Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 550 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-27 15:10 | |
![]() | Så här såg dockan ut: images1.bilddagboken...82 1946.jpg | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-27 15:14 | |
![]() | E Solu: Jag håller på och rota i dem. När jag var hos pappa nån helg i månaden blev vi överösta av leksaker. Insåg att det coolaste jag hade var tekmodromen. Skall nog börja leka med den igen, istället för terapi Metalnymf: Precis min tanke. Jag vet att det är många som reagerar. Främst riktar det sig till leksaker som är uppenbart "sexualiserade". Men egentligen handlar det om hela systemet. Det går knappt att få tag på vanligt hederligt lego längre, utan att någon bestämt vad det du bygger skall bli, t.ex. Kanske skall slå ett slag för kottdjuren ändå | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-27 15:17 | |
![]() | Vad är en tekmodrom? | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-27 15:18 | |
![]() | Där krang och strimlarn smidde sina oooonda planer! | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-27 15:19 | |
![]() | teknodromen skall det vara också :p | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-27 15:19 | |
![]() | Okej :) | |
| Metalnymf - Ej medlem längre | 2008-07-27 15:22 | |
![]() | Mjo men så är det ju med allt egentligen.... kläder... matvaror... allt ska vara färdigt och redan bestämt. Och folk är alldeles för blinda för att se vad som sker... skrämmande är det... Dessa högre makter som sitter och flinar i bakgrunden har ju redan bestämt vad vi ska äta, säga, göra... och varför? Till vilken jävla nytta? Pengar... detta helvetes redskap som gör människor till robotar. Inte minst alla stackars försvarslösa barn... Sicken underbar söndag det blev... haha... | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-27 15:28 | |
![]() | Metalnymf: Ååh, jaa! De försvarar ju sina produkter med att det finns en efterfrågan. Sedan är det bra med det. Ni vill köpa det, vi säljer det. Varför vill vi köpa det är ju då frågan... Tror den fria viljan kan slänga sig i väggen. Istället får man tänka och agera efter bästa förmåga. Kanske lurar man sig själv... Barnen skulle väl för övrigt inte vara försvarslösa om det inte vore så att de flesta vuxna är det? | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-27 15:31 | |
![]() | Det är finurligt kalkylerat. Det finna alltid en nollskild procent av föräldraskaran som använder TV som barnvakt. De barn som utsätts för detta utvecklas snabbare än de barn som leker med kottar, vad gäller hjärnkapacitet. Dessutom blir de sugna på att ha diverse prylar som förekommer i deras fantasier efter hjärntvätten. Eftersom dessa barn blir häftiga och mentalt överlägsa de stackare som leker med kottar så börjar till slut alla barn vilja ha samma häftiga prylar, och föräldrarna köper dem oftast eftersom man måste fira jul, annars är man konstig. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-27 15:36 | |
![]() | E solu: Utvecklas till vad? Utvecklas till någon som passar in skulle jag kunna tänka mig. Då anses man antagligen ha den hjärnkapaciteten som är brukbar i dagens värld också... Eller iofs... Vi firade inte jul, men mina föräldrar kunde inte hålla sig ifrån att ge mig julklappar... hmmm | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-27 15:37 | |
![]() | Ja precis, man utvecklas till att passa in i samhället. De barn som leker med kottar utvecklas förmodligen bättre till att passa in i naturen. | |
| Metalnymf - Ej medlem längre | 2008-07-27 15:42 | |
![]() | Stilig: Mjo men det jag menar med försvarslösa är ju att de inte har samma logiska tänkande som vi "borde" ha... Självklart är det föräldrarna som köper skiten... så vilka blir mest lurade? Föräldrarna som köper skiten eller barnen som växer upp och blir dessa föräldrar som köper? Hmm... Kottar låter bra. Mina systersöner älskar kottar... det ska vi främja! =) Haha... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-27 15:43 | |
![]() | Sicket klagande :P behöver ni oxå sen lunch? | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-27 15:44 | |
![]() | Min syster kastade en kotte i ögat på mig en gång. .'( | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-27 15:59 | |
![]() | Ja, det blev lite av en klagtråd. Det är för att alla är så överens. Behöver nog en sen lunch för att invänta någon som inte tycker som vi :P E Solu: Usch, så det är de slutgiltiga konsekvenserna av att kreativt använda kottar (har svarat på ditt meddelande nu) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-27 16:01 | |
![]() | Hehe | |
| -Lala-la | 2008-07-27 22:04 | |
![]() | Bra inlägg StiligK. Jag håller stenhårt på dig. Jvla bratzdockor och little hor-ponnys. Jag skulle till stranden idag med min 5-åriga dotter som helst av allt vill ha en tvådelad bikinibadräkt, så hon kan se ut som alla ideal hon har. Vad är det för fel med att inte klä sina barn som horor, eller rättare sagt; vad är det för fel på föräldrar som låter sina döttrar klä sig som horor och sminka sig, innan de ens fått bröst?! | |
| -Lala-la | 2008-07-27 22:08 | |
![]() | Jag blir så abedonk på sånt ´där! | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-27 22:19 | |
![]() | Lala-la: Det är väl ingen som har lagt någon skuld på hur barn eller hur föräldrar klär sina barn i denna tråd. Ett barn kan ju aldrig se ut, med dina ord "som en hora". Det är ju ett barn. Det handlar snarare om media, stereotypa könsroller (för både män och kvinnor), och att ta ifrån barn deras egna förmåga att vara kreativa tänkande varelser genom att pracka på dem de tidigare två. Det andra får stå för dig. | |
| -Lala-la | 2008-07-27 22:24 | |
![]() | Mitt ex klär min 5-åriga dotter i tajta "horkläder" och tycker gärna att hon ska visa magen. När jag uppretat påpekar detta säger mitt ex: men låt henne få va lite flickig. | |