Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade61
Mobilspel
Pågående19 708

Forumkategorier

Användare Inlägg  
_abc_2008-07-26 20:09
Antal inlägg: 2200

le-lou: Om man har inställningen till att homosexuella och pedofiler på samma nivå inte kan hjälpa sin läggning (låter det vara osagt hur jag själv tycker kring frågan och vill inte dra igång en sån diskussion) kan väl en pedofil som inte agerar ut jämföras med en homosexuell inte har sex. Om nu detta går och telefontjänsten skulle hjälpa, då är jag för telefontjänsten.

Ser det iofs svårt för vilken individ som helst att för resten av livet inte leva ut sin sexualitet.

le-lou2008-07-26 20:12
Antal inlägg: 17501

_abc_ jag tror inte heller homosexuella struntar i att agera ut sin drift. Sexdriften är stark, och av de som ännu inte klivit ur garderoben, pysslar säkert med sitt bakom stängda dörrar skulle jag tippa på. Iaf gjorde min mors vänninas gubbe det i flera herrans år tydligen innan han vågade berätta hur det låg till.

Att leva i celibat fixar väl munkar.. om ens dem.

uisge beatha - Ej medlem längre2008-07-26 20:24
Antal inlägg: 1289

Jag tror nog att det är långt fler som har sexuella tankar om barn, än som agerar ut känslan. Så OM det skulle kunna finnas en enda som får hjälp av att prata med ngn om det - så är det ju värt det, enligt mig.

The_Rob - Ej medlem längre2008-07-26 20:24
Antal inlägg: 378

Självklart kan pedofili "botas", i den meningen att de kan få hjälp med att inse att de skadar barnet genom att ha intimt umgänge med henne/honom. Ja, det är faktiskt många pedofiler som inte förstår det förrän de har genomgått terapi.
Pedofiler är oftast ganska "skadade" människor - inte sällan har de själva utsatts för olika psykiska och fysiska övergrepp i sin barndom. Jag skulle aldrig försvara en vuxen som våldför sig på ett barn, men jag förstår varför det kan hända samt vet att de allra flesta pedofiler är mottagliga för hjälp som gör att de aldrig förverkligar sina fantasier.

Till en hjälptelefon ringer givetvis bara människor som är medvetna om att de har problem och vill göra någonting åt dem. Det är förvisso bra, för som Grönöga skrev; om det kan hindra att ett barn blir utsatt för övergrepp så är det värt det.

krutmarie2008-07-26 20:29
Antal inlägg: 1696

Håller helt med både grönöga och dig The Rog att om det kan förhindra att ETT enda barn blir utsatt så är det bra, men tyvärr tror jag inte på att dom kan motstå sin läggning i längden.

Detta tyska projekt, som jag dessvärre inte läst om, hur många inom dessa människors familj har vågat berätta vad som föregår bakom hemmets lykta dörrar? Det är ju tyvärr otroligt många enligt min mening som aldrig har berättat för ngn om vad som hänt med nån inom familjen och dessutom tror ju flertalet av barnen (oavsett kön) att det är deras fel.

Vad som helst är bra om man kan förhindra att något barn råkar ut för detta, men jag är skeptisk?

uisge beatha - Ej medlem längre2008-07-26 20:44

Vad är det man kan vara skeptisk till egentligen? Vad kan gå fel? Eller är det en kostnadsfråga? Eller är det att man inte kan tänka sig hjälpa pedofiler...jag greppar inte :(

E Solu - Ej medlem längre2008-07-26 20:45
Antal inlägg: 4715

En sak som kan gå fel är ju att någon får för sig att sammaställa en pedofillista bestående av alla som ringt, och sedan åker och skjuter dem.

krutmarie2008-07-26 20:51

uisge beatha (är det nån omskrivning av Beata Uhse), man kan satsa allt, försöka med olika hjälpmedel, ex telefonhjälplinje o dyl, vem kan säga helt till 100 % att man kan hjälpa eller inte hjälpa. Min skeptism består i att jag inte tror att de "värsta", alltså dom som redan börjat förgripa sig på barn, inte kommer att ringa. OK det är möjligt att nån som står i (hemska tanke) "valet och kvalet" kanske förstår att det är sjukt och verkligen söker hjälp, inte bara per telefon. Det kan ju iaf rädda dom små ungarna som kanske den personen inte hade kunnat avhålla sig ifrån annars.

En sak till, jag har alltid trott att det bara är "fula gubbar" som är pedofiler, men har på senare år erfarit att det även finns "fula gummor" t o m farmödrar. Det gav mig faktiskt en riktig chock, hade aldrig trott att det kunde vara så!

krutmarie2008-07-26 20:54

E Solu, ibland, om det hade hänt nån av mina barn eller barnbarn, hade jag faktiskt (egoistiskt tänkt egentligen) haft lust att både skjuta och kastrera svinet, vet inte riktigt i vilken ordning.

Usch, nu börjar nog mina känslor att ta över totalt, tror jag ska vila mig från den här sajten ett tag.

E Solu - Ej medlem längre2008-07-26 20:56
Antal inlägg: 4715

Det borde kanske finnas en hjälplinje för såna som dig krutdurk? ;)

uisge beatha - Ej medlem längre2008-07-26 20:58

Jag vet inte vad/vem beate ushe är...så nej :) Men okej, då förstår jag kanske. Men meningen: "Det kan ju iaf rädda dom små ungarna som kanske den personen inte hade kunnat avhålla sig ifrån annars." Räcker iaf för mig för att ge tummen upp.

uisge beatha - Ej medlem längre2008-07-26 21:00

..och meningen som var inom citationstecken var alltså krutmaries egen..

Gariam - Ej medlem längre2008-07-26 21:30
Antal inlägg: 2590

Funkar det? Skitbra i såfall, vad annars?

Lemura2008-07-27 02:35
Antal inlägg: 73

Krutmarie; en i min familj blev sexuellt uttnyttjad som barn. Den det gäller har faktiskt kunnat gå vidare, förlåtit och pratat med personerna i fråga.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?