Spelrum
Giraffen | 17 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 36 |
Mobilspel
Pågående | 20 565 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
y not | 2008-07-14 19:42 | |
![]() | hädanefter skall jag kalla alla tjockisar för mördare. sen kan man ju lätt ropa på dödsstraff för fetton. Tack Kolbxbon för den praktiska förklaringen glupsk=mördare | |
_Robban_ - Ej medlem längre | 2008-07-14 20:15 | |
![]() | Mördarsinglar... *ryser* | |
mamman - Ej medlem längre | 2008-07-14 20:17 | |
![]() | ;-D | |
Merris | 2008-07-14 20:21 | |
![]() | Alltså klaga inte på att de kallas för mördarsniglar, FÖR DE HETER SÅ! Klaga då på den som kom på namnet. | |
Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-07-14 20:24 | |
![]() | y not Gör inte en höna av en fjäder. Så här stod det i alla fall på beskrivningen på mördarsnigeln. Det var citat från www.mordarsnigel.com/ Att glupsk = mördare har jag inte sagt med egna ord. Blanda inte ihop människor och sniglar. Att snigeln kallas mördarsnigel är för dess glupska aptit i våra trädgårdar. Man menar väl egentligen att snigeln massakrerat din trädgårdsodling med sin glupskhet. Jag håller med om att "mördare" är fel ordval. Kan mycket väl var en tokig översättning från annat språk | |
zimba - Ej medlem längre | 2008-07-14 20:24 | |
![]() | De kallas för mördarsniglar för att de blir mördade på alla möjliga grymma vis såsom alkoholförgiftning, dränkning mm.. Inte många får komma ur livet i behåll. | |
mamman - Ej medlem längre | 2008-07-14 20:25 | |
![]() | kolbxbo: är du inte van vid det här laget....? | |
Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-07-14 20:25 | |
![]() | haha, _Robban_ den va kul. Bra att du vände det till nåt roligt... | |
Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-07-14 20:26 | |
![]() | Van mördarsingel? | |
DILLIGAFF - Ej medlem längre | 2008-07-14 20:31 | |
![]() | man kan göra som min fars grannar också.. asfaltera hela tomten! :) | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-07-14 20:32 | |
![]() | Mot mördarsinglar? | |
allida | 2008-07-14 20:35 | |
![]() | jag har inga men jag har en flock hobbyhöns som får springa lösa och då försvinner allt sånt krafs.har inga andra sniglar precis i heller, några svara o några vinbergs.. | |
Widlund | 2008-07-15 08:14 | |
![]() | Idag var jag lite sen med att plocka mördarsniglar......hittad e bara 7 stycken:-)) | |
piidii | 2008-07-15 09:57 | |
![]() | härom kvällen tog grannen 400!!! stycken på sin gräsmatta. den är inte överdrivet stor heller. Mitt "strö" är slut, måste köpa nytt. man får mjölksyra i armarna om man ska hugga av huvet på alla. Gör föresten inte det! det drar till sig fler sniglar eftersom de är kannibaler och äter upp varandras kadaver.... Har haft ute fällor med öl, brukar vara 5-10 stycken i en burk på morgonen. Har även sett några "vanliga" sniglar, med hus, de har ett hus som är jätte stort, typ 4-5 cm. är det ngn mer som sett såna? jätte äckliga. Nästa år blir det lök i alla rabatter som någon skrev! =) | |
piidii | 2008-07-15 10:00 | |
![]() | att lägga dem i en hink och sen hälla kokande vatten på dem ska vara ganska skonsamt, de dör på en gång. För de som vill ha "bättre"/billigare sätt att ta kål på dem. Vi har kommit till en punkt nu att vi skiter helt i hur de försvinner, bara de gör det | |
ANDERStG | 2008-07-15 10:12 | |
![]() | Sniglar med hus kallas väl även snäckor. De ser väl tjusiga ut jämfört med en homogen slemklump. Kokande vatten låter rätt humant, mer sånt. | |
ANDERStG | 2008-07-15 10:14 | |
![]() | Ni kan sätta dem i death row i garaget några timmar och sen spänner ni fast dem i er hembyggda elstol för sniglar. | |
-bara Ann - Ej medlem längre | 2008-07-15 11:35 | |
![]() | Konstigt att alla i tråden föredrar Snigelmördare framför Mördarsniglar. Känns som skit samma. By the way - när jag läste trådstartarens första inlägg läste jag att han gick sin runda och omsorgsfullt satsade på 15 sniglar.... Jag blev lite beklämd först, men senare lättad. | |
MadameMim | 2008-07-15 12:08 | |
![]() | "Konstigt att alla i tråden föredrar Snigelmördare framför Mördarsniglar." Håller med dig -bara Ann. Jag hatar att döda. Alla tycker att jag är fjantig som inte vill döda mördarsniglar och andra småkryp. Faktum är att jag har mördarsniglar på tomten som jag inte dödar, och de äter INTE upp grönsaker och kryddor som jag odlar. Vi respekterar varandra helt enkelt =). | |
ANDERStG | 2008-07-15 12:23 | |
![]() | Jag förespråkar human avlivning om man inte ser något annat sätt. Att gå runt och salta/satsa på sniglar är förkastligt. Vad har hänt med ditt hårsvall, Ann? | |