Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 635 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Caligatia | 2008-07-13 15:12 | |
![]() | Att städa offentliga toaletter är inte alltid det fräschaste, men man känner sig enormt duktig när man går därifrån och de är fräscha igen. Telefonförsäljare slår nog allt. Dåligt betalt, konstiga tider, och betalt för att få skäll... Personligen jobbade jag med det ett tag, och var korkad nog att jobba när det var hockey-VM... Folk verkar tro att man sitter och på rent djävulskap kollar i supporterkatalogen och bara ringer dem som just då ivrigt hejar på sitt favoritlag. | |
| Eva_M - Ej medlem längre | 2008-07-13 15:15 | |
![]() | Obducent är väl ett jätteintressant jobb med tanke på att det är dom som gör ett himla bra jobb....dom kan ju tala om hur en människa har dött osv....jag uppskattade det yrket då min syster omkom..... Jag själv skulle inte vilja jobba som det pga av att jag inte skulle klara av det... För min del finns bara ett yrke....allt som har att göra med travhästar...fast jsut nu går jag o dräller...det är ju sommar o det innebär vila :) | |
| Cabowlex91 - Ej medlem längre | 2008-07-13 17:04 | |
![]() | Många vidriga jobb finns det, och vad är det värsta? Det finns ju industrijobb i mängder som jag tycker verkar vara helt otroligt tråkigt, men man har ju åtminstone folk omkring sig. Värre måste väl vara att jobba helt isolerat, som att köra runt i en stinkande lastbil och lägga asfalt eller liknande? Om man bortser från lön, så kan man ju lättare dra slutsatser om vilket jobb som är värst. | |
| krutmarie | 2008-07-13 17:10 | |
![]() | Telefonförsäljare måste vara ett otroligt otacksamt jobb. Dom ska ringa, heltst mitt i maten, eller strax före och försöka övertyga en om att det är just deras försäkring, tvättmedel, bankinvestering bla, bla, bla som man absolut behöver. Det är inte lätt när man kommer från jobbet, mataffären, köksstöket med maten att försöka vara vänlig och förklara: Nej tack jag har vad jag vill och behöver. Usch, va mycket sura, otrevliga människor dom måste stöta på i sitt jobb. | |
| krutmarie | 2008-07-13 17:11 | |
![]() | Städa offentliga toaletter får en att få spykänsla tycker jag, men man är ju tacksam att dom finns. Aldrig får dom väl höra ett tack-ord heller. Man vet ju inte vem det är. | |
| sakoline | 2008-07-13 17:29 | |
![]() | Telefonförsäljare, och mattvävare, ni vet - sitta och väva för hand, med små flinka fingrar, petigt värre. | |
| perhakan | 2008-07-13 17:31 | |
![]() | Bajamajatömmare | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-07-13 17:35 | |
![]() | Att vara städare på en porrbiograf är nog hyfsat vidrigt.. | |
| _Robban_ - Ej medlem längre | 2008-07-13 17:50 | |
![]() | När jag var i tjugoårsåldern jobbade jag under ett år nattskiftet på en plastfabrik. Mellan 22.00 på kvällen och 07.00 på morgonen stod jag och plockade ut diverse plastattiraljer ur stora tillverkningsmaskiner. Dessa maskiner spridde ganska vidriga, och helt säkert giftiga, ångor omkring sig. Det var ett väldigt monotont, ohälsosamt och urbota tråkigt jobb. Till råga på allt träffade man knappt de fåtal andra människor som knegade på fabriken. Jag är glad att jag slapp därifrån tämligen snabbt. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-07-13 18:18 | |
![]() | För en massa somrar sedan arbetade jag med att filéa fisk i hamnen i Malmö. Jag började kl 6 varje morgon, arbetade 9 per dag och hade ingen lunchrast, bara en kvart på förmiddagen och en på eftermiddagen. Det var alltid 12 grader, blött och man luktade alltid fisk hur mycket man än tvättade sig. Det som gjorde det riktigt bra var att det var en praktikplats ordnad av arbetsförmedlingen och att jag därför inte fick ngn lön, bara en mindre ersättning som motsvarande 15kr/h. | |
| sailorette | 2008-07-13 18:32 | |
![]() | Feriepraktik. Sommarjobbade 4 veckor inom äldrevården när jag var 15 år. Och tjänade ungefär 39 kr i timmen...ruttet. | |
| _Robban_ - Ej medlem längre | 2008-07-13 18:37 | |
![]() | Nu har tre personer nämnt äldrevården som en "mardrömsarbetsplats". Vad är det som gör detta jobb så dåligt (förutom den relativt låga lönen)? | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-07-13 18:39 | |
![]() | Gamla människor DRÄGGLAR! ;-) | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-07-13 18:40 | |
![]() | äldrevården är ett nobelt yrke, precis som alla jobb som inbegriper att ta hand om människor. kanske mardrömen handlar om lönen? Jag beundrar alla som jobbar inom vården, eftersom det knappast handlar om pengar, utan att man verkligen brinner för att hjälpa skadade, handikappade eller sjuka människor. | |
| _Robban_ - Ej medlem längre | 2008-07-13 18:42 | |
![]() | Jag håller med dig, Jättetrevlig. Men tyvärr är väl inte alla som jobbar inom (äldre)vården eldsjälar som brinner för sitt värv. | |
| phenningsson | 2008-07-13 18:50 | |
![]() | jag sommarjobbar inom äldrevården nu och trivs jättebra! och det är väl inte så hemskt dålig lön heller. får 96 plus semersättning. det är inte ett jobb jag skulle vilja ha för alltid då det är fysiskt mycket tungt och även mentalt ibland men man får ju väldigt mycket tillbaka! har haft många andra jobb där jag trivts mycket sämre. fast om man trivs eller inte tycker jag ändå främst beror på vilka man jobbar med och om man trivs tillsammans, och har roligt! det kan lätta upp många jobbiga dagar. kanske ska tillägga att telefonförsäljare är ett av mina sämsta jobb iaf. ändå var det relativt lättsålt där jag jobbade. men ångesten att ringa hem till folk som man i 90% av fallen vet att de kommer bli sura på en är jobbigt. | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2008-07-13 19:12 | |
![]() | Mitt jobb jag har nu slår alla tidigare forumisters beskrivningar och jag skulle byta det mot vad som helst annars. I fredags stod jag bland annat i ruttna räkor upp till knäna i en container med en spade och tömde en 400 kilos binge som råkat ramla ner. 100 spänn i timmen. Helt ensam och isolerad stora tider om dagen utan radio med hög ljudvolym runtomkring och hög ansträngning. Vad jag bitter? | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-07-13 19:14 | |
![]() | Stackars Knevert! | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2008-07-13 19:15 | |
![]() | Tack för medkänslan Silverin :). Som tur är så jobbar jag bara en månad till där. Puh. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-13 19:17 | |
![]() | Syrrans gamla jobb som hon slet med i flera år. Nu dog en kille i samma maskin. Ryser då jag passerar den. | |