Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 591 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-07-26 00:05 | |
![]() | förresten riskerar man att få en massa renar efter sig om man är klädd som en same=) | |
| MustaVeri | 2008-07-26 00:05 | |
![]() | lejonmix man frågar aldrig om en kvinnas ålder, oartigt | |
| tragica - Ej medlem längre | 2008-07-26 00:06 | |
![]() | Iklädd kolt lär endast galna japaner jaga dig. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-07-26 00:06 | |
![]() | gammla könsroller är till för att raseras;) | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-07-26 00:07 | |
![]() | Ja, blickar ja. Men blickar är blickar, hellre blickar än en sliskig karl som suger sig om läpparna medan han ber om att få bjuda på drinkar en hel kväll. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-07-26 00:08 | |
![]() | Nej lejonmix, det är inte "oartigt" att fråga om en dams ålder idag. Vi lever i "jämställdhetens era"... ;) | |
| MustaVeri | 2008-07-26 00:08 | |
![]() | tragica - ska genast överväga det där, skarpt! lejonmix - well, så inga dörrupp-hållningar heller då? Tvärtom, du drämmer dom rätt på dom kanske? | |
| MustaVeri | 2008-07-26 00:09 | |
![]() | Mig får man gärna bjuda på drinkar - tackar o tar emot! | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-07-26 00:11 | |
![]() | Lättköphet är vanligt i västvärlden. Tyvärr har jag ingen länk om denna företeelse. | |
| tragica - Ej medlem längre | 2008-07-26 00:14 | |
![]() | Låt oss säga att jag inte gillar en viss typ av skalle hos människor. Denna skalleform finner man på majoriteten av individerna i ett folkslag. Däri så ogillar jag deras utseende (vilken grad är orelevant) och kan klassas som rasist. Detta även om jag inte vill att de skall skadas på något sätt eller ställer de människorna under mig. I grunden har vi nog alla en lätt rasistisk ådra. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-07-26 00:21 | |
![]() | Det borde vara lag på längre skolgång i Sverige. Alla borde vara tvugna till att läsa några terminer sSoiologi och Historia på universitet. Kanske trögheten skulle minska då. Enligt Sociologin är vi alla rasister i en viss mån om man så vill. Det har med öerlevnadsinstinkt att göra. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-26 00:21 | |
![]() | tragica: Intressant, och smart formulerat må jag säga... Kan tyckas att det ligger i människans natur, ja. Men alla har inte självinsikt om den, och vissa är bara helt enkelt rasister.. sedan vet jag inte vart gränserna går riktigt enligt de flesta, om man inte skall prata om att faktiskt vilja att någon skall ta skada eller att ställa människor under sig. Intressant som sagt. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-07-26 00:22 | |
![]() | Tjejer som raggar drinkar på en bar får aldrig en modern och sjölvsäker kille att komma till sig. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-07-26 00:28 | |
![]() | Jag känner historiska personer som påstår att när de gick på universitet var kraven på de studerande väldigt höga. De tycker inte att det ska vara så lätt att studera att vem som helst kan klara av en utbildning. De påstår att man idag skriver avhandlingar efter mall och att högskolorna ligger på en sådan nivå att kritiskt tänkande har kommit på skam och att ordet opponera har ändrat betydelse till knytkalas. Har ingen aning om det se säger är sant, kanske är de bara bittra elitister. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-26 00:30 | |
![]() | Man brukar säga att en svensk masterutbildning ungefär motsvarar en amerikansk PhD. Vilket säger en del om elitismen. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-07-26 11:23 | |
![]() | jag tycker Jaywalking är kul | |
| MissT | 2008-07-26 13:20 | |
