Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 625 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-05 22:37 | |
![]() | Fasen!!! Har man missat nåt när man inte sett filmen.... | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-07-05 22:38 | |
![]() | Ja, Fucking Åmål var befriande. Överhuvudaget älskar jag när man använder sig av (begåvade) amatörer i spelfilm. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-07-05 22:43 | |
![]() | Lejonmix: Håller med. Och med risk för att låta som en gnällig bakåtsträvare, måste jag bara säga att både Beck- och Wallanderfilmerna var sjuuukt mycket bättre förr. Jag menar: Krister Henriksson och Peter Haber...gimme a break! | |
| Iandunn | 2008-07-05 22:46 | |
![]() | Såsom i himmelen tyckte jag var ganska mänsklig men det kanske är så att de inte ska vara det utan bara en flykt från livet ja i så fall var den inte bra... Men jag ser hellre en mänsklig film hm... janne | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-07-05 23:09 | |
![]() | Janne, jag förstår vad du menar och jag gillar också film som med värme skildrar människan i all hennes skröplighet - det är inte en idealbild jag vill se, utan realism. Tyvärr står inte Pollaks film för någon realism. Den är full av klichéer och pretentiös utan att ha täckning för det. Regissör Pollack tycks lite för förälskad i sitt eget manus och i sin drös av mycket kända skådespelare. Så tycker jag. Men om du kände något av filmen, Janne, good for you! Då har den trots allt existensberättigande. : ) | |
| Vita loafers - Ej medlem längre | 2008-07-05 23:22 | |
![]() | Det spelades in en kortfilm i min lägenhet förra helgen. Kan vara svensk films räddning. Har fortfarande ingen aning om vad den handlade om, men ena dagen hörde jag lite repliker tas om till leda från mitt rum där jag satt inföst och var ombedd att ägna mig åt tysta aktiviteter. Kanske kommer filmhistoriker studera min lägenhet under lupp i framtiden och försöka hitta symbolik i min fina inredning. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-07-05 23:24 | |
![]() | "nu ska vi gå och knulla" och därefter Oboy-scenen. GENI När jag ser på film vill jag inte se på teater på dramaten eller dramaten-wannabees Sylvia- jag kan ocå skriva mer uttömmande och så, men jag är så trött och blir bara sne och lack när jag tänker på att jag har en C-uppsats, sen mågra år, kvar och att folk tycker om Wallander. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-07-05 23:25 | |
![]() | trött var det det märks | |
| Elmis | 2008-07-05 23:39 | |
![]() | Malmros kan göra film, men annars är det tuuuuuuunnsått... | |
| DILLIGAFF - Ej medlem längre | 2008-07-05 23:59 | |
![]() | värst är ju gossip + tre solar.. så dåligt att det är sjukt.. och mods som någon (ironisk hoppas jag) person nämnde, är ju bara crap det med.. kul att titta på ett gäng knarkare? :) tacka vet jag senaste rambo, det måste vara den bästa filmen sedan rocky förra året. | |
| erikmilli | 2008-07-06 00:06 | |
![]() | Jag har en vän från sydamerika som tycker att de flesta svenska skådespelare visar väldigt lite känslor och är stela i dialoger. Problemet i de yxiga dialogerna måste ju vara att de är tränade att spela på en teaterscen där man använder en högre röst och mer artikulerat än normalt.. för att göra sig hörd. Detta är inte nödvändigt i film och blir väldigt konstlat. | |
| -bara Ann - Ej medlem längre | 2008-07-06 00:24 | |
![]() | Vad sägs om förra årets bio-etta? Göta kanal 2! Var det en parodi på den första filmen? | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-07-06 00:28 | |
![]() | Jag tycker Så som i himmelen är en bra film. Göta Kanal = dålig. Wallander går att se. Lukas M gör rätt shyssta rullar, men hål i hjärtat var inte nödvändig. Förövrigt föredrar jag svenska filmer framför amerikanska snyft-snyft filmer och såna där typiska amerikanska rullar. | |
| gubbi | 2008-07-06 00:29 | |
![]() | Det verkar inte vara någon annan som sett svensk films absloluta lågvattenmärke: Jacobs frestelse - se och gråt. Precis allt man kan tänka sig är riktigt uruselt, från ljussättning till manus. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-07-06 01:05 | |
![]() | Skönt att höra att det finns fler som hatar svensk film. Ibland vill man fan bara skjuta sig i ansiktet. Vem är det egentligen som tycker det är bra? På allvar? Det där med lyriska recensioner är också ett lustigt fenomen. Har en vän som recenserar musik och ibland när han sågar en skiva av ngt känt band skriver redaktionen helt enkelt om recensionen lite kreativt och får den att framstå som positiv istället. Toppen. Passar på att tipsa om min favoritfilm, Oldboy. Klart värd att se. | |
| ralfus | 2008-07-06 01:08 | |
![]() | Camp Slaughter. svensk skräck, bör ses! hahahahhaha | |
| poänglös - Ej medlem längre | 2008-07-06 01:16 | |
![]() | Vedhuggande man med hyfsad tandstatus söker Helena Bergströms motsats. Giftermål ej uteslutet. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-06 01:17 | |
![]() | poänglös: www.betapet.se/forum...ad id=10912 | |
| Ande78 | 2008-07-06 01:18 | |
![]() | jag uppskattade "Farväl falkenberg". lite svensk gus van sant, gummo-vibbar. | |
| fidelio | 2008-07-06 01:29 | |
![]() | Om vi vill höja kvaliteten på svensk film kan vi börja med att exportera Colin Nutley. | |