Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 708 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mrperfect | 2008-07-26 00:45 | |
![]() | Jag tycker Sjöber är en jävla döskalle eftersom han åkt dit för narkotikabrott och desutom röker. Det hör inte ihop med idrott som jag ser det. Men har ju hoppat högre än Holm, förvisso. Sotomayor har ju åkt dit för doping, förstår inte att han fick behålla världrekordet, skulle han aldrig fått om jag skapat reglerna.. Holm har en häpnadsväckande jämnhet. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-07-26 00:56 | |
![]() | Om man bär sina rara kortbyxor på det sätt som Holm gör 2008 kan man aldrig bli tagen på allvar. | |
| vulcan | 2008-07-26 01:11 | |
![]() | Om Sjöberg var dopad kan ingen veta. Själv tror jag inte det - för mig är han utan all tvekan den mest talangfulle friidrottare vi någonsin fått fram i Sverige. Herregud - killen slog svenskt rekord som 16-åring och var uppe i världseliten ett par år senare. 19 år gammal tog han OS-silver. Sen hade han mycket skadestrul - kanske pga att han levde mer på sin fantastiska talang och spänst än på en finslipad teknik som Stefan Holm. Meritmässigt vete sjutton om det inte blir ganska dött lopp mellan de båda herrarna när man tar hänsyn till den faktiska konkurrenssituationen. Stefan ska ha all cred för sitt målmedvetna arbete med att nå och hålla sig kvar i världstoppen. Här snackar vi om en idrottsman som lämnar nära nog 0% åt slumpen. När man snackar Sjöberg så bör man också skänka en tanke till minnet av Viljo Noussiainen, mannen som låg bakom mycket av både Patriks, Christian Olssons och flera andra göteborgsbaserade friidrottares stora framgångar. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-26 01:16 | |
![]() | Min personliga uppfattning (ja, vems skulle det annars vara?) är att om man skulle umgås med dessa herrar så skulle: Patrik Sjäberg vara dryg, tycka han är bäst (inte en föredetting) och tro att han regerade. Stefan Holm vara mer intressant att lyssna på, lära en något (snacka om kunskaper utan att vara en messerschmitt (stavning?)) och han verkar dessutom ha humor... Fast, jag har ju redan skrivit vad jag tycker... | |
| Sigrid1901 | 2008-07-26 01:18 | |
![]() | Den som hoppar högst är bäst precis som den som springer snabbast är den bästa. Sedan kan man göra underkatetorier, bäst utan doping, bäst i förhållande till kroppslängden, bäst med fel fot eller nåt annat. Men för mig är den bästa hopparen den som hoppar högst. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-26 01:19 | |
![]() | Den som har hoppat högst eller den som hoppar högst nu? Patrik lär ju inte komma över 1.62 idag.... | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-07-26 01:20 | |
![]() | Utan tvekan så är Sjöberg bättre. Högst är högst. Och ska man diskutera attityd så vinner sjöberg där också. Någon mer dryg och självgod person än Holm finns nog inte, vidrig som få. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-26 01:22 | |
![]() | Är det inte Patrik som är självgod??? Tycker att han i många intrevjuer har visat smak på sånt | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-07-26 01:24 | |
![]() | Sjöberg är klockren | |
| krutmarie | 2008-07-26 01:26 | |
![]() | Stefan helt klart! Eftersom Patrik vid nåt tillfälle blev ertappad med knark så har han säkert dopat sig också. Tror att Stefan och hans pappa är ett superbra team och att det enbart beror på bra träning och en enorm vinnarmentalitet som gör Stefan så bra. Patrik var en superduperstjärna i sina egna ögon också och det gör inte till en vinnare utan vissa hjälpmedel. Satomayor har ju t o m åkt dit för doping om jag inte minns alldeles fel så det där väl ingen fråga om att han tagit otillåtna medel. Heja Stefan, alltså i Kina, hoppas han inte är skadad och inte kan komma, likaså (fast det gällde inte temat egentligen) Sanna Kallur, vi svenskar måste ju ha nåt att hoppas på! | |
| krutmarie | 2008-07-26 01:28 | |
![]() | mamman, håller helt med dig om att Patrik inte skulle klara speciellt höga höjder. Dessutom är ju Stefan Holm kunnig och humoristisk, det har iaf jag sett i "På Spåret". Han har dessutom en otrolig "vinnarskalle" vad det än gäller. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-07-26 01:30 | |
![]() | Sotomayor hade snortat kokain... nu hur de skulle kunna bidra till att han hoppar högre? Sotomayor är helt klart den bästa höjdhopparen genom tiderna, ren enligt mig då det är pinsamt att kokain är klassat som dopning | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-26 01:31 | |
![]() | Hade inte Patrik det också... efter karriärens slut??? | |
| vulcan | 2008-07-26 01:31 | |
![]() | Jag tycker det är sorgligt med alla dessa guilt-by-association-ankl agelser mot Patrik Sjöberg. Det finns inga som helst bevis eller ens indicier för att Sjöberg skulle ha dopat sig under karriären. Man bör inte rikta så allvarliga anklagelser mot människor när man inte har annat än intellektuellt snömos att komma med. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-07-26 01:33 | |
![]() | Fast det är klart är det någon sport som man vill vara hög i så är det förmodligen höjdhopp. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-26 01:34 | |
![]() | Om du menar mig Vulcan så var det en fråga. Jag kommer inte ihåg mer än en massa löpsedlar, men just hur det gick är borta ur arkivet. Dessutom har jag ju skrivit att det var efter karriären.... | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-26 01:35 | |
![]() | Var det inte någon kommentator som (för länge sedan) ansåg att Stefan Holm inte skulle kunna hoppa så högt?? Just på grund av sin längd? | |
| vulcan | 2008-07-26 01:37 | |
![]() | nä jag menade krutmarie | |
| krutmarie | 2008-07-26 01:47 | |
![]() | vulcan, ok, det är säkert falskt att rikta anklagelser utan bevis, håller med, men Satomayor har ju faktiskt blivit fälld för doping, det är iaf helt klart. Har bara fått den uppfattningen, kanske fel slutsats, att om man snortar lite kokain, så kan man alltid prova på lite andra otillåtna medel också, må vara att det inte alltid är så, men man blir ibland så besviken på nån man tror är clean och så kommer det fram så småningom att den personen inte var det. Linda Haglund var väl den första man kände så för (iaf jag). Sen kom det flera (gamla öststaterna ska inte räknas tycker jag för där förekom det ju ofta), men simmare, skidåkare, kanotister, Ludmilla osv. På nåt sätt känns det som att man som svensk alltid är rädd att nån av "våra" stjärnor ska "åka dit", det skulle bli en så stor besvikelse, för att inte säga sorg, när man suttit där och hållt tummarna och skrikit sig hes för att heja på dom. | |
| krutmarie | 2008-07-26 01:49 | |
![]() | vulcan, vad är egentligen intellektuellt snömos? | |