Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 33 |
Mobilspel
| Pågående | 19 632 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-07-14 22:25 | |
![]() | Köp min Volvo Cross Country nån..... | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-07-14 22:25 | |
![]() | Byta bil.. Sen är det nästa ägares problem...schysst. Kanske den bilen du möter i trafiken nästa gång du är ute i trafiken. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-07-14 22:33 | |
![]() | Hörrödu Kolbxbo nu är jag ute och lobbar på uppdrag av mina väninnor. Kom genast till fjanttråden för dom efterlyser manligt sällskap ;p appropå bilar..... | |
| Måns_E | 2008-07-15 00:33 | |
![]() | Jag har aldrig hört talas om att försäkringsbolag har nekat folk ersättning när de har kört skattade, försäkrade och besiktigade fordon. Däremot så kan polisen stoppa dig, och utföra en flygande besiktning och kräva ombesiktning. Oavsett så får man hoppas att folk är vettiga nog att inte köra bilar med bromsar som inte bromsar. Det är ju något av självbevarelsedrift. Att sälja en bil med defekter kan jag inte så några som helst problem med, naturligtvis så får man kompensera priset när något inte fungerar, men att utgå från att köparen skall sätta sig i en bil med ej fungerande bromsar och åka land och rike runt utan att fundera på varför inte bromsarna fungerar tycker jag är lite naivt. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-07-16 19:23 | |
![]() | Det var ett tidigare inlägg som föreslog byte av bil. Vad ska de göra med bilen om bromsarna inte fungerar. Visst kan man sälja defekta bilar så länge man är ärlig o talar om bristerna. Tja, bilar kan fungera hyggligt på provisoriska lagningar och när det verkligen gäller och du behöver bromsa hårt o då kanske det inte bromsar alls. Det med försäkringsbolag var kanske lite överdrivet. Men läser man det finstilta i en del försäkringar så kan det stå såna där knepiga paragrafer. T.ex garantier på nya bilar kan förverkas om det inte repareras med originaldel och av auktorerad verkstad. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-07-16 19:23 | |
![]() | Hehe, behövs jag i fjanttråden , Vita? | |
| Måns_E | 2008-07-16 19:28 | |
![]() | Du får inte igenom en bil genom besiktningen om inte bromsar fungerar, du kan bli stoppad av en trafikpolis och bilen kan beläggas med körförbud. Dessutom så vill väl ingen köra omkring i en bil med dåliga bromsar? Poängen med bilförsäkring är att eftersom du måste ha en försäkring för att överhuvudtaget få framföra en bil, så måste också en bil vara försäkrad för att vara i trafik. Därför så kan det inte bli tal om något "finstilt". Detta innebär inte att jag anser att man skall köra bilar med dåliga bromsar, men den linjen verkar ju mest du Kolbxbo vara inne på. | |
| Tomatjuice | 2008-07-16 20:08 | |
![]() | För att få ur all luft behöver man ibland lufta med tryckaggregat = låt proffsen ta hand om bilen om du inte är proffs själv :P | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-07-16 20:54 | |
![]() | Måns_E, det går ju ett helt år mellan besiktningarna. Bromsarna kan paja månaden efter du har fått bilen godkänd. Det finns de som lagar bilarna snålt o provisoriskt bara för att få igenom bilen i besiktningen. Jag skriver inget mer i den här tråden. Det blev rejälvt avstick från trådämnet. | |
| Måns_E | 2008-07-16 21:54 | |
![]() | Ja, och därför så kan man bli stoppad i en flygande besiktning, eller av en trafikpolis, och bilen kan beläggas med körförbud. Hm, är det fjärde gången jag skriver det nu? Förövrigt så var väl inte frågan, hur kan jag på billigaste sätt fuska igenom bromsarna på min Volvo V40 genom besiktningen? Jag tror att det är väldigt få som just kompromissar med bromsar, jag skulle själv aldrig göra det. | |