Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 602 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| zmiley | 2008-07-25 23:41 | |
![]() | Bra poäng apan. Blir sällan retad av andra, men när det händer har jag helt klart en dålig dag. Har inte hunnit ta reda på vem Fredrik Strage är, men med ett så vackert förnamn är han säkert skitjobbig. | |
| JennyB | 2008-07-25 23:42 | |
![]() | Förresten jag ångrade mig... Om någon vill adoptera min ursprungsdialekt - söder-om-söder-tugg så står det er fritt. Snabbskola Fuuunster (Fönster) Heeest (Häst) Greees (Gräs) Jasså, ingen som är intresserad. Tja, det ante mig liksom. | |
| Katten Hund - Ej medlem längre | 2008-07-25 23:44 | |
![]() | stockholms blodbad är något spontant jag funderar på. Här på landet har vi det skönt, ett par atombomber över sthlm skulle nog göra en del nytta. | |
| zmiley | 2008-07-25 23:44 | |
![]() | Ska vi byta? Du kan få enna bädröövlig vässkötsk bakhalka i öffsadröpet istället. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-07-25 23:45 | |
![]() | En krönika i DN hadlade faktiskt om just detta: inflyttade landsortsbor som leker bajare och vill bo på söderKrönikören vaar mökta trött på detta beteende. Basta må vara lite provocerande-men detta han skriver om är helt ärligt skitmånga i sthlmsområdet som stör sig på. En klassiker "Jag håller på bajen i fotboll bara, i hockey är det Leksand som gäller" | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-07-25 23:48 | |
![]() | Zmiley: Nä, man kan ju inte vara helt riktig om man heter Fredrik. Har själv hetat Fredrik så länge jag kan minnas och jag har fan aldrig varit riktigt hundra. | |
| skogstorparn | 2008-07-25 23:48 | |
![]() | stackars jävlar..tillåt mig skratta vilka problem ni har. | |
| zmiley | 2008-07-25 23:50 | |
![]() | Får nog erkänna att jag är en sån där som härmar alla förekommande dialekter. Ringer kollegan från stockholm så är det tjena o pallet och risig och sånt, ringer han från luleå så är det jo. Och när mina stenrika kunder från norge ringer är det bara morsomt..... | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-07-25 23:51 | |
![]() | Håller med apan i det här fallet, problemet ligger hos den som irriterar sig i de allra flesta fall. Med reservation förmänniskor som tuggar banan med öppen mun eller pratar okristligt högt på tunnelbanan- då är det dem det är fel på om jag blir sur. Lejonmix, bor du i Fålhagen förresten? | |
| zmiley | 2008-07-25 23:51 | |
![]() | och: nä apan vi är nog inte hundra nån av oss.... Hjulet snurrar men hamstern är död s.a.s | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-07-25 23:52 | |
![]() | Skratta så mycket du vill skogstorparn, faktum är att du också sitter här mitt i natten och ödar tid på forumet :) | |
| JennyB | 2008-07-25 23:53 | |
![]() | Linn79 - Så du menar på fullaste allvar att det är MITT fel som blir irriterad när folk står still till vänster i rulltrappan? Bahh! | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-07-25 23:55 | |
![]() | Naturligtvis inte, fullt rimligt att bli upprörd ;) | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-07-26 00:06 | |
![]() | Skogstorparn: Det är så sant. Och jag är döpt till JallaJall och är otroligt gammal, jag måste erkänna att min sida kanske inte är full av sanningar. :-) | |
| Vita loafers - Ej medlem längre | 2008-07-26 00:11 | |
![]() | Strage lyckas i sin person samla nästan allt fånigt som en innerstadspopnördsfjant kan vara, men han skriver sagolikt bra, så jag kan inte låta bli att tycka om honom ändå. Första gången jag såg honom på tv åt han en banan. Jag hade bara läst hans texter i DN och visste inte vem det var. Jag trodde att personen jag såg var nån ståuppkomiker som skämtade om att han liknar en apa med sin plutmun och sina öron och därför satt där och mumsade banan för att förstärka likheten. | |
| skogstorparn | 2008-07-26 00:13 | |
![]() | dessutom finns det inget man kan kalla "våran dialekt" dialekt är något som formas och förändras av folket på orten i fråga.. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-07-26 00:14 | |
![]() | Vita loafers: Eller hur, pojken är ju en fantastisk skribent. Varför måste han vara en parodi på sig själv? | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-07-26 00:16 | |
![]() | Skogstorparn: Dialekter brukar oftast förknippas med ett geografiskt område. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-07-26 00:17 | |
![]() | Sen att språket förändras är ingenting unikt för något område. | |
| skogstorparn | 2008-07-26 00:19 | |
![]() | då kan jag upplysa om att göran persson bor i sörmland,och inte på gotland(som faktiskt är en ö!) | |