Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 098 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Lala-la | 2008-08-20 22:42 | |
![]() | Nu ska jag sova Det vill jag lova När jag vaknar nästa dag Är jag mycket mindre svag gnatt | |
| Merris | 2008-08-20 22:45 | |
![]() | Lyckans fjäril sätter sig på den som har tid att vänta. | |
| hemliga anna | 2008-08-20 23:57 | |
![]() | ett opp och två i minne kjolen upp och halva inne inte så fin i sig kanske men om man vet att en underbar 93-årig vråldement och blind dam med dålig hörsel och skakningar har sagt detta med sina sista krafter att skämta så blir jag faktiskt rörd. | |
| EpicAmazing - Ej medlem längre | 2009-03-31 18:03 | |
![]() | Karma before you act think about your actions because karma is coming to equalise the fractions the fractions you created by telling a lie or starting fires by making someone cry or cutting even wires karma is coming it will always catch you even when you start running before you do think about the consequences because karma is coming to seel off the fences the fences you destroyed by hurting a soul or by property stealing by making a deep hole in somebodies feelings karma is coming it will always catch you even when you start running before you commit think about the pain because karma is coming to avenge what is slain the slaying of your doing by betraying your family or cheating the system by saddening what is happy or to a drowned heart not listen karma is coming it will definetly catch you and there is no running | |
| Snurt | 2009-03-31 19:26 | |
![]() | Suverän: “Vara Vit Mans slav” torde vara Sonja Åkessons mest kända och citerade dikt. Egentligen utgör den första delen i en tvådelad, längre dikt, “Äktenskapsfrågan”. Den ingick i diktsamlingen “Husfrid” (1963). Vara Vit mans slav. Vit Man vara snäll ibland, javisst dammsuga golven och spela kort med barnen i Helgen. Vit Man vara på för jävligt humör och svära fula ord många dagar. Vit Man inte tåla slarv. Vit Man inte tåla stekad Mat. Vit Man inte tåla Dum mening. Vit Man får stora Anfall snubbla barnens pjäxor. Vara Vit Mans slav. Föda Annan Mans barn. Föda Vit Mans barn. Vit Man taga hand Bekosta alla barnen. Aldrig bliva fri Stora Skuld till Vit Man. Vit Man tjäna Lön på sina Arbete. Vit Man köpa Saker. Vit Man köpa hustru. Hustru diska sås. Hustru koka lort. Hustru sköta grums. Vara Vit Mans slav. Vit Man tänka många Tankar bliva tokig? Vara Vit Mans slav. Vit Man supa full slå sönder Saker? Vara Vit Mans slav. Vit Man tröttna gammalt bröst gammal mage Vit Man tröttna gammal hustru ber fara åt Helvetet? Vit Man tröttna Annan Mans barn? Vara Vit Mans slav. Komma krypa knäna tigga vara Vit Mans slav. | |
| Hiding85 | 2009-03-31 19:36 | |
![]() | "Det är bättre att bygga en halv bro än att inte bygga någon alls." | |
| Hiding85 | 2009-03-31 19:49 | |
![]() | Det regnar Det har regnat hela dagen Molnen släpper ifrån sig sin skörd Gropar fylls med himlens tårar Alla fönster är stängda Jag tänker att världen fallit i sömn Vi sover Vi har sovit hela dagen Finns ingen anledning Kan inte väckas till liv Inte idag Jag tänker att vi drömmer Den har en början och ett slut stigen som jag drömmer om En regering av skogstroll straffar de som dröjer sig kvar Vi blev fast någonstans på mitten bundna vid kanten av ett krälande träsk Vi sprang inte Aldrig någonsin har vi sprungit här Som fastklistrade utmed trädmuren klibbig klåda slickade i sig av oss Vi ville bara upp, upp Jag tänker att vi borde ha sprungit Det är mörkt nu Hela dagen har varit mörk Jag tänker att det kanske aldrig ljusnar igen Tänker att det kanske är bestämt nu Om allt är slut, eller inte Om natten någonsin är förbi Det rinner tårar Utmed dina kinder slingrar de sig Fräter sönder huden tränger in i varje fåra Vi har hamnat på varsin sida Jag tänker att jag stannar på min Mossan växer I all tid har den klamrat sig fast För rädd för att släppa och låta falla Den är våt av regnet Jag tänker att mossan är kvar i morgon Var är vi då? Löven har fallit Hela dagen ha de fortsatt falla Täckt över din bleka kropp Suddat ut det som borde varit Alla vägar är avspärrade Men jag går ändå | |
| slånbär | 2009-03-31 19:58 | |
![]() | Do not stand at my grave and weep, I am not there, I do not sleep. I am in a thousand winds that blow, I am the softly falling snow. I am the gentle showers of rain, I am the fields of ripening grain. I am in the morning hush, I am in the graceful rush Of beautiful birds in circling flight, I am the starshine of the night. I am in the flowers that bloom, I am in a quiet room. I am in the birds that sing, I am in each lovely thing. Do not stand at my grave and cry, I am not there. I do not die. Mary Elizabeth Frye | |
| EpicAmazing - Ej medlem längre | 2009-03-31 20:03 | |
![]() | Är man sann mot sig själv, behöver man inte ljuga | |
| Hiding85 | 2009-03-31 20:08 | |
![]() | Handen som smekte bort hennes hud Skalade av hennes yttersta lager, utan att ta emot det som sipprade ut Med handskar på händerna, maskerade ögon Som på andra sidan väggen utan att släppa taget om repet som drar det hårdaste för att i nästa stund släppa tillbaka Det blir skavsår i hennes hjärna droppar av blod samlas i ögonvrån Marken är täckt av hudrester Ingen kommer för att torka upp Ingen kikar ens genom nyckelhålet | |