Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 611 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-07-16 17:47 | |
![]() | Varför kan man inte bli k*t på Connex nattåg?....tåg som tåg eller? Naturen har väl sin lag ^^? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-16 17:48 | |
![]() | Iofs. Men behålla kåtheten då de stiger in i nattågens toaletter måste ses som en stor bedrift. (Kan inte stava eller skriva vad jag menar visst) | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-07-16 17:49 | |
![]() | :D | |
| ercama | 2008-07-16 18:13 | |
![]() | Candid: Åsa Nilsonnes bok "vem bestämmer i ditt liv" är väldigt bra! Sen vill jag gärna fråga dig som har rest Inlandsbanan vad du tror om att ta med 2st 13-åringar, har nämligen funderat på att åka den i sommar men vet inte om de skulle bli helt uttråkade eller ha någon behållning | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-16 18:28 | |
![]() | Hej ercama! Vad roligt att höra att den är läsvärd =) Ska man ut och åka tåg längs inlandsbanan så tror jag att man får uppleva mycket sevärt ;-) Ska ni på en guidad tur i så fall? Landskapet är ju spännande i sig, stora skogar, vackra vatten, bäverland och renhjordar osv, åker man en guidad tur får man en del kultur och historia på köpet, men svårt att säga om två 13-åringar gillar det, jag skulle tro att det var intressant iaf om man inte har varit så mycket i inlandet! | |
| systerrebell | 2008-07-16 18:29 | |
![]() | Jag ska åka båt till Åland på fredag och är lite fundersam på hur man fördriver tiden ombord på en färja (ffa om man likt mig lätt blir sjösjuk). Bör man fönstershoppa i taxfree i 120 minuter? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-16 18:31 | |
![]() | Jag tror inte en 13 åring finner inlandsbanan direkt skoj. | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-16 18:31 | |
![]() | Hm, jadu, färja har jag åkt så sällan ;-) bollar frågan vidare! | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-16 18:31 | |
![]() | Det funkar alltid att sitta och blicka ut över havet och smutta på en cappuccino samtidigt som man lyssnar på musik på mobilen. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-07-16 19:52 | |
![]() | ercama, att åka med inlandsbanan går inte särskilt fort. Många och långa uppehåll och ju längre norrut man kommer, ju längre blir det mellan stationerna. Som jag upplevde det, är det äldre och tyskar, som har trevligast. Det fanns barn och ungdomar på resan men de behövde nog väldigt mycket gameboy och mp3. Man kan ju övernatta på olika ställen om man vill. Göra avstickare med buss, cykel, dressin eller hitta på något annat skoj. Östersund är ju en höjdpunkt med mycket att se och göra. Om man planerar väl efter sina behov, så kan det vara en toppenresa. Glass piggar alltid upp och det finns på nästan varje station (på en del orter hinner man springa iväg till en vanlig affär eller bensinmack). | |
| ercama | 2008-07-16 20:03 | |
![]() | Tack för era svar, mina 13-åringar är ganska nyfikna och lättroade av sig, och tycker (än så långe) att det är ganska ok att vara med mamma, och det är säkert sista sommaren det är så :-) men det är nog som ni säger att planering är a och o, det gäller att hitta lite trevliga ställen att mellanlanda på. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-07-16 20:42 | |
![]() | Åkte tåg till Kiruna för många år sedan, iof var vi hela familjen dvs jag, gubben o tonårspojkar, vet inte om du Candid åker själv eller har nån med dig? Vi hade med oss picknick ( bröd, gott pålägg, chips, godis, öl, läsk m.m) och satt o mös i vår "kuppe". Hade med oss kortlek, böcker tidningar m.m.. Resan tog 18 timmar med lite tågbyte, men det gick fort iaf!! Är du ensam så ta med dej talböcker, det brukar jag ha med mej och försvinner ini boken ganska snart! | |
| mackz_ | 2008-07-16 20:51 | |
![]() | vad är en brevkurs? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-16 20:53 | |
![]() | Den kan vara så trist och tråkig, och... och... fullständigt underbar! | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-16 21:26 | |
![]() | Jo, bennyboll =) jag har visserligen med mig min lillebror, men han ska sitta i vagn fem och jag i vagn två. Vi tänkte att vi skulle gå emellan vagnarna ibland om vi fick tråkigt. Och just talbok har jag fixat på mp3-n, jättebra tips! Men 18 timmar lät drygt! Den längsta tågresa jag varit på tog ca 12 timmar, och denna är bara hälften så lång, tack och lov ;-) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-16 21:27 | |
![]() | GBG- Jokkmokk tar 21timme. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-16 21:29 | |
![]() | Sist till marknaden så fick vi lägga till 40 min då tåget fick hålla sig bakom en renhjord. Ibland vore ett hagelgevär bra att ha i handväskan. | |
| bujum | 2008-07-16 21:35 | |
![]() | ljudbok såklart!!!!!!! | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-16 21:36 | |
![]() | :P trashone, jag tar snart tillbaka det där med att tåg längs inlandsbanan låter toppen... Men fortfarande, landskapet är vackert ;-) Jag är uppvuxen i Dorotea som ligger i sydligaste Norrland i inlandet, det enda man saknar (förutom familjen) är nog att det är naturskönt och rofyllt. | |
| bujum | 2008-07-16 21:37 | |
![]() | PS) TRASHONE!!!!- Man skjuter inte ren med hagelgevær. Då behøvs ett jaktgevær med minsta kalibern:6,5 | |