Spelrum
Giraffen44
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade70
Mobilspel
Pågående19 687

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Candee2008-07-07 12:51
Antal inlägg: 1256

Använder inte bodymist/spray men lite sugen på o testa. Det räcker med vanlig renlighet=dusch/bad för min del + älsklingsparfymen..;)

Det kommer säkert något för männen oxå så småningom ifall det nu är någon som känner sig orättivist behandlad..:P

Dock tror jag att lika löner, delat ansvar i hemmet mm är viktigare i det här sammanhanget..

jeehunmoon2008-07-07 12:59
Antal inlägg: 479

Allt annat än avsky för lejonmix's ordval i trådens första svar har jag noll förståelse för. I andra trådar där det klagas över att det efter en längre tråd börjar komma till "personangrepp" och utmanövrering av enskild persons åsikter mm, då är det förjävligt. När det drabbar mig (vet inte om jag ska ta det jäkligt personligt) redan i första raden kommer en kör av iaf 3-4 personer som håller med om jag är lost, förtappad, förlorat, vilsen etc. Lost är i mina öron lika mycket påhopp som att säga att någon är en idiot.

Jag gillar däremot de inlägg hittills som tar upp huruvida de tycker eller inte tycker att vi kommer bli lika fåfänga i framtiden. De håller sig till tråden.

De som drar upp lika lön etc. kan väl spara de frågorna till en seriös tråd som handlar om detta. Finns en anleding till att jag snävade in mig inom trådens ämne för att slippa allt det andra seriösa dravlet, samt att jag satte tråden under "snack" och inte under "seriöst". Fortfarande slipper jag gärna att bli påhoppad redan i första svaret. Är det för mycket begärt av ett svin?

Candee2008-07-07 13:04

Tycker inte själv att det finns behov att diskutera lika löner etc..finns väl det i andra trådar redan.

Men vad är poängen med tråden..? Att männen ska ha samma rätt att vara lika fåfängda som kvinnorna? Att det är synd att de inte får vara det? Eller vad...

trashone - Ej medlem längre2008-07-07 13:06
Antal inlägg: 18678

Svin har ingen rätt att begära något ;)

jeehunmoon2008-07-07 13:13

Inte haggor heller. Vem ger någon rätt att kalla MIG för svin? Endast jag själv borde få göra det i det här forumet. Tycker jag. Har jag fel? Jag pekar inte på vilka som är haggor iaf, det är lägre än glocalnet.

Candee, poängerna med tråden är att höra om folk tycker att männen ska ha samma rätt att vara lika fåfänga som kvinnorna, om det är synd att de inte får vara det och så vidare. Ordet är fritt inom trådens område.
Men jag kan inte se till att folk följer det, att de drar sina blondinhistorier etc i tråden. Det är upp till forumvärdarna. Men det är beklagligt att jag tycker att just mina trådar spårar ur ut av helvete alldeles för ofta och betydligt snabbare än för andra trådskapare. Jag kanske har fel, men jag tror inte det. Är man mindre politiskt korrekt är det ett kast man verkar få stå, trådanra spårar för en och personangreppen godkänns. Tsk. Jag kanske borde byta nick, och kön.

trashone - Ej medlem längre2008-07-07 13:16
Antal inlägg: 18678

*skratt* Jag är gud, iaf på morgonen. Ta lite kylande body mists och slappna av.

Miss_jk2008-07-07 13:39
Antal inlägg: 8941

Köp en kopia av din älsklingsparfym och vips så har du bodyspray. Ungefär så är det. Det är ju som en parfym fast den inte luktar lika starkt, just för att man ska kunna ha den över hela kroppen utan att stinka.

