Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 607 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gubbi | 2008-07-18 13:24 | |
![]() | Att påstå att det finns vissa som får skriva vad som helst och vem som helst utan åtgärd för att de skulle vara kompisar med någon av oss värdar är en befängd ståndpunkt. Skulle samtliga värdar sanktionera alla inlägg oavsett innehåll för vissa personer? | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-18 13:25 | |
![]() | Det blir tämligen olustigt att diskutera en viss person här som du säger vet vem det är. Du har rätt i att tråden inte kommer existera särskilt länge då. Däremot går det ju bra att lyfta fram det gubbi skrev: "Alla enkla, effektiva och praktiskt genomförbara förslag på hur man avlägsnar godtycke i ett forum modererat av ett stort antal personer där modereringsbeslut ofta måste tas snabbt emottages med tacksamhet." | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-07-18 13:29 | |
![]() | en vän till mig blev offentlgt varnad efter en diskution med en annan person som var jävligt otrevlig, men råkade vara polare med den övervakaren som varnade...båda var otrevliga men bara en blev varnad... | |
| gubbi | 2008-07-18 13:29 | |
![]() | Jag håller med om att man ska vara opartisk, men att vara helt och hållet opartisk och objektiv är en utopi i ett forum modererat av personer. Dock är målet självfallet är att komma så nära en sådan situation som möjligt. Dessutom tycker jag fortfarande att det här är något som borde hanteras privat. Om det finns två inlägg - A och B - som någon bedömer som likvärdigt stötande/kränkande och endast inlägg A tas bort, så får man kontakta någon av oss värdar och framföra önskemål på att även inlägg B tas bort. | |
| gubbi | 2008-07-18 13:32 | |
![]() | Om någon känner sig otrevligt bemött/kränkt/påhoppad så är standardtipset att logga konversationen och sedan skicka den till någon/några av oss spelvärdar. Det är omöjligt att ta ställning till hypotetiska fall som rapporteras i tredje hand utan någon som helst uppbackning i form av loggar. | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-07-18 13:34 | |
![]() | tycker inte jag gubbi. om en person smädar en annan så ska han/hon få en tillsägelse, vilket händer oftast. Men om du råkar vara bekant med en övervakare så är det ok? finns ett antal exempel som jag inte tar upp, för då blir väl jag avstängd.. | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-07-18 13:35 | |
![]() | och det är ju bara att läsa i forumet, eller hur? | |
| gubbi | 2008-07-18 13:36 | |
![]() | "tycker inte jag gubbi. om en person smädar en annan så ska han/hon få en tillsägelse, vilket händer oftast." Där är vi helt överens. Det jag menar är att om man ser något sådant passera och blir upprörd över att det inte åtgärdas, så kan man med fördel logga konversationen och skicka till någon/några av oss. | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-07-18 13:43 | |
![]() | visst! men när en övervakare offentligt varnar en spelare bara för att man svarat lika jävla otrevligt och hon råkar vara en flitig besökare i tråden som det gäller och dessutom är kompis med den som skrev ett antal otrevliga inlägg innan så kan man ju undra... | |
| gubbi | 2008-07-18 13:53 | |
![]() | Ja, jag har förstått att du tycker det, men just nu skrivs inte mycket i den här tråden som på något sätt skulle kunna göra saken bättre. | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-18 13:53 | |
![]() | Ok, som jag förstår det som så är du missnöjd med att du fått mer åthutning än någon annan som betett sig lika som du? Jag tänker inte diskutera enskilda fall eller enskilda personer här i forumet men du är väldigt välkommen att maila mig här på betapet. Det är inte så himla lätt att agera värdigt som spelvärd/forumvärd och jag har svårt att tro att det är nåt medvetet så att du ska känna dig mer åthutat än någon annan. Gubbi skriver bra, och jag hoppas liksom gubbi att saker man blir upprörd över eller som "vi" inte hinner se loggas och påpekas via mail till en enskild eller till abuse@betapet.com | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-07-18 13:58 | |
![]() | nej, jag har inte fått åthutning, men däremot(ska jag säga igen) så har en vän till mig fått det. Offentligt i forumet av en person som har en nära anknytning till en annan person som tydligen får smäda utan åtgärd. Men när hon svarade på ett tämligen otrevligt inlägg så blev hon varnad av just den övervakaren som "råkade" känna och ha en intim kontakt med den personen som hade och har skrivit en massa jävla otrevligheter till höger och vänster. | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-18 14:00 | |
![]() | Ok, iaf "Jag tänker inte diskutera enskilda fall eller enskilda personer här i forumet men du är väldigt välkommen att maila mig här på betapet." ;-) | |
| gubbi | 2008-07-18 14:18 | |
![]() | Eller är det någon som ser en poäng med att låta den här tråden vara öppen? | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-07-18 14:19 | |
![]() | Nej, jag finner ingen poäng, men uppskattar dina inlägg, gubbi. | |
| barbi | 2008-07-18 14:20 | |
![]() | ja tycker de är bra att de finns en tråd som man kan diskutera om saker som man tycker är fel så länge man INTE hänger ut nån o de har ju ingen gjort:=) | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-07-18 14:23 | |
![]() | finner ingen poäng med fjanttråden... varför ska man inte få ta upp allvarliga saker? | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-07-18 14:25 | |
![]() | Nu tycker jag du är jättelöjlig, Jättetrevlig.... Det finns ju trådar där man tar upp allvarliga saker, där kan ju du vara om du är seriös! Sedan är det väl så att några tycker det är roligt att skoja till det där oxå, och det är väl inte så farligt, det är bara att nonchalera tycker jag iaf... | |
| gubbi | 2008-07-18 14:26 | |
![]() | Jag tänker ta bort inläggen mellan 14:03 och 14:14 eftersom jag känner att jag själv gick över gränsen och därför startade en kedjekreaktion. Jag ber om ursäkt! | |
| gubbi | 2008-07-18 14:31 | |
![]() | Jag räknar också den här diskussionen som avslutad. Nu börjar det hamna lite väl långt från trådskaparens ursprungliga intentioner. Vill ni fortsätta den diskussion ni just startat så starta en ny tråd. | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2