![]() | Wikipedia: Rasism är ett ord som beskriver uppdelningen av människor i ett rassystem där vissa raser är underställda andra. Det används för att beteckna ett synsätt, ett sätt att behandla människor, och/eller en samhällelig struktur. Liknande men inte fullt ut rasistiska synsätt kallas ofta för "främlingsfientlighet". Jag är inte rasist. Jag ser inte ner på andra människor pga de har en annan hudfärg eller tillhör en annan kultur. I "turktråden" yttrade jag min åsikt, som jag står för. Den har inte med rasism att göra. Det handlar mer om att jag blir så förbannad att man ska behöva be om ursäkt för att man är svensk och stolt över sitt land. I sverige tar vi emot flyktingar med öppna armar. Jag tycker att man som invandrare då ska visa respekt och tacksamhet. Kanada tar emot ett fåtal invandrare, de placeras då på en militärbas tills det är lugnt i deras hemland, sen får de återvända dit. De blir aldrig integrerade i samhället för avsikten var aldrig att de skulle få stanna. I sverige änrar vi mångåriga traditioner för att tillmötesgå invandrare. Det är det jag tycker är fel. Inget annat land skulle göra detsamma för oss om vi var tvugna att fly. Det har inte med rasism att göra, det är verkligheten. Där jag bor får barnen inte längre ha skolavslutningen i kyrkan efersom det finns invandrarbarn i klasserna som är av annan religon. Barnen får inte sjunga sveriges nationalsång för då skulle det bli orättvist mot barnen från andra länder och man kan ju inte sjunga alla länders sånger. Vi betalar extra skolmat för invandrare som äter speciell kost pga religon. Vi betalar hemspråkslärare så barnen inte ska tappa sitt hemspråk. Vi sänder nyheter på andra språk än svenska. Jag tycker att man som invandrare, i vilket land som helst ska ta seden dit man kommer. Anpassa sig till det nya land man lever i och framför allt lära sig språket. Återigen, det är inte att vara rasist. Jag har många vänner av invandrarbakgrund som tycker precis likadant. Om jag var tvungen att lämna sverige pga krig och oroligheter och fick asyl i tex Iran så tror jag inte att jag skulle bli accepterad om jag inte anammade deras seder och traditioner. Jag är så trött på att man ska behöva skämmas för att man är stolt över sitt land och sitt ursprung. Att man ska bli kallad rasist för att man värnar om det svenska. | |
| iothal - Ej medlem längre | 2008-07-26 13:25 | |
![]() | Man rår inte för att man råkar bli född någonstans, har man tur så blir man född i Europa eller USA idag - har man otur så föds man någonstans där det mest är elände. Har ingenting annat än med slumpen att göra, så jag vet förvisso inte vad det finns att vara stolt över. Sedan att invandrare gör det ena eller det andra, invandrare kommer för att arbeta. Flyktingar kommer för att dom flyr ifrån krig och elände. Jag är själv arbetskraftinvandrare i ett annat Europeiskt land och varken åtnjuter eller har några illusioner om att jag skulle åtnjuta något speciellt privilegium jämte dom andra som bor här. | |
| iothal - Ej medlem längre | 2008-07-26 13:29 | |
![]() | Sedan angående rasism. Jag har i Sverige aldrig personligen bevittnat någon rasism förutom tillmälen såsom svenne, svennefitta osv - vilket verkar vara mer eller mindre ok? | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-26 13:33 | |
![]() | Oj... jag ska ge dig en chans att förklara dig... varför tycker du det är så fel att mötas halvvägs. Har du tvingats ändra på dina traditioner, och då vilka? Vad är det "det svenska" för dig (än att inte kunna vara tillmötesgående när det handlar om sina "traditioner") Sedan vill jag tillägga utan att jag tror du kan förklara dig bättre när du skriver: Där jag bor får barnen inte längre ha skolavslutningen i kyrkan efersom det finns invandrarbarn i klasserna som är av annan religon. Barnen får inte sjunga sveriges nationalsång för då skulle det bli orättvist mot barnen från andra länder och man kan ju inte sjunga alla länders sånger. Vi betalar extra skolmat för invandrare som äter speciell kost pga religon. Vi betalar hemspråkslärare så barnen inte ska tappa sitt hemspråk. Vi sänder nyheter på andra språk än svenska. 1. Jag som är född i Sverige, då jag och min familj ansåg det fel att ha skolavslutning i skolan, av både religiösa och poliska skäl... det är inte oss "svenskar" du är stolt över då. 2. Kan hålla med om nationalsången, även fast jag aldrig skulle få för mig att sjunga den. 3. Tror inte att det läggs, som du säger, extra pengar på skolmaten bara för tt vissa inte kan äta vissa saker. Säger det som någon som började skoltiden utan att äta gris, och sedan åt vegankost. Men jag vet inte. Jag kanske skall åka hem till mina farföräldrars nu lugna demokratiska hemland, bara för att vi inte lyckats anpassa oss till din standard av svenskhet. | |