Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 19 625 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mimmipigg1 | 2008-07-09 22:26 | |
![]() | Haha illi. Dig kan man lita på ;) | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-07-09 22:27 | |
![]() | köp mindre pizza | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-07-09 22:28 | |
![]() | Att en butik har lägre pris på pommes gör ju det till en global sanning. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-09 22:30 | |
![]() | Gör det? Hur menar du nu Basta? | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-07-09 22:31 | |
![]() | fastigheter är också svindyra och på fastigheter produceras maten..... vad gäller petroliumprodukter så eldar vi dortfarande upp dem c:a en miljon gånger snabbare än det bildas nya och enligt marknadsekonomiska principer är då priset alldeles åt skogen för lågt..... | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-07-09 22:32 | |
![]() | * jaa fortfarande då :) | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-07-09 22:34 | |
![]() | Jag är bara imponerad över ditt urval för ett påstående ill. | |
| klibaza | 2008-07-09 22:34 | |
![]() | kaparen! javisst är det så men än så länge finns det inte alternativa bränslen att tillgå överallt så vi är fortfarande beroende av bensin/diesel | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-09 22:38 | |
![]() | Jag är förbryllad över ditt påstående om mitt påstående Basta. Har du överdoserat salvia? För övrigt är den bästa lösningen att börja äta fler insekter, enligt en del experter. Västerlandet är nästan den enda kulturen som inte utnyttjar denna guldgruva av näring och energi. Matkrisen kan förväntas hålla i sig ett par decennier. www.marketoracle.co....e3 782.html | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-07-09 22:47 | |
![]() | Alternativen saknas, klibaza, därför att de fossila bränslena är för billiga. Ta en titt på Europavägarna nu i semestertider och säg att mängden husvagnsekipage beror på dyrt bränsle..... | |
| klibaza | 2008-07-09 22:52 | |
![]() | I princip håller jag med dig och jag skulle gärna använda mig av alternativ om det fanns tillgång till dem men det gör det inte. Bensinen är för dyr och alla kan inte åka på semester pga besninpriserna. Skillnaderna i samhällesklasserna ökar stadigt. Personligen tror jag bilindustrin står bakom bromsningen av alternativa energikällor.... | |
| bujum | 2008-07-09 22:56 | |
![]() | Vi kan ju faktiskt göra två flugor på smällen- ja egentligen blir det ju en hel massa flugor-om vi börjar odla mer biobränsle; då stiger matpriserna och folk svälter ihjäl vilket objektivt sett är okej med tanke på att det finns för mycket folk på jorden. detta leder i sin tur till att bränsleförbrukningen minskar och miljön kanske kan hämta sig och då får de som är kvar- det vill säga vi i de rika länderna billig mat igen........ | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-07-09 23:02 | |
![]() | Du har en poäng där klibaza. Bilindustrin och petroliumindustrin äger varandra... Sen när alternativen får genomslag kommer allt mer åkermark gå åt till att odla bränsle och maten blir sålunda ännu dyrare... Fast redan idag går en massa areal åt till att odla tobak och öl, det gäller att prioritera framöver :) | |
| Vita loafers - Ej medlem längre | 2008-07-09 23:06 | |
![]() | En stor anledning till att matpriserna stigit, vilket skett över hela världen, är just att odlingsareal används till biobränsle istället för mat, så du träffade spiken med huvet kaparn. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-07-09 23:06 | |
![]() | odla öl...tss | |
| klibaza | 2008-07-09 23:07 | |
![]() | ja det är ett stort problem för oss alla.........och ölen vill vi ju inte vara utan =) skämt åsido så tycker jag inte att höja bensinpriserna är rätta lösningen. politikerna måste attackera problemet från en annan vinkel | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-07-09 23:07 | |
![]() | tänk om man kunde göra d... hahaha | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-07-09 23:08 | |
![]() | eller hur :) Skörda öl på balkongen varje kväll, bara knipsa av | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-09 23:08 | |
![]() | Den enda vinkeln är solkraft, kärnkraft och elbilar. | |
| klibaza | 2008-07-09 23:11 | |
![]() | odla malt och humle på balkongen och brygg ert öl ! hur svårt kan det va=) | |