Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 19 625 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| katalias - Ej medlem längre | 2008-07-07 18:20 | |
![]() | Avalons dimmor (Marion Zimmer Bradley) läste jag i 20plusåren. Gav mig en mer ödmjuk inställning till livet. Men det är nog rätt mycket en "chick"-bok. Å andra sidan har ett par män jag känner läst den och älskat den, men detta sagt i förtroende till mig och de skulle nog aldrig erkänt det öppet... :) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-07 18:23 | |
![]() | Men som introduktion kan förstås www.principiadiscordia.co m/ vara lämplig, den är mer lättsmält. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-07-07 18:25 | |
![]() | PatB: Ja, han :-) Robban: Annars kan min blogg vara ett tips på hur man INTE gör! | |
| edvinmedvind - Ej medlem längre | 2008-07-07 18:26 | |
![]() | Kjell Höglund -- Magnus Opus! Den är proppfull med en massa tankefrön av särlingen Höglund. Stundom väldans rolig också. | |
| edvinmedvind - Ej medlem längre | 2008-07-07 18:27 | |
![]() | "Världen måste korsfästas innan den kan återuppstå. Först när de starka har uppslukat varandra kan de ödmjuka besitta jorden." - Kjell Höglund, "Magnum Opus" | |
| Dyslekso | 2008-07-07 18:28 | |
![]() | Jag gissar på att en "Extreme Life Philosophy Makeover" inte är så lätt att göra, så jag rekommenderar den rätt lättsmälta Talking it over och uppföljaren Love, etc av Julian Barnes. De tycker jag innehåller många bra betraktelser över livet och kärleken. | |
| Hr Winbladh | 2008-07-07 18:37 | |
![]() | Lin Yutang - Konsten att njuta av livet (Exempel på kapitelrubriker; Livsideal, Om att ha en mage, Kulten av ett lättjefullt liv, Om sex appeal, Om att ligga i sängen, Om regn, Om te och vänskap.) | |
| Alabaster | 2008-07-07 18:50 | |
![]() | Allvarliga men lattlasta: Sandemoses essaier (Moraliska tankar, Epistlar...) liksom B Russells Why I am not a Christian (med massor av flera!) Tunga grabbar, Hegel o sant, maste man ha 24 timmar om dan pa sig for att verkligen begripa. Ijallafall jag, och jag har en massa betyg i filosofi. Dalai Lama, givetvis - men ocksa den basta bok som finns pa svenska utom Roda rummet: Vems lilla mossa flyger av Barbro Lindgren, som forandrade min livssyn och gav mig stor gladje: VLMF star for Vad Lever Man For. Bara en san sak! Coelho ger jag ingenting for, men Pema Chodron ar toppen. Och Pilger. Och Rory Stewarts The Places In Between, och Faulks Birdsong (Fagelsang pa svenska...). | |
| Vita loafers - Ej medlem längre | 2008-07-07 18:50 | |
![]() | Teoretisk filosofi är tråkigt och själsdödande. Knäck en öl och läs "Konsten att älska med en neger utan att bli utmattad" istället. | |
| Alabaster | 2008-07-07 18:56 | |
![]() | Vita loafers: Det ar som att saga att bocker ar trakiga!! Det finns ju en miljon olika, och man valjer sjalv om man kallar det filosofi, praktisk filosofi, teoretisk, funderingsbocker, handbocker eller tankestimulans! | |
| Sotfinger | 2008-07-07 19:03 | |
![]() | Gary Zukav: De dansande Wu Li-mästarna, en översikt över den nya fysiken kahlil Gibran: Profeten Schumacher: Vägledning för vilseförda | |
| tilduskan - Ej medlem längre | 2008-07-07 19:14 | |
![]() | hemligheten av vem det nu var. | |
| Vita loafers - Ej medlem längre | 2008-07-07 19:15 | |
![]() | eh, nej ser du alabaster. teoretisk filosofi är teoretisk filosofi och kan inte kallas nåt annat, och det är inte som att säga att böcker är tråkiga. jag har läst mycket av skräpet som nämnts på universitetet, sen om nån annan tycker det är kulit, sure. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-07 19:17 | |
![]() | Teoretisk filosofi är egentligen bara tillämpad psykologi i ett cirkelresonemang. Och psykologi är mest tillämpad biologi, som i grund och botten bara är fysik. Läs en fysikbok istället. | |
| Vita loafers - Ej medlem längre | 2008-07-07 19:17 | |
![]() | kanske ska tilläga - jag avskyr praktisk filosofi minst lika mycket. | |
| Della | 2008-07-07 19:19 | |
![]() | paul feyerabend - allt! | |
| y not | 2008-07-07 19:40 | |
![]() | åhh finns det mer som älskar feyerabend. Härligt En bok som var väldigt omvälvande för mig var Kärlek är att släppa rädslan av Gerald Jampolsky. Men troligt är att det bara var för att den kom i precis rätt tid för mig. Andra böcker på det temat är den jag håller på med nu, Munken som sålde sin Ferrari, eller varför inte Den nionde insikten. | |
| ingson | 2008-07-07 19:54 | |
![]() | Döden,livet och verkligheten av Lars Bergström Korta, lättsmälta, småkluriga essäer | |
| imw | 2008-07-07 20:42 | |
![]() | Varför just filosofi Robban? Är inte det att krångla till det alldeles i onödan? Mera njutningsfullt är väl att läsa goda skönlitterära författare. Allt som är värt att fundera över finns ju i skönlitteraturen, eller hur? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-07 21:37 | |
![]() | Det är ungefär som att fråga varför man inte hellre äter godis än kött. | |