Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 607

Forumkategorier

Användare Inlägg  
snorklan2008-07-17 11:13
Antal inlägg: 1686

Jag har lovat dyrt och heligt att sluta efter sommaren (innan dess är det ingen idé..). Börjar bli lite nervös över det bara, för jag känner inte av nåt "jävlaranamma nu gör jag det!" än. Jag hoppas det kommer.. Ska iaf se till att läsa den där sluta-röka-boken alla talar om och hoppas på att den hjälper mig på vägen.

foxy_12008-07-17 11:26
Antal inlägg: 140

Det är nu ett år sen jag slutade röka och inte tagit ett bloss sen dess. Läste boken "Äntligen rökfri och åt Champix-tabletter som tog bort det värsta suget men abstinensen hade jag kvar. Gick ner 2 kilo men under senaste halvåret har jag gått upp 5. Har fortfarande sug men hoppas att jag aldrig mer tar ett bloss för då ramlar jag säkert dit igen.. Lycka till alla som ska sluta

lisatheman2008-07-17 12:06
Antal inlägg: 271

Den boken är suverän! Läs den! Av Allen Carr. Tror jag skrivit det i alla sluta-röka-trådar..

dudeniro - Ej medlem längre2008-07-17 12:20
Antal inlägg: 6214

Ja, jag har läst ALlen Carr också och den är bra!!! Det jag kämpar emot är min manipulativa sida, som tom övervinner Carr (och därmed bevisar att det mesta han skriver är rätt).

Jag behöver motivation. Det slår mig att när jag "tvingas" av yttre omständigheter att inte röka på en dag, så är det inget problem. Sedan när jag "kan" så är det som att jag skall bevisa det, och så tar jag någon extra cigarett.

Jag straffar mig själv ständigt för min bristande disciplin. Det är skitdrygt. Funderar på att prova Chantix (antar att det är samma som Champix) igen, men det fick mig att drömma skumma drömmar och var jävligt otäckt på sitt sätt. Det lär ju inte påverka motivationen då, och jag misstänker att det inte är ett röksug jag kämpar emot utan något mer djupt psykologiskt

-huggo2008-07-17 12:47
Antal inlägg: 129

Jag har vart rökare i 28 år och slutat massa gånger under den tiden, och ahr även börjat igen lika många gånger. På grund av bristande motivation. Men i nyår sov var så hade jag bestämt mej och hade verkligen motivationen, och denna gången så behövdes inga piller, tuggummi å dyligt. Lite jävlar anamma bara =)
Och än så länge funkar det.

boffertomte2008-07-17 13:05
Antal inlägg: 1128

Jag har ersatt cig med niquitin sugtabletter i 4 månader nu, och vill verkligen rekommendera dem. De funkar mkt, mkt bättre än de där tuggummina som man tuggar slut på nikotinet ur på 1,5 minut om man är svårt nikotinberoende (som jag). Bättre än plåster också som ger alldeles för jämn nikotintillförsel så att man bara blir tillvand på extra hög dos men ändå blir röksugen.

krill_master - Ej medlem längre2008-07-17 13:09
Antal inlägg: 1576

ja tror att antingen slutar man eller så gör man det inte, behöver man en bok eller gruppsamtal är man inte mogen, stabil, bestämd nog att sluta röka. ingen eller inget gör det åt en och fixar man det inte själv kan man inte räkna med att andra eller annat ska göra det heller.

men å andra sidan får man väl coolare kompisar och sånt om man röker?! eller......

själv röker ja varje dag, gott är det och det enda som stör mig är när de är slut eller rökförbud. däremot känner ja ett par riktiga nördar så det där me coola kompisar är bara PR.

RITAD2008-07-17 21:50
Antal inlägg: 94

människor man minns rökte alltid Prince

Lill-IT2008-07-17 21:55
Antal inlägg: 31605

Blir man tillräckligt rädd är det lätt att sluta sen.
Utan plåster och tuggummin...
Har varit rökfri i 2 år, 10 månader och 4 dagar nu... och
är fortfarande lika förbannat röksugen.

Kolbxbo - Ej medlem längre2008-07-17 22:12
Antal inlägg: 1161

Rökare verkar vara mer sociala.
Ciggen är liksom biljetten in i gemenskapen.
Jag har alltid tyckt att många rökare är trevliga att prata med.
Men röken stör mig. Luktar illa så jag kan knappt andas.
Sen hjälper det ju inte att man har lättretade luftvägar.

niala - Ej medlem längre2008-07-17 22:14
Antal inlägg: 185

lill_IT: det låter hemskt

illiterate - Ej medlem längre2008-07-17 22:22
Antal inlägg: 6521

Kolbxbo: Ja, ibland lockar den fina gemenskapen som rökare har när de går runt och frågar efter eld och cigg på krogen. Det verkar så gemytligt. Men man kanske skulle kunna starta en ny trend med såpbubblor? Gå runt och fråga efter diskmedel verkar ju också kul.

Varning! Rökare, läs inte nedanstående länkar:
www.esquire.com/prin...sm oke-0308
www.buzzle.com/artic...ef its.html

Lill-IT2008-07-17 22:28

Niala - fick min första, och förhoppningsvis sista, astmaatack dagen efter en fest med mycket rökande. Fruktansvärt att inte få luften till sig.

Lill-IT2008-07-17 22:29

*astmaattack, ska det vara...

mammamu - Ej medlem längre2008-07-17 22:35
Antal inlägg: 1286

Tjo påre!
Jag har slutat röka med champix, det har funkat kanonbra! Inget röksug eller abstinens alls faktiskt. Det finns visst många biverkningar men det enda jag har märkt av är att jag har vart sjukt morgontrött men det kan jag leva med då jag hoppas att det är tillfälligt:) Det är bara att vända sig till vårdcentralen eller lungkliniken så får du all hjälp du behöver! Ett par extrakilon också då som kanske inte är så önskvärda men det tar jag helle än stinker askkopp å allt annat skit som vi rökare dras med:P
Hoppas du lyckas med att sluta röka vad du nu än väljer för sätt att göra det på!!

niala - Ej medlem längre2008-07-17 23:07
Antal inlägg: 185

I ain't got no cigarettes!
skulle då aldrig nånsin ever ta medicin mot rökning iaf
isf är det BARA att sluta
jag är inte HELT dumihuvet
men just nu har jag inga cig
men desto mer vanlig jävla husmans-vilja

lazydykes - Ej medlem längre2008-07-17 23:09
Antal inlägg: 17

Men om man vill börja röka? Hur gör man för att på bästa och snabbaste sätt bli beroende?

tänkte starta ett litet projekt nu när jag är sysslolös och ledig

höhö

;)

elPatron - Ej medlem längre2008-07-17 23:30
Antal inlägg: 2131

man kan bara sluta röka en gng, annars håller man bara upp...
att lägga av e en viljesak....självkaraktär o styrka i komb med att fatta hur jävla dumt det är o dyrt o hur det luktar osv osv

Jungfru66 - Ej medlem längre2008-07-17 23:45
Antal inlägg: 80

Jag fattar inte att man vill bli ful, sjuk och fattig!

Caligatia2008-07-17 23:56
Antal inlägg: 2187

Som min rektor sade då jag tog studenten:

"Det finns tre saker man skall lära sig av rökare.
1) Andas djupt.
2) Ta många pauser.
3) Prata med människor i din omgivning."

Lyckades sluta i 2.5 månad. Sen tog jag ett par öl... Men det är verkligen som reklamen säger, "vem är du egentligen, utan den där cigaretten?"; helt sinnessjukt att den där lilla giftpinnen kan bli en så stor del av ens identitet.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?