Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten4
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade82
Mobilspel
Pågående19 636

Forumkategorier

Användare Inlägg  
rispåse2008-07-23 21:45
Antal inlägg: 406

Snorkel o cyklop är billigt därnere, så köp det på plats. O har du plats i väskan så tycker jag nog ändå att du ska stuva ner myggmedlet. Jag har varit där ca 20 ggr o mygg finns!

Skataan2008-07-23 21:46
Antal inlägg: 73

_abc_ Okej, Får hoppas på det bästa, min syster var nyss där nere, men hon klarade sig fint. Men man ska väl tänka på att inte äta kyckling, eller dricka deras vatten. tackatck :)

SaraAras2008-07-23 21:46
Antal inlägg: 222

Vi blev inte magsjuka. Fantastisk mat där!! Vi hitta en liten resturang som de inte satt så mycket turister på o den va hur bra som helst! Supertrevlig personal också. Öppet kök så man såg vad dom gjorde hela tiden!

Skataan2008-07-23 21:47

Rispåse: ojdå, 20 gånger, inte dåligt :) Och jag tar med myggmedlet =)

mommesfrites - Ej medlem längre2008-07-23 21:47
Antal inlägg: 7605

Några cigarettpaket kan alltid vara bra att muta turkisk polis med om de får "långtråkigt".

rispåse2008-07-23 21:47

Jag lever för övrigt på kyckling där nere. Jättegott! Du måste prova deras durum med kyckling! Ungefär som nygräddat tunnbröd med kycklingkebab o grönsaker

Skataan2008-07-23 21:48

Saraaras: Ja, har hört att det är bra där ner, åt du kyckling när du var där?

rispåse2008-07-23 21:48

Ciggaretterna kostar (inhemska) ca 5 spänn där......

Skataan2008-07-23 21:49

Rispåse: Har hört att man inte ska äta kyckling, farligt om den inte är riktigt stekt. Bättre att vara säker än chansa ;)

SaraAras2008-07-23 21:49

Nej, jag åt aldrig kyckling. Men annat kött som var super!

Skataan2008-07-23 21:50

Haha, cigaretter, tror inte det, jag är bara tretton år, men jag kan väl köpa åt andra. det går nog, min syster sa att det var en sjuåring som stod ovh sålde öl, så då kan väl jag köpa cigaretter ;)

rispåse2008-07-23 21:50

Jag lovar! Ingen fara! Kycklingen grillas över öppen låga. Håll dej däremot ifrån all glass som du inte köper paketerad. Isbitar och skaldjur

Skataan2008-07-23 21:52

Okej, vågar kanske testa då.. Ja, glass ska man ju inte heller köpa.

SaraAras2008-07-23 21:56

Ska ni göra nå utflykter? Vi var till en nationalpark och aspendos, va superfint! Rekomenderas. Men försäljarna säger att inträdena ingår i priset, men de gör de inte. Om ni åer på nå sånt så se till att dom skriver ner noga vad som ingår, annnars blir man lurad!

Skataan2008-07-23 21:57

Njae, har väl inget planerat direkt, okej, tack för tipset :)

tweedy1979 - Ej medlem längre2008-07-23 22:06
Antal inlägg: 1

Varit i Alanya sju gånger på sex år. Älskar staden. Åk på jeepsafari om tillfälle ges! Kanongrejj.
Maten är underbar, ät även av kycklingen. De lagar givetvis färdigt den även i Turkiet. De är inte dumma i huvudet där heller. Det är bara svenskar som tror att det BARA är svenskar som vet hur man tillagar kyckling.
Bra om ni tar med er Euro istället för att växla till deras valuta här i Sverige. den funkar fint där men är framförallt säkrare att få bra kurs med.
Ni måste kolla Damlatas oxå. Och håll er till Kleopatrastranden! Helt fantastisk strand med akvariesand istället för den där jobbiga som man får med sig upp på hotellrummet. Snorklingen är helt ok oxå. Ni måste givetvis oxå gå på Hamam, turkiskt bad. Detta gör man först av allt. Allra första dagen om det går. Detta för att behålla brännan bättre.
Ha en trevlig semester och sola försikigt!

/Jim

Skataan2008-07-23 22:11

Tack Jim, Sju gånger på sex år, inte dåligt :) Ja, det där med kycklingen är jag inte så säker på , men jag har väl lyssnat för mycket på morsan ;) Jeepsafari låter kul :) Hamam ska jag komma ihåg.

tack för tipsen :)

SaraAras2008-07-23 22:20

Jaa!!! Turkiskt bad! Hade ja glömt, det är helt underbart! Ett måste. Och som sagt, första eller andra dagen, dom skrubbar ju bort all gammal hud, då får man fin bränna sen! Glöm för allt i världen inte att smörja er! Jag slavade sista dan o brände mig rejält! Kunde knappt sitta på flyget hem, inte kul...

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-23 22:31
Antal inlägg: 2692

suck- åk till ett land där militären styr viktiga intstrument i samhället samt bara längar efter att få träda in i andra länder, skjuta lite kurder i Irak bl.a. Fast i Turkiet där jagas ju kurder ändå. Man har öppet andra klassens medborgare, anser sig vara ett härskarfolk. I skolan lär man ut till barnen att alla människor härstammar från Turkiet- Att Noaks ark strandade där. Vidare har man inte skrivet på FN's resulotion för MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER, bl-a.
Men åk till Turkiet ni. Enfaldiga små människor=)

magre_memed2008-07-23 22:41
Antal inlägg: 272

skatan innan jag hann skriva har lejonmix hunnit med en bra sammanfattning av det jag ville säga.. det är mycket rörigt där, pågående strider fast det inträffar ju inte i alanya, i turkiet när som helst vad som helst hända främst i turist städer.. Men alanya brukar vara rätt så lugn ställe med tanke på att PKK inte vill skada civila men det är bara en vecka njut av semester...

men en sak till akta dig för männen där, gå inte ut ensam det är inte som Sverige... t.o.m. poliser i uniform försöker ragga... :=))) roligt men det är sant...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?