Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 516 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| odin - Administratör | 2008-08-10 20:59 | |
![]() | Hur kommer det sig att han dök upp överhuvudtaget? Stod det i någon tidning och så nappade han? Bor Robban i Örebro? | |
| Radagast | 2008-08-10 21:07 | |
![]() | Han hörde om det på radio när han jobbade och tänkte "Men alfabet är jag ju bra på!" och åkte dit. | |
| vindsus86 | 2008-08-10 21:09 | |
![]() | *alfaPet ;) odin, du får locka hit (till tråden) johan berner så han kan berätta hela historien! helst skall den ju höras irl komplett med robbans puckade uttryck i rösten som berner imiterade så väl i nyköping, men i text duger säkert fint det med! | |
| stefanf | 2008-08-10 21:26 | |
![]() | Jag, Johan Berner och Jenny (Mammamu) var på lokalradion i Örebro dagen för SM började och då slumpade sig som så att Robban råkade slå på P4 när han åkte förbi. På något sätt lyckades han få tag på Johan Berners nummer och ringde upp strax efter sändningen.. (tror han ringde till SR och att de hjälpte honom få kontakt..) Mycket riktigt så jobbade han (han körde triangelbilen bakom en bred transport från Sthlm till västkusten..!). Inte bara yttrade han att han var "bra på alfapet.." utan han var rent av, enligt egen utsago: "Kung på alfapet".. :) Innan han dök upp till start spekulerade vi i vem denne Robert Andersson skulle vara, och om han ens skull komma.. Han hade tydligen tagit ett tåg som inte skulle hinna fram i tid och ringde under eftermiddagen. Jag vet att vi _skojade_ om att det kanske är Robbinson-Robban och sen dök han alltså upp... mycket surrealistisk känsla faktiskt. Robban hade, visade det sig, aldrig spelar riktig scrabble och var långt ifrån insatt i reglerna. Han missade ju dessutom genomgången och kastades rakt in på ett bord mot (tror jag) Rose-Marie som (tror jag) var lite halvsnäll och hjälpte Robban tillrätta lite. Det kunde dock inte hindra honom att försöka lägga ord som ON ("men vaddå, on och off..") och liknande.. Jag satt ju i sekretariatet och var orddomare.. Efter nästa (förlust)match mot Erik Elvers så insåg han nog att han skulle bli rejält dyngsist och tyckte inte det var värt ett par tusen att stanna över natten. - Ett par tusen!? för att stanna en eller två nätter? - Ja, man måste ju gå på kroken också och så... =) Han valde således att kasta in handduken och åka hem med sista tåget.. Jag snackade en lång stund med Robban innan han stack och ska säga att han gav ett mycket sympatiskt intryck. Jättesmjuk och snäll kille som kanske möjligen är lite för impulsiv för sitt eget bästa ibland (vilket han förresten också sa själv; ja, jag hoppar på såna här sjuka grejer ibland och det blir kanske inte alltid helt lyckat..). Tror han är ganska medveten (och inte korkad, alltså) men, som sagt, en smula impulsiv och naiv ibland.. Lite synd att han inte hängde med ända till SM-banketten dock, det hade kunnat bli än fler oförglömliga minnen till Scrabblehistorien.. :) | |
| levakdörB | 2008-08-10 22:15 | |
![]() | Jag vill möta knevert i första ronden och piska honom ordentligt=) | |
| eloffe | 2008-08-10 22:34 | |
![]() | jag vill möta johan berner i samtliga omgångar. för då lär jag vinna... =) | |
| uberbacon | 2008-08-10 22:41 | |
![]() | Kan man ragga där? | |
| levakdörB | 2008-08-10 23:23 | |
![]() | Dragga kan man alltid göra, fast det är inget jag rekomenderar. | |
| satsuma - Ej medlem längre | 2008-08-11 09:04 | |
![]() | Det förekommer raggning, har jag hört. | |
| Mimikryp | 2008-08-11 11:41 | |
![]() | Jovars, visst kan man ragga... :-) Fast det kan man ju här också. ;-) Kan man tänka sig att "den omtalade SM-bussen" kommer att köra från/via Stockholm? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-11 12:21 | |
![]() | Hur stor arena är det? Funderar på att stå i klacken. | |
| Guinevere | 2008-08-11 13:02 | |
![]() | Men åh! Kan vi inte bara skippa det där jobbiga skitspelet och träffas ändå och leka lite och ha banketter och nörda oss med komplicerade limerickar? :) | |
| satsuma - Ej medlem längre | 2008-08-11 13:33 | |
![]() | Bussen kommer att utgå från Stockholm eller Uppsala. Sen är frågan vilken rutt den ska ta, söder eller nor om Vättern? Det beror på intresset hos boende längs vardera rutten. | |
| satsuma - Ej medlem längre | 2008-08-11 13:33 | |
![]() | Just du, Guin, MÅSTE vara med och spela skitspel. | |
| Pococurante | 2008-08-11 13:39 | |
![]() | Jag föreslår en rutt SÖDER om Vättern så att i alla fall en stackars Jönköpingsbo kan hoppa på :) | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-11 13:45 | |
![]() | Skulle vara kul säger väl jag som vanligt,, men men , alla dessa speltillfällen sker ju så lång ifrån mina trakter =// Bitte | |
| vindsus86 | 2008-08-11 15:24 | |
![]() | så, RES! | |
| Mimikryp | 2008-08-11 15:45 | |
![]() | Precis... Det brukar gå att komma billigt undan om man bokar i god tid. :-) | |
| tilduskan - Ej medlem längre | 2008-08-11 15:58 | |
![]() | längtar redan det ska bli så skoj ju:) *kommer för festen* och eventuella kakor?... | |
| satsuma - Ej medlem längre | 2008-08-11 16:02 | |
![]() | Det blir nog bara kex i Göteborg.... | |