag fått den av honom. Det är i princip det enda som jag har som inte går att använda när det gäller glas och porslin. =) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-07-04 11:07 | |
![]() | En skitful träklump med hjul på, som ska föreställa en bil. Tillverkad av systerson på träslöjd och blev julklapp till hänförd moster. "Åååh, har du gjort den SJÄLV?! Vad fiiiiin den är!" | |
| KanInteStava | 2008-07-04 12:18 | |
![]() | Min samling av Turtles-serietidningar som är nära på komplett. Givetvis kan jag inte heller göra mig av med min ukrainska militärpolishatt. | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-05 20:08 | |
![]() | Tänkte bara skriva några ord om ämnet innan tråden glöms ;-) De flesta sakerna som ni har räknat upp här har det gemensamt att de i någons ögon, som det skrevs i ett av de första inläggen, räknas just som skräp och saknar värde, men i någon annans ögon kan en viss barnteckning vara mer värdefull än en känd målning, och ett plagg som du ärvde från en kär släkting kan betyda mer för dig än något dyrbart märkesplagg. Det som är speciellt med de här föremålen är att det är just människor, platser eller händelser som har givit dem ett värde. De här föremålen är de som jag själv i första hand skulle kalla värdefulla. Jag tröttnar som sagt inte heller på att höra andras berättelser kring deras minnesföremål. Det här får stå som en slags slutord i tråden, men den är förstås öppen för nya kommentarer! | |