Candee2008-07-07 13:48

Hmm..men kanske kan det vara så att killar tråden som lite småfjantig då de inte kan relatera till bodymist/spray och heller inte alltid är vana att tänka i såna banor vad det gäller jämlikhet..
..måste erkänna själv oxå att jag tyckte tråden var lite som ett stort skämt faktiskt..men du kanske menade tråden som något att diskutera.
Killar kanske inte är så bekväma i att diskutera om fåfänga...?

jeehunmoon2008-07-07 13:54

Candee, jag startade tråden för att få en diskussion, inte för att få in ett plumpt skämt på betaforumet.
Jag håller dessutom med dig om att det kanske inte är bekvämt för så många killar och män öht att diskutera fåfänga. För många är det alltför avlägset för att ha någon insikt i.

Miss_jk, trodde för övrigt att man inte direkt kunde jämföra body spray med parfym. Jag ville likna body spray-lukter som en egen gren, där hårproduktert ex aldrig parfymeras likadant som parfymer och rakvatten.
Dvs liknande lukter inom body spray, liknande inom hårprodukter, liknande lukter inom parfymer och rakvatten. Olika lukter områdena emellan. Har jag fel?

Dyslekso2008-07-07 13:58
Antal inlägg: 8945

jeehunmoon: många killar lägger ju ner en massa tid på att styrketräna. Ofta får nog det också sägas vara p.g.a. fåfänga. Om det kommer att bli allmänt socialt accepterat för, och önskat av, män att sminka och parfymera sig som tokar före skol- eller arbetsdagen är en annan fråga. Jag tycker väl som du att det känns avlägset, men det gjorde nog inrednings- och matlagningsfjolleriet för 20 år sedan också...

Imbattibile - Ej medlem längre2008-07-07 13:59
Antal inlägg: 1609

Vissa tjejer här på betapet verkar ju inte bry sig alls om sitt utseende. Typ struntar i att sminka sig, struntar i att hålla sig i form och bara sunkar ner sig. Thats disgusting

PmsKossa - Ej medlem längre2008-07-07 14:00
Antal inlägg: 547

Hmm jag som får intrycket att väldigt många sköter sitt yttre väldigt mycket.

Imbattibile - Ej medlem längre2008-07-07 14:05

Tjejer mellan 16-26 kanske sen verkar de flesta ge upp

PmsKossa - Ej medlem längre2008-07-07 14:11

Man ändrar sina prioriteringar. Jag lekte indian som ung och dum, krigsmålning trodde jag var det enda som gällde. Numera vet jag att jag är söt utan smink, även om jag inte kan visa mig utan mascara. Har oxå tur, har en bra hy så slipper dölja fel med krämer och puder. Mitt ekonomiska hjärta bultar hårt av glädje varenda gång jag slipper köpa smink när väninnorna gör det.
Män brukar ändra uppfattning med åldern, de accepterar sina partners som de är, även de ur form och utan smink *ler*

Miss_jk2008-07-07 14:12
Antal inlägg: 8941

Jo då, det kan man nog göra. Det kommer bara fler och fler bodyspray's (eller vad det nu heter i plural...) och luktar man på framförallt de billiga från t.ex. H&M så luktar de precis som parfymer fast betydligt diskretare. jag föredrar dock de som luktar mer "nyduschat" än parfym.

Imbattibile - Ej medlem längre2008-07-07 14:20

"Män brukar ändra uppfattning med åldern, de accepterar sina partners som de är, även de ur form och utan smink *ler*"

-Jag får väl behålla skräcködlan då! Jag är gammal och orkar inte skaffa en ny...?

Imbattibile - Ej medlem längre2008-07-07 14:21

Bara för att man är i ett förhållande behöver man väl inte sunka ner sig och bli bekväm med precis allt...?

PmsKossa - Ej medlem längre2008-07-07 14:21

Precis. Eller vem vet, kanske hon som tänker så om några år ;)

PmsKossa - Ej medlem längre2008-07-07 14:22

Nej? Du fick det bara att låta som alla sitter i soffan, skitiga och äter chips hela dagarna.

Imbattibile - Ej medlem längre2008-07-07 14:23

Standard-betapettjejen verkar ju va sån typ.

Degar i soffan, fartrännor i mjukisbyxorna, osminkad, hår under armarna och är fet och lycklig. ;)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?