Spelrum
Giraffen43
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade69
Mobilspel
Pågående19 687

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Kolbxbo - Ej medlem längre2008-07-08 11:11
Antal inlägg: 1161

Hundra koll kan knappt de mest perfekta föräldrarna ha.
Ja, jag skällde ut ungarna som kasta sten på pensionärerna.
Men frågan är ju var är föräldrarna? Ser dom aldrig ute med barnen.

Tinatintin - Ej medlem längre2008-07-08 11:25
Antal inlägg: 192

Usch, det där är verkligen svårt. Man tycker synd om ungarna men vill inte att ens eget barn ska lära sig dumheter från dem. Än så länge är min dotter så liten att jag alltid är med på lekplatsen, och de enda andra barn som kommer och leker hemma hos oss är kusiner och dylikt. På min dotters förra dagis fanns det en äldre pojke (han var väl ca 4-5 år gissar jag) som uppförde sig märkligt och det tyckte både jag och min sambo var riktigt obehagligt. Pojken gick fram till främmande män, i det här fallet min sambo, och tryckte ansiktet i skrevet på honom och började pussas. Vi blev helt paffa men personalen verkade van och tog bort honom och sa att han har lite problem. En annan gång var det rabalder för att han hade försökt lära en 3 årig flicka tungkyssas! Vi bytte till ett annat dagis för vi tyckte inte att personalen hade tillräcklig koll på pojken och ville inte att han skulle göra något med vår dotter. Men jag har tänkt mycket på den pojken och undrat hur han mår och vad han kan ha varit med om och om han bor med föräldrar eller är omplacerad. Man undrar ju vad eller vem som har fått honom att bli sådan.

jejjejejje2008-07-08 12:10
Antal inlägg: 10

Du skriver att du skällde ut ungarna .............Jag tror att du får tänka om lite Hur vore det om du pratade med barnen istället. Det låter som om du redan har stämplat barnen för att vara dåliga. Min dotter hade kompisar som många vuxna stämplat som värstingar Dom undrade hur jag kunde låta min dotter vara med dessa hemska gangster. Detta var vad dessa barn hört sen dom va små från vuxna fått skulden för allt som hände runt om. Men jag har inte varit Guds bästa barn själv så jag gav dessa barnen en chans och jag kan tala om att dessa barnen är dom mest pålitliga och hjälpsamma som finns Ge barnen en chans du får mycket igen

Kolbxbo - Ej medlem längre2008-07-08 12:33
Antal inlägg: 1161

Ja, vad skulle du själv göra om de sprang o kasta sten på gamla värnlösa pensionärer som sitter ute.
Jag sa att man inte ska kasta sten på andra och att det kan gå väldigt illa.

Tinatintin - Ej medlem längre2008-07-08 15:01
Antal inlägg: 192

Jag har också rutit till åt barn som jag har sett göra dumheter. Är det inte ett kollektivt ansvar vi som vuxna har? Om min dotter gjorde något väldigt dumt eller elakt mot någon och jag inte var där skulle jag tycka att det var ok om en vuxen sa åt henne att sluta. Barn kan ju inte lära sig vad som är rätt eller fel om ingen talar om det för dem.

mamman - Ej medlem längre2008-07-08 15:04
Antal inlägg: 6379

Kolbxbo: Bra att du sa åt/skällde på dessa barn! (en fråga om definition tycker jag)
Jag tycker man kan se tendenser på "värstingbarn" ganska tidigt ibland och det beror ofta på att föräldrarna har "annat att göra" och alltså skiter i ungen/ungarna.

Vi hade förut en kvinna som bodde här i stan. Hon bodde med sin man och deras fyra (eller om det var fem) barn. Hon klagade sååå över minstingen (vid tillfället kanske 3 år) som var såååå jobbigt och trotsig och som hade trotsat sen hon föddes.... Vi hade också sett detta många gånger.
Så var vi på ett ställe och skulle pyssla och det blev så att tjejen följde med mig, en kompis och våra barn. Ungen var ett "exemplariskt" barn som satt och pysslade och visade vad hon gjort osv... Inte bråkig alls.
Ungen hade inte fått någon uppmärksamhet alls och föräldrarna hade inte tagit sig tid att ens prata med henne!!!

Vad jag vill säga är att jag oftast blir mer irriterad över föräldrarnas brist på engagemang än på ungarna som gör dumheter. Pappa köper en moppe åt en 12-åring så blir han glad och så slipper pappan engagera sig så mycket mer... typ...

Annars tycker jag du fått jättebra tips i tråden kolbxbo!
Lycka till!

jejjejejje2008-07-08 21:15
Antal inlägg: 10

Jag sa inte att man inte ska säga till barnen att dom gör fel men jag sa att jag anser inte att man skäller ut ungarna.Dessa barn är ju inte så gamla vad jag förstår men regler behöver väl alla men det går att prata och förklara för barn

mamman - Ej medlem längre2008-07-08 21:58

jejjejejje: SKillnaden är hårfin.. åtminstone i detta fall...

Mirr2008-07-08 22:06
Antal inlägg: 265

Näst intill hundra koll har man väl på en 6-åring. Beror ju på var man bor men inte kan ett så litet barn springa omkring själv utomhus hur som helst. När det gäller socialen så är det inte barnet man anmäler utan föräldrarnas bristande omsorg/ vanvård.

mamman - Ej medlem längre2008-07-08 22:11

Vi har en granne som var i 5-årsåldern och sprang och ringde på hos barnfamiljer och ville leka... en vardag... vid 22-snåret.... bara sådär....
Samma barn som vid 10-års åldern cyklade runt i stan och "busade" oavsett lov eller skoldag... fram till 00-tiden..... utan att föräldrarna visste var han var...

Mirr2008-07-08 22:27
Antal inlägg: 265

Det är exakt det som jag vill kalla för vanvård, oavsett vad det kommer sig av.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?