Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 607 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tello69 | 2008-07-15 22:51 | |
![]() | det tar lång tid att bli beroende, men jag lovar, till slut sitter du där och undrar hur fan det gick till.. supit bort familjen...vännerna, (dom som inte dricker) osv... | |
| monkkan | 2008-07-15 22:51 | |
![]() | Nikotenister - alkoholister... vad är skillnaden det finns dom som röker 3 pkt om dan. Är det ok? Sen har vi dom som dricker varje kväll men ändå kan hantera vardagen. visst är dom alkoholister men kan dock hantera alkoholen. De som har hamnat på "bänken" har inte klarat av att hantera sin situation av olika andledningar. | |
| Tello69 | 2008-07-15 22:53 | |
![]() | men oj vilken otur dom få procenten hade då.... skillnaden är jävligt stor. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-15 22:54 | |
![]() | Skillnaden är minimal skulle jag vilja säga... Att ett nikotinist skulle må "bra" utan nikotin är detsamma som att en alkoholist mår "bra" utan alkohol. Jag tycker itne det är ok att röka tre paket om dagen, knappt ett. Dock har jag ingen runt mig som röker så mycket och de som röker gör det inte i min närhet. Skillnaden är väl att man inte blir utslgen på samma sätt av nikotin som av alkohol. | |
| Tello69 | 2008-07-15 22:54 | |
![]() | blir man full av cigg????!!! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-15 22:55 | |
![]() | Nej, det tror jag inte, vem har påstått det? | |
| Tello69 | 2008-07-15 22:56 | |
![]() | monkkan jämnför nikotinister med alkoholister. går väl inte att jämnföra | |
| Teppy | 2008-07-15 22:57 | |
![]() | att vara rökare och alkoholist är jävligt stor.. faktiskt! Utan cigg kan man fortfarande hantera en situation och bete sig normalt mot människor, det gör inte en alkoholist. Att vara uppväxt som barn till en alkoholist är inte detsamma som att vara uppväxt med en rökande förälder. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-15 22:58 | |
![]() | Jahaaaa... så vi har kommit dit i denna tråd också?? Men det kanske bara var jag som var så smart att jag fattade vad mpnkkan menade ;-) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-15 22:58 | |
![]() | monkkan... | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-15 22:59 | |
![]() | Teppy. röker man tre paket om dagen och sen slutar tror jag inte skillnaden är så stor. Abstinensen är illa oavsett | |
| Tello69 | 2008-07-15 23:00 | |
![]() | verkligen inte!!!! mina föräldrar har tyvärr förstört mitt liv. så jävla enkelt är det... om dom bara visste | |
| Teppy | 2008-07-15 23:00 | |
![]() | Fortfarande beter man sig inte lika illa som en alkoholist, det är inte lika stort svek mot familjen heller. Att sluta med nikotin är verkligen inte lika svårt som att avsluta rökning. Nu pratar vi gravt alkoholiserade människor.. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-15 23:00 | |
![]() | Att vara rökare och att vara alkoholist är stor skillnad - att sluta med rökning (för en rökare) och att sluta dricka alkohol (för en alkoholist) är det jag anser är mer likt. Abstinens! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-15 23:01 | |
![]() | "Att sluta med nikotin är verkligen inte lika svårt som att avsluta rökning. " Avdelning: QUE? | |
| Teppy | 2008-07-15 23:02 | |
![]() | ja..jag skrev ett fel mamman, ska du bitcha som vanligt? alkohol' | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-15 23:02 | |
![]() | Teppy. Jag pratar inte om gravt alkoholiserade människor, då TS frågade om en kompis som KANSKE har alkoholproblem... | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-15 23:02 | |
![]() | Men Teppy GE DIG! Måste jag vara den elaka bara för att jag inte håller med dig? | |
| Tello69 | 2008-07-15 23:06 | |
![]() | just det...kanske har alkoholproblem....varför undrar man ?? jo för att man kanske tycker att någon har problem. men om man inte är uppfödd med skiten så vet man kanske inte så mycket om det... själv har jag radar ; ) | |
| Dysihopiker | 2008-07-15 23:08 | |
![]() | Efter ett par funderingar så tycker jag att man är alkoholist/narkoman när man börgar alkohol/drog romantisera och sedan försöker sätta det till verket. Förstår ni hur jag menar? Jag tror inte att man kan dricka ett glas vin om dagen en längre tid för att tro att man inte är beroende av det (För att citera mamman: Att vara alkoholist är väl inte egentligen hur mycket man drisker. Det är väl då man inte klarar av att vara utan alkoholen). Men sen kan man ju dela upp det som psykiskt eller fysisk abstinens efter det. Svaret på en av dina andra frågor så anser jag att när man pga droger inte kan sköta sitt jobb så var det länge sen man blev akoholist/narkoman. Men en annan intressant fråga är vad är skillnaden på missbruk och beroende? | |